نقش ارز دیجیتال در انرژی و شبکه های زنجیره ی عرضه

نقش ارز دیجیتال در انرژی و شبکه های زنجیره ی عرضه

نقش ارز دیجیتال در انرژی و شبکه های زنجیره ی عرضه

انرژی

صنعت دیگری که هر کسی باید به آن تکیه کند، بخش انرژی است. مشابه با مثال های قبل، در این بخش از گذشته روی راه حل هایی کار شده و چند پروژه ی جذاب پایه گذاری شده اند. قابل توجه ترین مزیت از بین رفتن واسطه است، یعنی مشتریان به عرضه کننده ی انرژی نیاز ندارند که انرژی سبز را بین آنها مبادله کند.

تصور کنید روی سقف خانه تان پنل های خورشیدی دارید و ۳۰۰ کیلووات ساعت در روز برق تولید کرده ولی تنها از ۲۰۰ کیلووات ساعت استفاده می کنید. در حال حاضر این اختلاف در ازای مقدار اندکی ارز به عرضه کننده ی انرژی فرستاده می شود و یا در یک باتری ذخیره می گردد. در هر دو حالت انرژی زیادی تلف خواهد شد. با فناوری بلاک چین، می توانید برق را به طور مستقیم به همسایه ی خود بدهید و مقدار قابل توجهی ارز دریافت کنید. بهترین نکته این است که دیگر نیازی به انجام هیچ کاری ندارید، چون قراردادهای هوشمند خودشان تراکنش ها را انجام خواهند داد).

نقش ارز دیجیتال در انرژی و شبکه های زنجیره ی عرضه

برق به صورت یک سرمایه ی واقعی قابل معامله است، یعنی قراردادهای هوشمند، برق را به صورت خودکار به بالاترین پیشنهاد ممکن می فروشند. این کار میتواند از اختلاف قیمت های قابل توجه بین عرضه کننده های برق جلوگیری کرده و سیستم مصرف منصفانه ایجاد کند. در سال ۲۰۱۶، برنامه ی آزمایشی تحت عنوان میکروگرید بروکلین» وجود داشت که اپلیکیشنی برای معامله ی برق اضافی در یک محله ارائه می کرد. | در حال حاضر، رمزارزهای زیادی در حال کار روی راه حل هایی مانند MWAT ، POWR و غیره هستند. احتمالا سالهای زیادی زمان خواهد برد تا راه حلی کلی پیدا شود ولی حقیقت این است که انرژی های تجدیدپذیر که به شکل مستمر در حال به دست آوردن محبوبیت هستند، شالودهی خوبی برای قراردادهای هوشمند فراهم می کنند.

مقاله پیشنهادی:  گروه ها و کانال های سیگنال های خرید و فروش ارز دیجیتال در تلگرام!

شبکه های زنجیره ی عرضه

چارت ایران : زندگی کردن در یک سیستم جهانی شده و سرمایه داری گسترده، شبکه های زنجیرهای عرضه یکی از مهمترین حوزه ها برای شرکت هایی است که به صورت جهانی فعالیت می کنند. شرکت هایی مانند والمارت سیستم به شدت پیشرفته ای دارند که به آنها این امکان را می دهد تا هزینه ها را ذخیره کرده و سود را به بهترین شکل ممکن افزایش دهند. شبکه های زنجیره ای عرضه ی مدرن به شدت پیچیده هستند؛ چون اغلب نیازمند چندین سیستم مستقل در چندین کشورند. برای بازیگران جهانی، اینکه محصولات خود را برای تولید، جابه جایی، فروش و غیره به سرتاسر جهان بفرستند، امری عادی است.

نقش ارز دیجیتال در انرژی و شبکه های زنجیره ی عرضه
نقش ارز دیجیتال در انرژی و شبکه های زنجیره ی عرضه

این محصولات وارد مکان هایی با تعرفه های مختلف می شوند و قبل از رسیدن به مغازه و آماده سازی برای فروش، از چندین مرز عبور می کنند. به دلیل این پیچیدگی، ردیابی تمام حرکات و نقاط ارتباطی به چالش تبدیل می شود. یک راه حل می تواند شبکه ای غیرمتمرکز باشد که تمام داده ها را با یکدیگر منطبق نماید تا قابلیت های شرکت را افزایش دهد. مرکز فرماندهی می تواند به سادگی به تمام دادهها در زنجیره ی عرضه دسترسی داشته باشد و پرداخت ها به صورت خودکار قابل انجام اند. ارزهایی که به دنبال این فرصت ها هستند عبارت اند از: Origintrail ، Vechain و یا Wabi روش دیگر برای این فناوری، بهبود بخشیدن به وضعیت ثبت محصولات است. امروزه برای افراد زیادی امری ضروری است که بدانند غذا یا لباسها از کجا می آیند. این می تواند راه حل مهم دیگری باشد که بلاک چین عرضه می کند. لباسهای ثبت شده در یک محل (مبدأ) اگر روی بلاک چین باشند، بعد قابل تغییر نیستند.

مقاله پیشنهادی:  پرچم های قرمز یا کلاهبرداری ها در ارز دیجیتال

این بدان معنی است که مشتریان می توانند بررسی کنند که لباس ها کجا تولید شده اند. ممکن است بگویید این از قبل امکان پذیر بود ولی خودروها یا محصولات پیچیده تر که مثلا در آلمان تولید می شوند چطور؟ آیا آن محصولات به طور ۱۰۰ درصد در آلمان تولید شده اند یا تنها درصدی از آنها چنین وضعیتی دارند؟ این سؤالات با بررسی بلاک چین قابل پاسخ هستند. یک عرضه کننده TE Food است که در حال کار روی راه حل های مربوط به غذاست که راه حل قابلیت ردیابی مزرعه تا میز» نام دارد. می توانیم جمع بندی کنیم که این بخش، | مشابه با بقیهی حوزه های کاربردی، احتمالات بی پایانی دارد. به سبب اقتصاد قدرتمندی که پشت آن است (والمارت، تارگت، اچاندام و…)، می تواند به تغییردهنده ی واقعی بازی تبدیل شود و به نظر می رسد روی اقتصادی که می شناسیم تأثیر خواهد داشت.

نقش ارز دیجیتال در انرژی و شبکه های زنجیره ی عرضه

B2B

به طور کلی، شرکت های زیادی می توانند از رمزارزها برای B۲B یا راه حل های تجارت به تجارت استفاده کنند. بیشتر این تراکنش ها بر یک مبنای منظم انجام می شوند و بنابراین، منابع زیادی مانند حسابدار، حسابرس و… مصرف می کنند. در صنعت مخابرات از راه دور، این مسئله عادی است که برخی عرضه کننده ها از قطب های تلفنی رقبای خود برای دریافت استفاده کنند. معمولا این عرضه کننده ها ظرفیت هایی را اجاره میدهند و بر مبنایی منظم، پرداختی جهت جبران آن انجام میدهند.

ولی مواردی نیز وجود دارد که در آنها عرضه کننده برای هر تماس پرداخت انجام میدهد. قراردادهای هوشمند، با تحلیل داده های مصرف شده و مخابره کردن پرداخت ها به صورت خودکار، قادر به حل این مشکل» خواهند بود. تمام شرکتها اعم از کوچک یا بزرگ می توانند از این فناوری سود ببرند. با این حال، این تکنولوژی در حال حاضر تنها مورد توجه شرکتهای بزرگ مانند: بوش، دایملر، گوگل، اپل و… است.

مقاله پیشنهادی:  ارز دیجیتال یا رمز ارز چیست؟ آموزش ارز دیجیتال، نکات و کاربرد آن+ PDF

جمع بندی : می توان گفت که تقریبا هیچ صنعتی در کل جهان نیست که نتواند تحت تأثیر انقلاب رمزارزها قرار نگیرد. میلیونها احتمال سازگاری وتطبیق وجود دارد که باید کشف شوند. در واقع، تحقیقاتی که روی بلاک چین انجام می شود حاکی از نتایجی قدرتمند است که هرگز تا این اندازه قوی نبوده اند. تقریبا هر شرکت بزرگی روی این فناوری تحقیق می کند تا کاربردهای احتمالی آن را تعیین کند. تنها گذر زمان است که می گوید این تکنولوژی چگونه تکامل خواهد یافت و آیا اصلا تکاملی رخ می دهد یا خیر. ولی آینده، با وجود تمام گزاره های بدی که وجود دارد، بسیار امیدبخش است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا