فیلم آموزش اندیکاتورها و اوسیلاتورها از داود استقامت

آموزش جامع اندیکاتورها و اوسیلاتورها از داود استقامت

فیلم آموزش اندیکاتورها و اوسیلاتورها از داود استقامت

اندیکاتورها و اسیلاتورها؛ بررسی مفهوم و تفاوت های آنها

شما بعنوان یکی از سرمایه گذاران و تحلیلگران بازارهای مالی حتما تاکنون اصطلاحاتی همچون اندیکاتورها و اسیلاتورها را شنیده اید. متاسفانه بسیاری از افراد این دو مفهوم را یکسان فرض کرده و بجای یکدیگر بکار می برند. در این مقاله، پس از بررسی مفهوم هریک از این دو، به بررسی تفاوت های آنها می پردازیم تا بتوانید به بهترین روش از هریک از آنها استفاده کنید.

فیلم آموزش اندیکاتورها و اوسیلاتورها از داود استقامت
فیلم آموزش اندیکاتورها و اوسیلاتورها از داود استقامت

آشنایی با اندیکاتورها و اسیلاتورها

یکی از مفاهیم پرکاربرد که تحلیلگران از آن در تحلیل های خود استفاده می کنند، اندیکاتورها و اسیلاتورها هستند. این دو مفهوم، تاثیر زیادی بر نتایج تحلیل های تحلیلگران می گذارد. این دو بعنوان ابزارهای مهم تشخیص ورود صحیح به سهام محسوب می شوند و در بعنوان سیستم های در کف شهرت بیشتری دارند.

اندیکاتورها مجموعه ای از توابع دارای ورودی ها و خروجی های مشخص هستند. تحلیل های نهایی بستگی به نتایج خروجی اندیکاتورها خواهد داشت. اندیکاتورها براساس فرمول های خاصی به منظور تحلیل قیمت سهام یا تحلیل شاخص های بازار بکار می روند. آنها از اطلاعات قیمتی، حجم معاملات و میزان تغییرات در روزهای گذشته تشکیل شده اند. می توان در هر بازهر زمانی، مجموعه ای از اطلاعات زیر را در شکی گیری اندیکاتورها موثر دانست:

  • قیمت آغازین یا open
  • پایان یا close
  • سقف یا high
  • کف یا low
مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با احسان کامیابی + PDF و فایل اکسل

به کمک اندیکاتورها و با استفاده از حجم معاملات یا انواع میانگین ها می توان روندها، سنجش قدرت روندها و غیره را پیش بینی کرد. اندیکاتورها با حرکت بر روی نمودار سهم، اطلاعات مفیدی را به تحلیلگران ارائه می دهند.

فیلم آموزش اندیکاتورها و اوسیلاتورها از داود استقامت

پیش از بررسی تفاوت های اندیکاتورها و اسیلاتورها، بهتر است با اسیلاتور هم آشنا شوید. اسیلاتورها، مجموعه ای از اندیکاتورها هستند که هدف آنها بررسی میزان هیجان خریداران و فروشندگان است. به عبارتی، اسیلاتور زیرمجموعه و یکی از اجزای اندیکاتور است. به کمک اسیلاتورها می توان میزان هیجانات خریداران و فروشندگان فعال در سهم آگاهی پیدا کرد. تحلیلگران به کمک اسیلاتورها از میزان هیجان موجود در معاملات اطلاع کسب کرد. در نمودارها، اسیلاتورها در پنجره ای جدا از نمودار و در پایین نمودار نمایش می یابد.

تفاوت های اندیکاتورها و اسیلاتورها

  • اسیلاتور یکی از اجزای اندیکاتور است. به همین دلیل در پنجره ای جداگانه در پایین نمودار نمایش می یابد. اما اندیکاتور بر روی نمودار سهم در حرکت است.
  • اسیلاتورها شامل دو محدوده ی اشباع خرید و اشباع فروش هستند. در اسیلاتورهای معروف، ناحیه ای وجود دارد که نشان می دهد خریداران خسته شده اند و احتمال دارد فروشندگان وارد شوند. مثلا در اسیلاتور RSI خط 70 به بالا، منطقه اشباع خرید محسوب می شود. خط 30 به پایین بعنوان منطقه اشباع خرید محسوب می شود. این بدان معنی است که فروشندگان خسته شده و احتمال دارد خریداران وارد شوند. این ویژگی مختص اسیلاتورها است و اندیکاتورها فاقد چنین ویژگی هستند.

یکی دیگر از تفاوت های اندیکاتورها و اسیلاتورها، واگرایی است. واگرایی صرفا در اسیلاتورها استفاده می شود و در اندیکاتورها کاربرد ندارد. دو اسیلاتور MACD و RSI را می توان بعنوان محبوب ترین اسیلاتورها نام برد. این دو اسیلاتور برای واگرایی، بیشتر از سایرین مورداستفاده قرار می گیرند.

مقاله پیشنهادی:  فیلم های آموزش کندل استیک از علیرضا زارع

آموزش جامع اندیکاتورها و اوسیلاتورها از داود استقامت: مجموعه آموزش جامع و کامل اندیکاتورها و اوسیلاتورها و روش معامله و استراتژی های معاملاتی با ابزار تکنیکال که توسط آقای دکتر استقامت تدریس شده است.

توضیحات در مورد موینگ اوریج (moving average) : در ادامه آموزش اندیکاتورها ،در این ویدیوی ۲ ساعته بصورت کامل نحوه انجام معاملات و استراتژی های سود آور با استفاده از اندیکاتورموینگ اوریج (miving average) را تدریس کرده ام ،

امیدوارم با مشاهده و استفاده از استراتژی های آموزش داده شده ، بتوانید به کسب سودهای مستمر در بازار های مالی دست یابید .

آبدیت شده در تاریخ 12 مهر 1399

فیلم آموزش اندیکاتورها و اوسیلاتورها از داود استقامت

با عرض پوزش به دلیل اعتراض و نارضایتی تعداد زیادی از شرکت کنندگان ازکلاس های آقای استقامت ویدیوها از سایت حذف شد.

ردیفعنوانلینک دانلودحجم
1جلسه اولدانلود153 مگابایت
2جلسه دوم موینگ اوریج (moving average)دانلود257 مگابایت
03بزودی …
04 بزودی …

مقالات مرتبط

14 نظر در “فیلم آموزش اندیکاتورها و اوسیلاتورها از داود استقامت”

  1. خیلی دوستون دارم استاد
    فکر میکنم خدا موهبت زیادی بهتون داده که دارین به نحوه احسن ازش استفاده میکنین و ارائه میدین
    پیگیر همه مطالبتون هستم و همیشه ممنونتون

  2. فقط دعا گویم خیر و برکت به سمتت سرازیر باشد همیشه .روزیت برسد به دستت آسان .خوش و خرم و سلامت باشی .روزگار بکامت شیرین باد.

  3. شاگرد داود استقامت

    درود بر شما ، از شاگردان داود استقامت هستم .
    لابد تعجب کردید که چرا لقب استاد را در مورد ایشان بکار نبردم ! چرا که معتقد هستم ایشان لیاقت این لقب والا را ندارند . ایکاش مدیران سایتهایی اینچنینی که با هدف رسیدن پکیج های گران ، به صورت رایگان به دست جوانان کم بضاعت این خاک و بوم به منظور یاری ایشان در کسب درآمد بیشتر را دارند ، فیلمها و پکیج های هر کسی را در سایتهای ارزشمند شان ارائه می‌نمودند و در مورد این افراد کمی هم تحقیق می نمودند . من که سرمایه و وقت ارزشمندند را پای دوره بی ارزش ایشان گذاشتم ، امیدوارم جوان دیگری در دام خوش کلامی ایشان گرفتار نشوند .

  4. شاگرد داود استقامت

    دوستان فیلمها رو دیدین صدا و لحن ایشون شما را مسخ خودش کرد ، تا اینجا خوبه و کافی . سعی کنید با شاگردان ایشون در تلگرام یا واتس آپ ارتباط برقرار کنید تا پشت پرده آموزشهای ایشون را به شما نشان بدهند .
    وظیفه انسانی من بود که اطلاع رسانی کنم تا شما هم مانند من زخم خورده این شخص نشید .

  5. باسلام خدمت دوست داران بازارهای مالی و مدیریت سایت چارت ایران
    بنده و تعداد زیادی از دوستان که علاقه شدید و وافری نسبت به یادگیری بازارهای مالی داشتیم در دوسال گذشته بعد از دیدن ویدیوهای رایگان آقای استقامت در کلاسهای او شرکت کرده ایم. از آنجایی که هزینه مالی این کلاس بدرد نخور ۲۰ میلیون تومان بود و مدت زمان ۶ ماه نیز از وقتمان گرانبهایمان را درگیر کلاس و تمرین های بی خود این به ظاهر استاد کردیم. از شما درخواست دارم که نسبت به حذف ویدیوهای این شیاد را از سایت خود اقدام نمایید تا دیگر دوستان و همراهان سایت ایران چارت به دام این چنین استادنماهایی نشوند.
    باتشکر فراوان از همکاری شما

  6. سلام درموردسخنان برخی از شاگردان اقای استقامت .میخوام عرض کنم که ایشان نظرخودشونو اعلام کردن وممکنه افرادمختلف برداشتهاوفهم متفاوتی از فیلماومطالب ارائه شده درسایت داشته باشند.بنابرین شمابررسی کنید ببینید آموزشهای کدامیک ازاساتیدمدرس بازارهای مالی بیشترازچنددرصد بازدهی مثبت داره؟اکثرکسانیکه دراین اموزشها شرکت میکنند توقع دارند یکشبه بارخودراببندندوبه هما ارزوهایشان برسند.حال اینکه نابرد رنج گنج میسر نمی شود.وشما هم بنظرمن حق بسیاری ازکسانیکه از این سایت بازدیدوازمطالب ان استفاده کرده ودعاکوی شما هستندرا نادیده گرفته اید .ایاسایت کسی ملزم به استفاده ازمطالب ان کرده؟پس هرکس میتوتند ببینداستفاده کند یا نکند.وبنظرمن این درست نیست که شما مطالب را حذف کنید.

  7. با سلام
    این جمله ای که نوشته شده است صد در صد مشکوک است.
    «با عرض پوزش به دلیل اعتراض و نارضایتی تعداد زیادی از شرکت کنندگان ازکلاس های آقای استقامت ویدیوها از سایت حذف شد.»
    ایشان مطلب علمی می گوید، چه ربطی به لهجه و … دارد. این شما هستید که توان معامله ندارید.
    جالب است که در ذیل همه درس های استاد، در یک تاریخ مشخص این مطالب را منتشر کرده اند، می توانید تاریخ ها را ببینید.
    احتمال می دهم یا سایت با استاد مشکی پیدا کرده
    یا اینکه خود استاد خواسته مطالب حذف شود و این هم بهانه بوده.

    1. چه می گی دوست عزیز، همه ما شاگردان به ظاهر این استاد زبان باز هستیم الان دیگه هزینه کلاسهاش شده 30-40 میلیون تومان، برو تو کلاسهاش شرکت کن وقتی بعد چند ماه دوره الکی و استراتژی بیخودش با یه کلاس نصفه نیمه، فهمیدی چقد سرت کلاه رفته اونوقت واقعا دلت می سوزه. تو این شرایط گرونی و بیکاری، اینها با سواستفاده از وضعیت موجود یه کلاسی برگزار می کنن و چندصدنفر رو تو چند گروه میزارن و کلی پول تو جیب می زنن بدون هیچ عذاب وجدانی، فقط حیف بعد اینکه کلی هزینه و زمانت تلف شد می فهمی چه کلاه گشادی سرت رفته (هرکی هم فکر می کنه شاید ما نتونستیم با فارکس کار کنیم اولا کل همکلاسی ها تو این دوره ناراضی هستن بعدش خودشون برن این هزینه رو بدن راحت حرف مارو بفهمن)

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا