چگونه می توان بیت کوین استخراج کرد – انواع استخراج سکه بیت کوین

چگونه می توان بیت کوین استخراج کرد - انواع استخراج بیت کوین

چگونه می توان بیت کوین استخراج کرد – انواع استخراج سکه بیت کوین

راههای مختلفی برای استخراج وجود دارند ولی به خاطر داشته باشید که تمام آنها به عملکرد دستگاه استخراج شما وابسته است.

چگونه می توان بیت کوین استخراج کرد - انواع استخراج بیت کوین

استخراج با CPU

چارت ایران : استخراج با CPU یا همان استخراج با کامپیوتر یکی از مرسوم ترین و نه سودمندترین روش های استخراج هررمزارز است. یک کامپیوتر با کیفیت خوب می تواند به هش ریت حدود ۲۵ مگاهش بر ثانیه برسد اما آن قدری کافی نیست که بتواند با استخرهای استخراج که با هش ریتهای چند تراهش بر ثانیه (چند میلیارد پاسخ فعالیت می کنند، رقابت کند.

استخراج با GPU

بیشتر افراد حقیقی که استخراج بیت کوین می کنند این کار را با استفاده از GPU انجام میدهند که به معنای استفاده از گرافیک برای استخراج است. یک گرافیک خوب به تنهایی می تواند به هش ریت حدود ۳۰ مگاهش بر ثانیه برسد و انرژی بسیار کمتری نسبت به کامپیوتر مصرف می کند. این نکته دلیل این است که چرا گرافیک های بازی زیادی فروخته شده اند؛ زیرا برای استخراج کننده ها جذاب هستند.

چگونه می توان بیت کوین استخراج کرد - انواع استخراج بیت کوین
Bitcoin mining computers are pictured in Bitmain’s mining farm near Keflavik, Iceland, June 4, 2016. Picture taken June 4, 2016. REUTERS/Jemima Kelly – S1BETOLMXMAA

استخراج با ASIC

این نوع استخراج، استفاده از تجهیزاتی که به طور خاص تولید شده اند را توصیف می کند. این تجهیزات، کامپیوترهایی با هدف استخراج صرف بوده و قادر به انجام هیچ کاری جز استخراج نیستند. این روش به دلیل کارایی زیاد، رایج ترین راه برای بیشتر مزرعه های استخراج است. اگر می خواهید مطالب بیشتری دربارهی استخراج و احتمال به دست آوردن ارز با آن کسب کنید، می توانید محاسبه گرهای متنوعی را که در اینترنت هستند، بررسی کنید. از نظر ما اگر هدفتان ارزهای هنگفت است، استخراج کردن با تنظیمات کوچک دیگر سودمند نیست. تنها راه های منطقی، سرمایه گذاری روی یک استخر استخراج یا یافتن رئوس بازاری کم ارزش و کوچک است که پاداش های بیشتری را فراهم می کنند.

مقاله پیشنهادی:  بلاک چین چگونه کار می کند؟

عرضه ی اولیه ی سکه آی سی اوها)

عبارت عرضه ی اولیه سکه براساس پیشنهاد عمومی اولیه از بازار اشتراکی است. در حقیقت، مشابهت های زیادی بین آی سی او و آی پی او وجود دارد. آی پی او رویدادی است که در آن شرکتی سهم های خود را منتشر کرده و آنها را به بازارهای انتخاب شده عرضه می کند. آن سهم ها بعدا در بازارهای سهام شروع به چرخش می کنند (معمولا برای فردی «معمولی» سخت است تا در آی پی او شرکت کند، چون سهم ها در ابتدا به بانک های سرمایه گذاری و سپس به عموم ارائه می شوند).

از طرف دیگر، آی سی او برای همه در دسترس است و اغلب ممانعتی وجود ندارد (ممکن است شهروندان آمریکایی با شهروندان سایر کشورها محروم شوند) تنها چیزی که ممکن است یک فرد را محروم کند، کمینه ی مقداری است که باید صرف کند. معمولا آی سی او چند تمایز دیگر با یک آی پی او دارد. یک تفاوت قابل توجه این است که با وجود اینکه یک سهم، بخشی از یک شرکت است و شما با داشتن آن بخش، این حق را دارید که ببینید شرکت با ارز شما چه می کند، سکه چنین چیزی نیست. با داشتن سکه، شما هیچ سهمی از شرکتی که پشت آی سی او است، ندارید.

به علت نبود مقررات، سرمایه گذار صرفا می تواند امیدوار باشد که شرکت، مسئولانه با سرمایه اش کار کند. با شرکت در یک آی سی او، معمولا در صورتی که در مراحل قبلی آی سی او خرید کرده باشید، جایزه می گیرید. برای اینکه بتوانید در آی سی او مشارکت کنید، باید جزئیات مشارکت را بخوانید. به عنوان مثال نمی توانید سرمایه را از یک صرافی برای آی سی او بفرستید. باید از طریق کیف پول رمز ارزی که توسط تیم تأیید شده باشد، این کار را انجام دهید.

مقاله پیشنهادی:  نکاتی در مورد معامله ارزهای دیجیتال و بیت کوین

هنگام خرید سکه در آی سی او، باید این واقعیت را بدانید که هیچ گونه نظارت قانونی وجود ندارد. بدین معنا که خطر کلاهبرداری وجود دارد، ولی نترسید، به شما یاد خواهیم داد چطور بین آی سی اوهای خوب و بد تمایز قائل شوید و همچنین تمام چیزهایی که مربوط به بخش سرمایه گذاری است را به شما می آموزیم. همچنین ممکن است برخی آی سی اوها «لیست سفید» داشته باشند. لیست سفید، اعضای آی سی او را از قبل جمع آوری می کند. این کار معمولا توسط آی سی اوهای بسیار معروفی که احتمال مشارکت محدودی دارند، انجام می شود. سافت کپ (Soft Cap) و هاردکپ (Hard Cap)، سکه های توزیع شده را محدود می کند.

انواع استخراج بیت کوین
چگونه می توان بیت کوین استخراج کرد – انواع استخراج بیت کوین

هاردکپ، بیشترین مقدار پولی است که یک رمزارز می تواند در آی سی او از سرمایه گذاران دریافت کند، و سافت کپ کمترین مقدار پولی است که یک رمزارز می تواند در جریان آی سی او از سرمایه گذاران دریافت کند و هدفی است که تیم باید برای شروع کار به آن برسد. (از هاردکپ کمتر است. در حالتی که سافت کپ تطبیق داده نشده، معمولا سرمایه ها بازگردانده می شوند. اگر هارد کپ پر شد و سرمایه گذارهای دیگری نیز وجود داشتند که سرمایه منتقل می کردند، آنها هم بازگردانده خواهند شد (کلاهبرداری ها می توانند استثنا باشد. اگر سرمایه تان به شما بازگشت داده نشد، این مسئله پرچم قرمز بزرگی برای سرمایه گذاری های آتی روی این ارز است). در پایان اینکه، عبارتی تحت عنوان «جنگ گس» وجود دارد.

این مسئله در آی سی اویی رخ می دهد که در آن تقاضا بسیار زیاد باشد. همان طور که قبل تر آموختیم، تراکنش ها توسط استخراج کننده ها و سپس با پرداخت کارمزدها پردازش می شوند. برای ایمن کردن سکه ها در آی سی او، بسیاری از افراد کارمزدهای بسیار زیادی را پیشنهاد کرده اند تا کار آنها زودتر انجام شود. این جنگ شرط بندی، جنگ گس نامیده می شود. اگر نمی دانید چطور از تمام این اطلاعات برای ایجاد استراتژی سرمایه گذاری قوی استفاده کنید، نترسید. در بخش سرمایه گذاری، درباره ی هرچیزی به آن نیاز داشته باشید، بحث خواهیم کرد.

مقاله پیشنهادی:  تحلیل تکنیکال جعل کردن الگو و فرو نشاندن قیمت در ارز دیجیتال

چه سکه هایی وجود دارند؟

در حال حاضر، بیش از ۱۵۰۰ رمزارز وجود دارد مارس ۲۰۱۸) و این تعداد رو به افزایش است. بسیاری از آنها «مأموریت» خاصی را دنبال می کنند، در حالی که به نظر می رسد بقیه ی آنها برای کلاهبرداری ایجاد شده باشند و ارزش افزوده ی واقعی ندارند. در این فصل نگاهی به انواع سکه های موجود خواهیم انداخت که دسته بندی آنها براساس فناوری و همچنین اهدافشان خواهد بود. علاوه بر این، فصل حاضر درک پایه ای شما از رمزارزها را تقویت خواهد کرد که برای تبدیل شدن به معامله گری موفق در زمینه ی رمزارزها ضروری است (این تمایز گسترده از آنگوس سپکا گرفته شده است که در قسمت ضمیمه خواهد آمد).

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا