آموزش کسب درآمد از فروش محصولات کارخانه تولید اطلاعات

آموزش کسب درآمد از فروش محصولات کارخانه تولید اطلاعات

آموزش کسب درآمد از فروش محصولات کارخانه تولید اطلاعات

در این بخش یکی از بزرگترین ایده های پولسازی ایجاد شده در سال های اخیر معرفی خواهد شد. شاید بسیاری نتوانند درآمد ماهیانه بالای 50 میلیون تومان را متصور شوند. اما جالب است بدانید افرادی در همین ایران و در چند سال اخیر توانسته اند، با راه اندازی کارخانه تولید اطلاعات خود و با کمترین هزینه، به این درآمد ها برسند.

آموزش کسب درآمد از فروش محصولات کارخانه تولید اطلاعات

بهتر است قبل از ورود به این قسمت، توضیحی در رابطه با موقعیت استثنایی کشور ایران داده شود. طبق آخرین آمار، جمعیت ایران 77 میلیون و 500 هزار نفر است که رتبه 18 دنیا، 10 آسیا و همچنین رتبه سوم جمعیت در منطقه است. تعداد کاربران استفاده کننده از اینترنت در کشورمان بالای 60 درصد است که 40 درصد آن ها بین 20 تا 29 سال قرار دارند. به عبارتی در حال حاضر 45 میلیون ایرانی! از اینترنت استفاده می کنند و جالب تر آنکه بالای 30 میلیون از این کاربران، با موبایل به اینترنت خدادادی هستند که برای رسیدن به ثروت، می توان از آن ها استفاده کرد.

چارت ایران : حال به موضوع کارخانه پرداخته می شود. کارخانه مکانی است که در آن محصولی تولید می شود. این محصول می تواند هر چیزی باشد و مهم نیست محصول شما یک محصول فیزیکی است یا غیر فیزیکی در واقع کارخانه را سیستمی می توان دانست که دارای بخش های تولید، بازاریابی و غیره است. این بخش ها در کنار هم کار کرده و پول تولید می کنند!

کارخانه تولید اطلاعات نیز عنوانی بر مجموعه ای از فعالیت هاست که محصولی بنام اطلاعات دارد. این اطلاعات می توانند در حوزه های مختلف همچون کسب و کار ، بازاریابی، آموزش دروس مدارس و دانشگاها، آموزش یک حرفه خاص و غیره باشند. مطمئنا مخاطبان خاص خود را خواهند داشت و با یک روش مناسب می توان از فروش آن ها به درآمد های بالایی رسید.

آموزش کسب درآمد از فروش محصولات کارخانه تولید اطلاعات
آموزش کسب درآمد از فروش محصولات کارخانه تولید اطلاعات

شما برای آن که به سود بسیار زیادی برسید، باید در سه شکل تولید محتوا داشته باشید:

1. محصولات متنی همانند کتاب، کتاب الکترونیک و چیزهای دیگر

2. محصولات صوتی

3. محصولات ویدئویی که با یک دوربین گرفته می شود.

با تولید و باز آفرینی این سه فرمت، شما قادر خواهید بود اطلاعات خاصی را به شکل محصول های فراوان و با قیمت های مختلفی باز آفرینی نموده و برای فروش به بازار عرضه کنید. نمونه هایی از انواع این محصول در پایین اشاره شده است.

مقاله پیشنهادی:  کسب درآمد از بورس - تفاوت کسب سود از بانک و بورس - مهمترین سوال های قبل از ورود به بورس

1. کتاب کاغذی

2. کتاب الکترونیکی

3. سی دی صوتی

4. دی وی دی فیلم

5. جزوه آموزشی

6. دوره آنلاین

7. کارگاه

8. همایش

9. بسته آموزشی

10. مشاوره

11. کارت آموزشی

12. خبرنامه

13. مقاله

14. وبینار

15. ساخت محتوای چند رسانه ای

16. اپلیکیشن های موبایل

ابزارهای اولیه مورد نیاز برای راه اندازی کارخانه تولید اطلاعات، عبارت اند از:

1. کامپیوتر

2. اینترنت

3. یک میکروفون و یا هدست معمولی

4. فراگیری نرم افزارهای ویرایش صوت (همانند ادوبی ادیشن) و آماده سازی کتاب

(Indesign adobe)

چرا داشتن کارخانه تولید اطلاعات، می تواند شما را به سرعت ثروتمند کند؟

کسب درآمد به شیوه تولید اطلاعات بودن، مزیت های بسیاری دارد که دیگر کارخانه ها از آن بی بهره اند. به بعضی از این مزیت ها در ادامه اشاره شده است:

1. حاشیه سودتان را خودتان با توجه به بازار و محصول تان تعیین می کنید.

شما یک محصول، مثلا سی دی آموزشی و یا فایل الکترونیکی (پی دی اف) ایجاد و هر قیمتی را که دوست داشتید، می توانید روی آن بگذارید. به عبارتی حاشیه سود را خودتان می توانید تعیین کنید و هیچ نهاد و سازمانی نمی تواند روی قیمت های شما حرفی بزند.

2. همه موارد اولیه که برای راه اندازی کارخانه خود نیاز دارید، در دسترس شماست. موارد اصلی شما اطلاعات است که می توانید به آسانی از کتاب های مختلف و اینترنت استخراج کنید. همچنین ابزارهای مورد نیاز برای تولید محصول نیز کامپیوتر، سی دی، دی وی دی، کاغذ و این کتاب! است که شما همه را دارید.

3. وابسته نبودن درآمد و فروش شما به عواملی همانند تورم، تحریم، فصل های مختلف و غیره

4. رقبای بسیار ضعیفی که در این حوزه دارید. به عبارتی در هر حوزه ای که فکر کنید، همانند کنکور، آموزش تناسب اندام و غیره رفیبان زیادی وجود دارند، اما هیچ کدام کارخانه دار نیستند. کارخانه دار کسی است که بر یک محصول متمرکز نمی شود. او تنها دوره های آنلاین نمی فروشد، فقط سخنرانی نمی کند، بلکه اطلاعات تالیف شده و یا جمع آوری شده خود را حداقل به 10 روش ارائه می دهد. این روش ها می توانند کتاب، سی دی، محصولات آموزشی و غیره باشند. شما کمتر کسی را می یابید که چنین مجموعه کاملی داشته باشد.

آموزش کسب درآمد از فروش محصولات کارخانه تولید اطلاعات

چه کارهایی را باید روزانه به عنوان یک تولید کننده محتوا انجام دهید؟

مقاله پیشنهادی:  بتای منفی سهم بورس: ریب بتای منفی سهم در بورس چیست؟

1. یادگیری

اگر بخواهید محصولات محتوایی درست کنید، باید هر روز ساعاتی را به یادگیری اطلاعاتی که می خواهید تولید کنید، اختصاص بدهید. نباید فراموش کرد بهترین منبع یادگیری، کتاب است و هیچ چیز و در هیچ زمانی نمی تواند جای آموزش از طریق کتاب را بگیرد.

2. تولید محتوا

همچنین باید چند ساعت در روز را به تولید یک محصول همانند نوشتن، یا تایپ کردن، ضبط صدا و یا ضبط فیلم اختصاص بدهید. لازم به ذکر است، تولید محتوا، اختراع محتوا نیست. شما بسیار راحت می توانید مطالبی را که در یک یا چند کتاب آمده را مطالعه و با فرمت دیگری، باز تولید کنید! بسیاری از محصولات موجود در بازار نیز با همین روش روانه بازار شده اند. نکته جالب این باز تولیدها، اثرگذاری های متفاوت آن است. به عنوان نمونه انتشار یک مطالب متنی به شکل ویدئو، می تواند تاثیر بیشتری نسبت به حالت اول آن داشته باشد.

3. بازاریابی و رشد کسب و کارتان

یکی از کارهایی که باید هر روز روی آن زمان و فکر گذاشته شود، بازاریابی و رشد کسب و کارتان است. شاید به جرات بتوان گفت، مهمترین قسمت کار این مرحله است، زیرا شما اگر بهترین محتوای دنیا را هم تولید و متخصص هم باشید ولی روی این قسمت کار نکنید، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. به دلیل اهمیت این قسمت، در ادامه انواع روش هایی که می توانید از آن ها برای بازاریابی محصولات خود استفاده کنید، آمده است.

از چه روش هایی برای بازاریابی محصولات کارخانه تولید اطلاعات می توان استفاده کرد؟

شما برای فروش هر محصول با فرمت مشخص، راه های زیادی دارید که بعضی از آن ها با توجه به تفاوت شکل محصول، راه های متفاوتی برای بازاریابی دارند. در ادامه بعضی از راه های بازاریابی محصولات تان بیان شده است.

1. ایجاد یک سایت بهترین انتخاب برای بازاریابی، معرفی و فروش محصولات فیزیکی شما است.

* لازم به ذکر است ایجاد یک سایت، دیگر همچون گذشته کار سخت و پیچیده ای نیست. برای آشنایی بیشتر به بخش ((طراحی سایت)) مراجعه کنید.

* همچنین با عضویت در سرویس های خرید و فروش پستی می توان صاحب یک فروشگاه اینترنتی رایگان شد تا به راحتی بتوان محصولات خود را از هر جای ایران، به هر جای دیگر فروخته و ارسال کنید. برای آشنایی بیشتر با هر یک به بخش های مربوطه مراجعه کنید.

2. بازاریابی و فروش محصولات غیر فیزیکی همچون فایل الکترونیکی، اپلیکیشن موبایل، فایل های صوتی و ویدئویی را، هم می توان از طریق ایجاد سایت شخصی و هم از فروشگاه های فروش فایل انجام داد. این فروشگاه ها در قسمت ((کسب درآمد به شیوه فروش فایل)) توضیح داده شده است.

مقاله پیشنهادی:  ثبت نام در کدال: ورود به سامانه کدال؟ (مقایسه سامانه+ اپلیکیشن کدال 360)

3. برای ایجاد بهتر محصول محتوایی در فرمت های سی دی یا دی وی دی به بخش های ((فروش اطلاعات موجود در اینترنت)) و ((شروع به ساخت آسان نرم افزارهای چند رسانه ای کنید)) مراجعه کنید.

4. شبکه های اجتماعی یکی از قدرتمند ترین ابزارهای بازاریابی محصولات تولیدی شما هستند. برای آشنایی بیشتر به فصل (( کسب درآمد از شبکه های اجتماعی)) مراجعه کنید.

شما می توانید محصولات مختلف خود را در فرمت های مختلف و بسیار آسانی به جمعیتی در حد یک استادیوم معرفی کرده و از فروش آن ها لذت ببرید. لازم به ذکر است، همین حالا افراد بسیار زیادی هستند که از این طریق درآمدهای بالایی بدست آورده و می آورند.

5. یکی از بهترین روش ها برای فروش محصولات، تعیین مبلغی پورسانت برای همکاری در فروش دیگران است. شیوه کار به این صورت است که شما درصدی از قیمت محصول تان را به عنوان پورسانت برای شخصی که لینک فروش محصولات اینترنتی شما را تبلیغ می کند، تعیین می کنید. با خرید هر محصول از لینک شخصی سازی شده بازاریابان محصول شما، درصد مشخص شده به آن ها تعلق می گیرد. سیستم همکاری در فروش را به آسانی می توانید در سیستم طراحی ساین وردپرس و همچنین سایت های فروش فایل توضیح داده شده در این کتاب، اعمال کنید.

در پایان این قسمت یادآوری می شود، اگر افراد زیادی توانسته اند از این طریق درآمد های بالایی بدست آورند، شما نیز می توانید. کسب درآمد از طریق کارخانه تولید اطلاعات را جدی بگیرید.

کوتاه اما کاربردی

 قانون 20/80 جذب مشتری

مطابق قانون 20/80، به تقریب، 80 درصد از محصولات شما را 20 درصد از مشتریان تان خریداری می کنند. یعنی 20 درصد از مشتریان شما 80 درصد از درآمدتان را تامین می کنند. پس برای مشتریان بهتر، زمان بیشتری صرف کنید. ارتباط برقرار کنید و به مشتریان قدیمی خود زنگ بزنید. این کار بسیار آسان و البته مهم است. اما در عین حال همیشه به جذب مشتریان جدید فکر کنید.

آموزش کسب درآمد از فروش محصولات کارخانه تولید اطلاعات

کار فروش دست کم 3 مرحله دارد: پیدا کردن مشتری، توضیح دادن به مشنری که چرا خرید از شما بهترین خرید است و بالاخره نهایی سازی فروش، 80 درصد از وقت تان را باید بگذارید برای پیدا کردن مشتری و صحبت با او و 20 درصد باقیمانده را هم به نهایی سازی فروش اختصاص دهید.

(برگرفته از کتاب ((روانشناسی فروش))، نویسنده: برایان تریسی)

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا