فیلم آموزش بورس به زبان ساده با محسن اسلامی

نکات کلیدی و مهم برای سرمایه گذاران کوتاه مدت بورس

فیلم آموزش بورس به زبان ساده با محسن اسلامی

بورس در واقع واژه ای فرانسوی به معنای کیف پول می باشد. استفاده از بورس برای اولین بار در قرن 15 میلادی انجام شد و در واقع در آن زمان بازرگانان و کسبه شهر بورُوژ (Bruges) در شمال غربی بلژیک در میدان تربورس (TerBeurze) در جلوی خانه یکی از بزرگ زادگان حاضر می شدند و به صورت حراجی به خرید و فروش کالاها مشغول می گشتند. بعد از آن رفته رفته مکان هایی که افراد در آن ها به حراج کالا می پرداختند بورس نام گرفت.

فیلم آموزش بورس به زبان ساده با محسن اسلامی

در ایران نیز اولین مطالعات در رابطه با بورس در سال 1315 انجام شد. در این سال فردی بلژیکی به نام ران لوترفلد بعد از مطالعات کامل در رابطه با راه اندازی بورس در ایران، اقدام به تهیه اساسنامه داخلی بورس و ارائه آن به مسئولان ایرانی نمود. اما نامناسب بودن شرایط و شروع جنگ جهانی دوم باعث شد تاسیس بورس با تاخیری 25 ساله رو به رو گردد. در نهایت در سال 1341 موافقت‌‌نامه‌ اولیه تأسیس بورس سهام توسط کمیسیون تشکیل شده در وزارت بازرگانی و با حضور نمایندگان وزارت دارایی، وزارت بازرگانی و بانک توسعه‌ صنعتی و معدنی ایران تنظیم شد.

همان طور که می دانید بازار مکانی برای خرید و فروش می باشد و در واقع محیطی برای تعامل میان خریدار و فروشنده و انجام معاملات می باشد. البته این روزها دیگر بازارها از شکل سنتی خود خارج شده اند و حتی ممکن است در مکانی خاص و یا شبکه ای ارتباطی نظیر اینترنت این خرید و فروش انجام شود. به طور کلی در بازار دارایی های مورد معامله را می توان به دو گروه واقعی و مالی دسته بندی نمود.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش امواج الیوت به زبان اصلی ( انگلیسی )
فیلم آموزش بورس به زبان ساده با محسن اسلامی
فیلم آموزش بورس به زبان ساده با محسن اسلامی

منظور از دارایی های واقعی دارایی هایی فیزیکی چون زمین، ساختمان، لوازم خانگی و… می باشد و دارایی های مالی و دارایی های کاغذی نیز اسنادی چون سهام و اوراق مشارکت را شامل می گردند. بورس نیز بازاری جهت معامله دارایی های مختلف می باشد. لذا کلیه بازارها را می توان در گروه های زیر دسته بندی نمود:

بورس کالا

 در این بازار کالاهای معینی مورد خرید و فروش قرار خواهند گرفت و از نظم و هماهنگی خاصی برخوردار می باشد و فعالیت آن به صورت مداوم است. در این نوع بورس به طور معمول کالای مورد معامله مواد خام و مواد اولیه می باشد. نامگذاری هر بورس نیز متناسب با همان کالای مورد معامله انجام می شود نظیر: بورس گندم و بورس نفت

بورس ارز

در این بازار بورس نیز همان گونه که از نام آن پیداست پول های خارجی خرید و فروش خواهند شد. البته لازم به ذکر است که این نوع بورس در ایران فعال نمی باشد اما در کشورهای پیشرفته دارای فعالیت گسترده ای است.

بورس اوراق بهادار

در این بازار کالای مورد معامله دارایی های مالی نظیر سهام، اوراق مشارکت و… می باشد. در ایران بازاری که به شکل رسمی و دائمی و در محلی معین خرید و فروش بهادار را انجام دهد بورس اوراق بهادار نامیده می شود.

لازم به ذکر است که بورس به غیر از مزایایی که برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت سبب رونق گرفتن وضعیت اقتصادی جامعه نیز می گردد. چرا که به افراد این امکان را خواهد داد تا با سرمایه های اندک نیز بتوانند به سرمایه گذاری بپردازند که این کار سبب کنترل نقدینگی در جامعه و توزیع عادلانه ثروت خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با وحید درزی
فیلم آموزش بورس به زبان ساده با محسن اسلامی

در مجموعه ی فیلم های آموزشی زیر آقای محسن اسلامی به زبانی کاملا ساده تمامی آن چه که بایستی در مورد بورس بدانید را آموزش داده است.

ردیفعنوانلینک دانلودحجم
1بخش اولدانلود47 مگابایت
2بخش دومدانلود41 مگابایت
3بخش سومدانلود51 مگابایت
4بخش چهارمدانلود60 مگابایت
5بخش پنجمدانلود52 مگابایت
6بخش ششمدانلود91 مگابایت
7بخش هفتمدانلود94 مگابایت
8بخش هشتمدانلود98 مگابایت
9بخش نهمدانلود64 مگابایت
10بخش دهمدانلود84 مگابایت

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا