اقدامات امنیتی برای محافظت بیت کوین بلاک چین و مقدمه استخراج آن

اقدامات امنیتی برای محافظت بیت کوین بلاک چین

اقدامات امنیتی برای محافظت بیت کوین بلاک چین

VPN

وی پی ان شبکه ی مجازی خصوصی است؛ روشی برای ایمن کردن آدرس آی پی شما با دادن آی پی جدید. این بدان معناست که هکرها و عرضه کننده های آنلاین قادر نیستند ببینند سیگنال از کجا می آید. ممکن است هکرها بتوانند از طریق آدرس آی پی شما به شبکه ی خانگی تان دسترسی پیدا کرده یا داده های شخصی شما را جمع آوری کنند. هکرها به دنبال ارتباطات کیف پول رمزارزها می گردند تا کاربر را پیدا کنند.

چارت ایران : کیف پول رمزارز الگوی واحدی از تراکنش های داده ای کوچک با بلاک چین است؛ آنها قابل شناسایی هستند و ممکن است آی پی شما را فاش کنند. وی پی ان باعث منحرف کردن هکرها از دارایی هایی شما می شود و کار پیداکردن مکان و شبکه ی شما را برای آنها دشوار می سازد. باوجود اینکه وی پی ان ها اقدامات امنیتی اضافی خوبی دارند، استفاده از آنها به این معنا نیست که شما و دارایی هایتان در خطر نیستید.

اقدامات امنیتی برای محافظت بیت کوین بلاک چین و مقدمه استخراج آن

2FA

یا تأیید کننده ی دوعاملی یکی از آن ۲FA چیزهایی است که باید داشته باشید! صرف نظر از صرافی ای که استفاده می کنید، بهتر است

FA۲ را فعال کنید. به عنوان مثال همواره ۲۰تأیید کننده ی گوگل اپلیکیشنی است که هر ثانیه یک رمزعبور جدید ایجاد می کند و آن رمز عبور به حساب شما لینک می شود این نرم افزار براساس پروتکل TOTP، به معنای رمزعبور موقتی یک زمانه است. معروف ترین و امن ترین اپلیکیشن، «تأیید کننده ی گوگل» است. ما استفاده از آن را به جای SMS ۲FA بسیار توصیه می کنیم).

مقاله پیشنهادی:  بلاک چین چگونه کار می کند؟

جمع بندی

از آنجایی که دنیا روز به روز بیشتر دیجیتالی می شود، امنیت داده ها یکی از مسائل بسیار حیاتی است. رمزارزها بخش قابل توجهی از این تغییر هستند؛ بنابراین هر کاربری باید از معیارهای امنیتی سردربیاورد. علاوه بر تمام آن قوانین، نکته ای است که میتواند خطر را کاهش دهد و آن «کتمان حقیقت» است. حتی اگر دارایی هایی رمزگذاری شده بالغ بر یک میلیون داشته باشید، هرگز نباید درباره ی آن صحبت کنید. کتمان حقیقت می تواند شما را از دام سرقت، هکرها و دوست نماها نجات دهد. در آخر، باید صرف نظر از اینکه تصمیم می گیرید چه کیف ارزی استفاده کنید، همواره به فرد مطمئنی بگویید چگونه به سکه های شما دسترسی داشته باشد.

اقدامات امنیتی برای محافظت بیت کوین بلاک چین و مقدمه استخراج آن
اقدامات امنیتی برای محافظت بیت کوین بلاک چین و مقدمه استخراج آن

رمزارزها هنوز عدم قطعیت قابل توجهی با خود دارند و در حال حاضر، بیشتر افراد چیز زیادی در مورد آن نمی دانند. بنابراین باوجود اینکه بیشتر افراد به این مسئله فکر نمی کنند، بهتر است همواره در خصوص احتمال فوت یا اینکه نتوانید به سرمایه هایتان دسترسی داشته باشید، هوشیار باشید. اگر دارایی زیادی داشته باشید که خانواده تان نتوانند به آن دسترسی داشته باشند، چون نمی دانند چگونه این کار را انجام دهند، خیلی ضرر خواهید کرد. زمانی را صرف این کنید تا یک برنامه ی «اگر… چه می شود؟!» بسازید. یکی از اثرات جانبی مثبت آن، این است که ممکن است توجه والدین، فرزندان، همکاران یا افراد دیگر را جلب کنید.

استخراج کردن

در فصل قبل درباره ی استخراج کردن صحبت کردیم. استخراج کردن، فرایند اعتبارسنجی تراکنش ها از طریق تلاش برای رمزگشایی های وظایف دشوار است برای ایجاد اجماع درون شبکه). به منظور یافتن راه حل یک بلاک، استخراج کننده راه حل های مختلف را حدس میزند تا به نتیجه ی مطلوب برسد.

مقاله پیشنهادی:  روان شناسی و استراتژی معامله در بیت کوین

این فرایند با دشواری استخراج و نرخ هش تعریف می شود که در بخش زیر آن را توضیح خواهیم داد).

در اثبات کار، انجام این کار نیازمند پردازنده ی گرافیکی قوی و مصرف برق زیادی است. این نکته اجتناب ناپذیر است که استخراج کردن، هزینه زیادی به بار می آورد (حداقل این هزینهها، هزینه ی فرصت است چون در غیر این صورت، انگیزه های اعتبارسنجی های اشتباه، بسیار زیاد خواهد بود.

دشواری استخراج

دشواری استخراج، بیانگر این مسئله است که پیدا کردن راه حل درست که قادر به اعتبارسنجی استخراج) بلوک باشد، چقدر دشوار است. هر رمزارز این دشواری را به روش دیگری تنظیم می کند؛ بنابراین میزان دشواری و فرایند آن، ممکن است تغییر کند. تمام رمزارزها که فرآیند استخراجشان براساس الگوریتم اثبات کار است، دشواری استخراجشان پی درپی با رشد شبکه افزایش می یابد. زیرا معمولا هرچه بلوک های بیشتری استخراج شوند، استخراج کننده های بیشتری وجود دارند که به دنبال پاسخ می گردند. این بدان معناست که اگر دشواری یکسان بماند، بلوکها بسیار سریع استخراج خواهند شد.

می توانید این موضوع را این گونه تصور کنید: قفل رمزداری را تصور کنید. برای یافتن یک بلاک، باید این قفل را باز کنید. نخست، سه عدد نامعلوم هست و تمام استخراج کننده های دیگر سعی در باز کردن آن دارند (۱۰۰۰ راه حل محتمل). افزایش دشواری استخراج می تواند به این صورت باشد که قفل یک عدد دیگر نیز داشته باشد، درنتیجه استخراج کننده باید پاسخ را برای ۴ عدد پیدا کند (۱۰۰۰۰ پاسخ محتمل!)). اگر مطالبی که در فصل مربوط به اثبات کار بیان شد را به خاطر داشته باشید، توضیح دادیم که پاداش استخراج بلوک نیز به مرور زمان برای حفظ شبکه کاهش می یابد. دشواری فزایندهی استخراج، باعث شده متخصصین زیادی عقیده داشته باشند که استخراج بیت کوین دیگر سودی ندارد.

مقاله پیشنهادی:  آموزش ثبت نام در صرافی تبدیل
اقدامات امنیتی برای محافظت بیت کوین بلاک چین و مقدمه استخراج آن

نرخ هش

هش ریت یا همان نرخ هش این مسئله را مشخص می کند که چند پاسخ قابل حدس هستند (اغلب در هر ثانیه). این معیار بر حسب مگاهش بر ثانیه تا تراهش بر ثانیه قابل توصیف است.

به مثال قفل بازگردیم. هش ریت توصیف می کند که استخراج کننده می تواند در هر ثانیه چند پاسخ را امتحان کند).

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا