فیلم آموزش الگوهای شمعی ژاپنی از داوود استقامت در تحلیل تکنیکال

فیلم آموزش الگوهای شمعی ژاپنی از داوود استقامت در تحلیل تکنیکال

انواع الگوهای شمعی و کاربردهای آن در تحلیل تکنیکال و آموزش ان با دکتر داوود استقامت

یکی از روش های پرکاربرد در تحلیل تکنیکال ، الگوهای شمعی هستند. به منظور پیش بینی آینده هر سهم از تحلیل نمودارهای قیمتی استفاده می شود. این تحلیل با استفاده از نمودارهای شمعی انجام می شود. در این مقاله به بررسی الگوها یا نمودارهای شمعی (کندل استیک ) می پردازیم.

فیلم آموزش الگوهای شمعی ژاپنی از داوود استقامت در تحلیل تکنیکال

معرفی الگوهای شمعی

الگوهای شمعی یا کندل استیک، یکی  از روش های رایج است که می توان به کمک این روش، قیمت ها در بازارهای مالی را نمایش داد. سیستم نمایش شمعی به شکل زیر است و اولین بار توسط ژاپنی ها استفاده و معرفی شد.

انواع الگوهای شمعی و کاربردهای آن در تحلیل تکنیکال

این نمودار شبیه شمع است و به آن کندل استیک نیز گفته می شود. این سیستم شبیه نمایش میله ای است اما با میله های نابرابر و مشخصه دیگری به نام بدنه دارد. بدنه یا body فاصله میان قیمت آغازین و قیمت پایانی است.

انواع الگوهای شمعی

در بازارهای مالی، قیمت ها تحت تاثیر رفتارها، اقدامات خریداران، فروشندگان و همچنین عرضه و تقاضا است. این تغییرات سبب ایجاد حرکات قیمت، حالات و انواع الگوها در نمودارهای شمعی می شود. در ادامه، انواع الگوی شمعی در سه نوع یک شمعی، دو شمعی، سه شمعی بررسی می گردد.

الگوهای شمعی با یک شمع

این نمودار، قدرت زیادی دارد و در یک واحد زمانی قادر به تغییر روند الگو است. دو الگوی «مرد آویزان» و «چکش» دو نوع منفی و مثبت این نمونه محسوب می شود.در هنگام سبز بودن بدنه چکش، صعود تاحدی قطعی تر است. درهنگام قرمز بودن بدنه دارآویز، نزول تاحدی قطعی تر می گردد. این الگو دارای یک بدنه اصلی کوچک و درعین حال، دارای سایه های پایینی بلند است. سایه پایینی تقریبا طول دو برابر بدنه را دارد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل تکنیکال با نیما ازادی + PDF
الگوی شمعی داوود استقامت

با ظهور الگوی مرد آویزان پس از یک روند صعودی، خطر شروع یک روند نزولی اعلام می شود. با ظهور الگوی چکش پس از یک روند نزولی، احتمال آغاز یک روند صعودی قوی تر می گردد.

الگوهای دو شمع

این دسته شامل الگوهای شمعی مختلفی است. الگوی «پوشای صعودی» در این دسته قرار گرفته و در روند کاهشی شکل گرفته است. الگوی «پوشای نزولی» نیز در این دسته قرار دارد و در روندی افزایشی شکل گرفته است. این الگوها حاصل از دو شمع متوالی با رنگ های متضاد هستند. درصورت قرار گرفتن دو کندل پشت سر هم با رنگ های متفاوت و پوشیده شدن کندل دوم توسط کندل اول، چرخشی در روند جاری ایجاد می گردد. در این حالت، اصلاح در روند موجود و شروع روند جدید آغاز می گردد.

الگوهای سه شمعی

از رایج ترین الگوهای این دسته می توان الگوهای «ستاره صبحگاهی» و «ستاره شامگاهی» را نام برد. الگوی اول، نشانگر صعود قیمت و به معنای برتری یافتن فشار خرید بر بازار است. کندل با بدنه سایه، نشانگر بازار نزولی است. کندل کوچک بعدی نشانگر عدم توانایی فروشندگان برای پایین آوردن قیمت است. کندل سفید سوم، نشانگر پیروزی خریداران و چیرگی آنها بر بازار را نشان می دهد.

ستاره شامگاه بالعکس ستاره صبحگاهی است. این الگو در انتهای یک روند صعودی رخ داده و اعلام کننده یک روند مثبت یا آغاز اصلاح در یک روند مثبت است.

بطورکلی، انواع الگوهای شمعی در محدودده های حساس روندها، الگوهای کلاسیک، کانال ها و غیره قادرند به تحلیلگر کمک کرده و سبب تسهیل فرایند تحلیل شوند.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش کامل شمع های ژاپنی و روانشناسی کندل ها از احسان کامیابی
فیلم آموزش الگوهای شمعی ژاپنی از داوود استقامت در تحلیل تکنیکال
فیلم آموزش الگوهای شمعی ژاپنی از داوود استقامت در تحلیل تکنیکال

در ادامه مجموعه ویدیویی شامل 11 فایل ویدیویی با کیفیت خوب و با تدریس رسا و عالی آقای داوود استقامت مدرس بازارهای مالی درباره آموزش الگوهای شمعی تهیه شده است.

از جلسه سوم به بعد فیلمهایی که در اختیار شما قرار میگیرد از قالب آشنایی اولیه خارج شده و وارد فاز عملیاتی و معاملاتی میگردد و از انجایی که بازارهای مالی پر ریسک میباشند, خواهشمندم اگر در گذشته تجربه فعالیت واقعی در بورس یا بازارهای مالی را نداشته اید در ابتدا این آموزشها را در پلتفرم های دمو تمرین کنید و بعد از تسلط کامل در این آموزشها به فعالیت در بازارهای حقیقی بپردازید ارادتمند داود استقامت

با عرض پوزش به دلیل اعتراض و نارضایتی تعداد زیادی از شرکت کنندگان ازکلاس های آقای استقامت ویدیوها از سایت حذف شد.

ردیفعنوانلینک دانلودحجم
1جلسه اول آموزش کاربردی ( REAL ) روش معامله با الگوهای شمعی -مفاهیم اولیهدانلود28 مگابایت
2جلسه دوم آموزش کاربردی ( REAL ) روش معامله با الگوهای شمعی -مفاهیم اولیهدانلود70 مگابایت
3جلسه سوم آموزش کاربردی ( REAL ) روش معامله با الگوهای شمعی – مفاهیم اولیهدانلود36 مگابایت
4جلسه چهارم آموزش کاربردی (REAL)معامله به روش الگوهای شمعی – اوردرگذاری با الگوای HAMMER & HANGING MANدانلود128 مگابایت
5جلسه پنجم آموزش کاربردی (REAL)معامله به روش الگوهای شمعی –
اوردرگذاری با الگوی SHOOTING STAR & INVERTED HAMMER
دانلود43 مگابایت
6جلسه ششم آموزش کاربردی (REAL)معامله به روش الگوهای شمعی –
DOJI & SPINNING &BELT HOLD LINE
دانلود58 مگابایت
7جلسه هفتم آموزش کاربردی (REAL)معامله به روش الگوهای شمعی –
الگوهای دوتایی شمعی – الگوی پوشا engulfing
دانلود90 مگابایت
8جلسه هشتم آموزش کاربردی (REAL)معامله به روش الگوهای شمعی –
dark cloud & piercing
دانلود48 مگابایت
9جلسه نهم آموزش کاربردی (REAL)معامله به روش الگوهای شمعی –
الگوی harami
دانلود42 مگابایت
10جلسه دهم آموزش کاربردی (REAL)معامله به روش الگوهای شمعی –
الگوی twezzer top & bottom
دانلود64 مگابایت
11جلسه یازدهم آموزش کاربردی (REAL)معامله به روش الگوهای شمعی –
الگوهای سه تایی ستاره صبح گاهی و ستاره عصر گاهی و حفره ها
morning &evening stars
دانلود101 مگابایت

مقالات مرتبط

8 نظر در “فیلم آموزش الگوهای شمعی ژاپنی از داوود استقامت در تحلیل تکنیکال”

  1. با سلام وعرض ادب ببخشید من تازه با داشتم این ویدیوها را میدیدم من که خیلی راضی بودم ویک افق دید تازه ای برایم باز شده بود خواهشا ویدیوها را بزارین استفاده کنیم شما را هم دعا کنیم یا اگه کانال تلگرامی دارین معرفی کنید عضو بشیم از ویدیوها استفاده کنیم ممنون میشم

  2. سلام نارضایتی از چه بابت بوده ؟ من پرایس اکشن رو از ایشون خیلی خوب یاد گرفتم. داستان چی بوده ؟

    1. داستان چیز خاصی نبوده دوست عزیز. تو هم اگه مشتاقی بدونی چیه یه 30-40 میلیونی بده برو کلاسش یه چیزای الکی بهت یاد بده بعد یه سال متوجه میشی چقد سرت کلاه رفته اونوقت اصل داستان رو می فهمی!
      یه دوست دیگه هم با این آموزشهاش یه افق دید تازه ای براش باز شده بود دقیقا مثل من که با این افق دید چندده میلیون دادم بعد یه سال فهمیدم چه قدر ماها زود گول افراد شیاد رو میخوریم (به نظرم شماها خوش شانستر از ما بودید یعنی این شانس رو داشتید که قبلش می فهمید که شاگردای قبلی ش نظرشون به ایشون چطوره!9

      1. سلام علیکم ، بنده تقریبا بیشتر مسائل فارکس رو از ایشون یاد گرفتم و اتفاقا از دوره های رایگانشون و دوره های ارزون قیمتشون بوده ، حالا شما براتون کاربردی نبوده و نتونستید که استفاده کنید مبنی بر این نیست که بقیه هم نباید استفاده کنند .

  3. ممنون میشم ویدیو ها رو دوباره فعال کنید ، یه سری ادم نفهم که هیچی از بازار نمیدانند میان اینجا و قضاوت میکنن ممنون میشم شما به نظرات کاری نداشته باشین

    1. دوست عزیز که فکر می کنی ماها نفهمیم، واقعا هم الان که خوب دقت می کنم نفهم بودیم که گول یه شیاد رو خوردیم تو هم که عاقلی کاری نداره یه دوره 30-40 میلیون ایشون رو شرکت کن بعد گذشت یه سال متوجه میشی چه خبره! لااقل امیدوارم تو یکی تو کلاسهاش حتما شرکت کنی بعد چند ماه بدونم چه کاره ای با این آموزشهای الکی!

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا