بهترین جملات و سخنان وارن بافت قسمت 20

وارن بافت جدید عکس

سخنرانی های وارن بافت درباره زندگی و سرمایه گذاری و بنیاد بیل گیتس

فورچون، ۲۵ جولای ۲۰۰۶

اعطاء کردن به بنیاد گیتس

وارن بافت : با بنیاد فوق العاده ای آشنا شدم که به رشد قابل توجهی دست پیدا کرده بود. به گونه ای که لازم نبود مثل بنیاد بافت سخت تلاش کند تا به اندازه بزرگی دست پیدا کند. و اکنون می توانست به شکل سازنده ای از پول من استفاده کند….

وارن بافت : طی سالها این شانس را داشتم که با بیل گیتس و ملیندا گیتس آشنا شوم، اوقات خوش بسیاری را با آنها سپری کرده ام و به خاطر فعالیتهایی که در بنیادشان انجام میدهند، آنها را تحسین می کنم. من دیده ام که درباره برنامه هایشان سخنرانی می کنند و همیشه از شور و اشتیاق آنها در کارشان، به وجد می آیم. می توان گفت آنها با عقل و احساسشان آن را اداره می کنند.

مقاله پیشنهادی: قانون موفقیت بیل گیتس

جملات و سخنان وارن بافت
جملات و سخنان وارن بافت

فورچون، ۲۵ جون ۲۰۰۶

او بر این باور است که زندگی هر انسان در سراسر جهان با زندگی سایر انسانها برابر است، و او نه تنها با پول، بلکه با زمانش از این نگرش حمایت می کند. و همسرش ملیندا نیز با زمان خود حامی این نگرش است. و همان طور که میدانید آنها واقعا قصد دارند در نیمه دوم عمرشان. با استفاده از پول، انرژی و تجسم خود، زندگی ۶ . ۵ میلیارد انسان در سراسر جهان را بهبود بخشند. و این برای من بیش از هر چیز ستودنی است.|

مقاله پیشنهادی:  آموزش بورس قسمت 26 - کاربرد تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال در بورس مزایا و معایب

دانشگاه کلمبیا، ۱۲ نوامبر ۲۰۰۹

وارن بافت :من با این دو نفر که به حد وسیعی در فعالیتهایشان موفق هستند، آشنا شدم و این شانس را داشتم که عملکردهایشان را ببینم، و میدانم که آنها به فعالیتهایشان ادامه خواهند داد. آنها با پول خودشان این کارها را انجام داده اند، لذا در دنیایی خیالی زندگی نمی کنندو به طور کلی من با استدلال آنها موافقم. اگر من وسیله مناسب برای رسیدن به هدفم را پیدا کرده باشم، دلیلی ندارد منتظر بمانم.

وارن بافت: حال عملکرد من را در برکشایر با آنها مقایسه کنید، من در برکشایر مسئولیت شرکت هایم را به عهده افراد با استعداد و با توانایی های به اثبات رسیده گذاشته ام. آنها در پیش بردن عملکردهایشان خیلی بهتر از من عمل می کنند. چه روشی می تواند منطقی تر از این باشد که برای انجام کارهایتان افرادی را پیدا کنید که بهتر از شما قابلیت انجام آن کار را دارند؟ کیست که نخواهد تایگر وودز (۸۹) را به جای خودش برای شرکت در یک مسابقه گلف رده بالا انتخاب کند؟

فورچون، ۲۵ جون ۲۰۰۶

مقاله مرتبط : وارن بافت کیست ؟ زندگینامه کامل وارن بافت

یک جامعه منصف

وارن بافت : بیایید فرض کنیم ۲۴ ساعت قبل از تولد شما بود و فرشته ای نزد شما می آمد و می گفت، «ای نورسیده، تو خیلی امیدوار کننده به نظر می رسی ومن مشکل بزرگی دارم. من باید دنیایی را که تو قرار است در آن زندگی کنی طراحی کنم… برای من این کار خیلی سختی است، تو آن را طراحی کن.»… تو باید قوانین اجتماعی را تعیین کنی، همینطور قوانین اقتصادی، قوانین دولتی، و باید تحت این قوانین زندگی کنی، و فرزندانت قرار است تحت این قوانین زندگی کنند، و فرزندان آنها نیز قرار است تحت این قوانین زندگی کنند. شما می گویید، «من میتوانم هر چیزی که بخواهم طراحی کنم؟…

مقاله پیشنهادی:  سامانه سجام بورس چیست؟ آموزش کامل راهنما و نحوه ثبت نام در سجام + فیلم - سوالات متداول سجام

باید شرطی وجود داشته باشد.» او گفت، «خوب یک شرط وجود دارد. تو قرار نیست بدانی سیاه پوست به دنیا می آیی یا سفیدپوست، ثروتمند یا فقیر، مردیا زن، علیل و ضعیف، یا قوی…. تنها چیزی که میدانی این است که یک توپ را از بشکهای حاوی ۵ . ۸ میلیارد توپ بیرون بیاوری.» | تو قرار است در مسابقه ای شرکت کنی که من لاتاری تولد مینامم. قرار است یک توپ را از درون جایی که از آن به دنیا می آیی برداری و این مهمترین اتفاقی است که قرار است در زندگی ات بیفتد. همین انتخاب است که معین می کند در اینجا به دنیا می آیی یا افغانستان، با بهره هوشی ۱۳۰ یا ۷۰. این انتخاب، بسیاری از چیزهای دیگر را نیز تعیین می کند.

وارن بافت

وارن بافت : تو قرار است وارد آن جهان شوی و آن توپ را داشته باشی. حالا می خواهی چه نوع دنیایی را طراحی کنی؟ فکر می کنم توجه به پرسش های اجتماعی، روش خوبی است زیرا وقتی ندانید قرار است چه توپی به دستتان برسد، خواستار طراحی سازوکاری خواهید بود که شامل کالاها و خدمات بسیاری است، چون می خواهید مردم – در حد تعادل – زندگی خوبی داشته باشند. و می خواهید تولید بیشتر و بیشتری داشته باشید تا فرزندانتان خوب زندگی کنند و نوه هایتان بهتر از فرزندانتان زندگی کنند، اما همچنین خواستار سازوکاری هستید که… کسی را که بر حسب تصادف توپ اشتباه به دستش رسیده است، پشت سر باقی نمی گذارد.

مقاله پیشنهادی:‌ بیل گیتس کیست؟

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا