فیلم آموزش مقدماتی و کاربردی بورس از آقاخانی

فیلم اموزش بورس مقدماتی و کاربردی

فیلم آموزش مقدماتی و کاربردی بورس از آقاخانی

ایده تشکیل بورس برای اولین بار زمانی مطرح شد که عده ای از بازرگانان اروپایی متضرر از فعالیت های تجاری خود، برای جلوگیری از این ضرر و یا به حداقل رساندن آن به دنبال چاره ای بودند. بدین منظور این بازرگانان از طریق مشارکت دادن افراد دیگر در فعالیت خود باعث سهیم شدن سود و زیان حاصل فعالیت های خود با سایر افراد شدند.

فیلم آموزش مقدماتی و کاربردی بورس از آقا خانی
فیلم آموزش مقدماتی و کاربردی بورس از آقاخانی

بر اثر گذشت زمان بورس شکل وسیع تر و کامل تری به خود گرفت تا در نهایت به شکل امروزی خود رسید.

برای درک هر چه بهتر ماهیت بورس نیاز است که ابتدا کمی با بازار آشنایی پیدا نمایید. بازار در واقع مکانی برای خرید و فروش می باشد و به نوعی در بازار معاملاتی بین افراد خریدار و فروشنده انجام می گردد. البته بازار نیز همگام با پیشرفت تکنولوژی دستخوش تغییر شده است و ممکن است دارای ماهیتی اینترنتی باشد. دارایی های مورد معامله در بازار را می توان به دو دسته واقعی و مالی تقسیم نمود. منظور از دارایی های واقعی همان دارای هایی فیزیکی نظیر ماشین، ساختمان و انواع کالای فیزیکی می باشد. اما دارایی های مالی که به دارایی های کاغذی نیز معروف هستند در واقع اسنادی چون سهام، اوراق مشارکت و … را شامل می گردند.

فیلم آموزش مقدماتی و کاربردی بورس از آقا خانی
فیلم آموزش مقدماتی و کاربردی بورس از آقاخانی

بورس نیز به بازاری گفته می شود که در آن معاملات دارایی های مختلف انجام می شود. بورس ها را خود می توان به سه دسته کلی زیر تقسیم نمود:

  1. بورس کالا

در این بازار کالاهای معینی مورد خرید و فروش قرار خواهند گفت و فعالیت آن به صورت دائم و همراه با نظم و قائده است. کالاهای مورد معامله در این بورس به طور معمول مواد خام و مواد اولیه می باشد. نامگذاری هر بورس کالایی نیز با نام خود آن کالا انجام می شود نظیر بورس گندم و بورس نفت

  • بورس ارز
مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش مبانی اقتصاد با دکتر مسعود نیلی

در این نوع بورس خرید و فروش پول های خارجی انجام خواهد شد. البته لازم به ذکر است که این بورس در ایران فعالیت ندارد ولی در کشورهای پیشرفته بسیار رایج می باشد.

  • بورس اوراق بهادار

در  بورس اوراق بهادار دارایی مورد معامله از نوع دارایی های مالی نظیر سهام، اوراق مشارکت و… می باشد.

نگاهی اجمالی به فواید سرمایه گذاری در بورس

1. درآمد بسیار مطلوبی را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت

بی شک کسب درآمد چیزی است که خیلی از افراد برای دستیابی به آن وارد بورس خواهند شد. از این رو باید این نکته را یادآورد گردیم که در صورت برخورداری فرد سرمایه گذار از دانش بورسی کافی این بازار می تواند درآمد قابل توجهی را برای فرد به همراه داشته باشد.

2. بورس دارای قابلیت نقد شوندگی است

در صورتی که شما پول خود را در بورس سرمایه گذاری کرده باشید در صورت نیاز به راحتی قادر به تبدیل آن به پول نقد خواهید بود.این موضوع باعث شده است که افراد برخلاف دیگر روش های سرمایه گذاری در هر زمان که مایل باشند بتوانند اصل پول خود را دریافت نمایند.

3. بورس به افراد امکان مشارکت در سرمایه گذاری ها را خواهد داد

شما با سرمایه گذاری در بورس می توانید به عنوان یک سهام دار در تمامی تصمیم گیری های شرکت مورد نظر نقش داشته باشید. این موضوع باعث خواهد شد که شما نیز به خوبی در جریان روند فعالیت های شرکت قرار گیرید.

آموزش بورس

در ادامه مجموعه ای آموزشی در رابطه با بورس آورده شده است که در آن به خوبی همه چیز در مورد بورس مقدماتی و کاربردی آموزش داده خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش فیبوناچی با محسن اسلامی
ردیفعنوانلینک دانلودحجمزمان
1دلایل سرمایه گذاری در بازار سرمایه (بازار بورس)دانلود37مگابایت12:00
2جلسه 1) آموزش مقدماتی و کاربردی بورسدانلود119 مگابایت01:30:22
3جلسه 2) آموزش مقدماتی و کاربردی بورسدانلود155 مگابایت01:20:00
4جلسه 3) آموزش مقدماتی و کاربردی بورسدانلود187 مگابایت01:15:56
5جلسه 4) آموزش مقدماتی و کاربردی بورسدانلود141 مگابایت01:30:42

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا