آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات

آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات

چارت ایران : هارمونیک تریدینگ یا الگوهای فیبوناچی ، الگوهایی هستند که با نسبت های معین و خاصی از درصدهای فیبوناچی شکل می گیرد. با استفاده از تمرین و تجربه زیاد، می توان به شناسایی این الگوهای کلاسیک پرداخت و به مرور زمان این الگوها با چشم نیز قابل تشخیص هستند.

معامله گران تلاش می کنند با رسم فیبوناچی های زمان و قیمت، در ناحیه ای معامله کنند که پتانسیل بازگشت قیمت بیشتر است. در این مقاله به بررسی انواع الگوهای هارمونیک مورداستفاده در معامله گری می پردازیم.

الگوهای هارمونیک و اعداد فیبوناچی

الگوهای هارمونیک ترکیبی از ریاضیات و الگوهای قیمتی است تا روش معامله ای بسازد که برمبنای فرضیات و دقیق است و الگوها در نمودار درحال تکرار هستند.

این روش ریشه در نسبت اولیه یا مشتقی از آن (0.618 یا 1.618) دارد. نسبت اولیه در تمام طبیعت، ساختار محیط و رویدادها و ساختارهای ایجاد شده توسط انسان قابل مشاهده است.  

بنابراین می توان الگوهای هارمونیک را در بازارهای مالی نیز مشاهده کرد. با پیدا کردن الگوهایی که دارای طول و اندازه های متفاوت هستند، معامله گر می تواند نسبت های فیبوناچی را به الگوها اعمال کند و در پیش بینی قیمتهای آینده بکار ببرد.  

روش معامله در الگوهای هارمونیک

الگوهای هارمونیک انواع مختلف دارند که در اینجا قصد داریم به 3 مورد از آنها بپردازیم که عبارتند از: الگوی پروانه، الگوی گارتلی، الگوی خفاش.

الگوی پروانه (butterfly)

این الگوی هارمونیک، یک نقطه D گسترشی فراتر از نقطه X  دارد.

مقاله پیشنهادی:  کپی کردن سیگنال ها در صرافی بینگ ایکس BingX
آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات
آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات

در الگوهای هارمونیک پروانه ای، قیمت از نقطه X تا نقطه A دچار افت می شود. موج صعودی AB از خط XA، موج اصلاحی است. معامله گران، موقعیت فروش را در نقطه D اتخاذ می کنند و همیشه باید نشانه هایی را درنظر بگیرند که کاهش قیمت را تایید کند. حد ضرر معمولا کمی بالاتر از نقطه ورود قرار دارد. در تمام الگوها، معامله گران به دنبال نسبت هایی در بین نسبت های اشاره شده قرار دارند. اما برخی نیز فقط یکی از آنها را دنبال می کنند.

الگوی گارتلی (Gartley)

آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات
آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات

در این الگو از میان الگوهای هارمونیک، ناحیه D بعنوان منطقه برگشتی احتمالی تشخیص داده می شود. در این نقطه می توان به موقعیت های خرید وارد شد. توصیه می شود همیشه به دنبال تایید بازگشت روند و نشانه های رشد قیمت باشید. یک حد ضرر واقع در نقطه ای نه چندان پایین تر از نقطه ورود است.

 آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات
آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات

الگوی خفاش ظاهری مشابه با الگوی گاتلی دارد اما اندازه آن متفاوت است.

در این الگو از میان الگوهای هارمونیک، حدضرر در نقطه D قدری بالاتر تعیین می شود. نقطه D نقطه ای است که معامله گران معمولا آن را فرصت خرید می دانند. اما معامله گران باید دقت داشته باشند که همیشه سایر نشانه های افزایش قیمت را درنظر بگیرند.

استفاده از هارمونیک تریدینگ و الگوهای هارمونیک از روش های دقیق معامله گری با استفاده از ریاضیات است اما نیازمند تمرین و مطالعه زیاد است. در این مقاله تلاش شد بطور خیلی مختصر درمورد الگوهای هارمونیک اطلاعات اندگی در اختیار شما دوستان عزیز قرار گیرد. امیدواریم بتوانیم مطالب بیشتری را در سری آموزش بورس در اختیار شما قرار دهید. سوالات و پیشنهادات خود را برای ما ارسال کنید.

مقاله پیشنهادی:  ارز دیجیتال آی او اس تی (IOST) چیست؟ معرفی توکن IOST

برای آموزش بهتر الگوهای هارمونیک مطلب فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با پویا قنبرپور را بخوانید

پیشنهاد می شود مطلب آشنایی با منطق بازارهای مالی را نیز مطالعه کنید شاید برای شما مفید باشد .

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا