کیف پول رمز ارز (امنیت کیف پول ارز دیجیتال)

انواع کیف پول ارز دیجیتال

کیف پول های رمز ارزها و امنیت

یکی از مهم ترین موضوعات پیرامون رمزارزها آنهایی هستند که کمترین میزان تحقیق روی آن انجام شده است. راههای مختلفی برای ذخیره کردن و ایمن سازی رمزارزها وجود دارد که ما به امکان پذیری، مزایا و معایب آن نگاهی خواهیم انداخت. باید به خاطر داشته باشید که رمزارز، یک دارایی دیجیتال خالص است؛ بنابراین کسی که کلید خصوصی شما را کنترل کند، دسترسی نامحدودی به دارایی های شما دارد. حیاتی است که روی اهمیت این موضوع تأکید کنیم. مشابه با آنچه در مورد حساب بانکی شما وجود دارد قانون اصلی، حفاظت از پین یا کلید خصوصی شماست که تنها آن را با افرادی که به آنها ۱۰۰ درصد اعتماد دارید به اشتراک بگذارید.

کیف پول های رمزارزها و امنیت

کیف پول های مستقل از اینترنت

کیف پول مستقل از اینترنت» اصطلاحا هرنوع کیف پول دیجیتالی است که کلید خصوصی به صورت آفلاین و بدون هیچ گونه اتصالی به اینترنت در آن ذخیره شده باشد.

مقاله پیشنهادی:  ساخت کیف پول مجازی در صرافی های آنلاین بیت کوین

کیف پول کاغذی

کیف پول کاغذی احتمالا امن ترین راه برای ذخیره کردن سکه ها بوده و در عین حال بسیار نامناسب است. کیف پول کاغذی چیزی به جز درست کردن یک کلید خصوصی و نوشتن آن روی یک تکه کاغذ نیست. چند مسئله ی اساسی وجود دارد که باید هنگام ذخیره کردن سکه ها به آنها توجه کنید. مانند:

  • کلید خصوصی را خودتان ایجاد کنید و از تولید کننده ی کلید آنلاین استفاده نکنید.
  • کلید خصوصی را با دست خودتان و به شکلی واضح با خودکار ضد آب و ضد گرما بنویسید. به خاطر داشته باشید که ممکن است لازم باشد این کلید سالها با ده ها «دوام بیاورد». – آن را پرینت نگیرید. ممکن است پرینتریا کامپیوتر شما آن را ذخیره کند.
  • بیش از یک کپی داشته باشید و برای حالتی که ممکن است دزدی، حوادث طبیعی و…. اتفاق بیفتد، آنها را در مکان های مختلف قرار دهید.
  • کلید را روی هیچ دستگاه الکترونیکی ذخیره نکنید.
کیف پول های رمزارزها و امنیت

اگر از این قوانین پیروی کنید، کلید خصوصی شما به سادگی دزدیده نمی شود. این نوع ذخیره سازی بسیار امن است ولی متأسفانه اصلا مناسب نیست چون نمی توانید سریعا به کیف پول رمزارز خود دسترسی داشته باشید. در صورت احتمال نصب جاسوس افزارها، باید هر بار که کلید خصوصی خود را وارد می کنید، پرایویت سید خود را تغییر دهید. اینکه تا چه حد این نکات را رعایت کنید به حس مسئولیت شما بستگی دارد. می توانید بدون نگرانی آدرس عمومی را روی کامپیوتر خود ذخیره کنید، همان طور که قبلا آموختیم اینکه کسی آدرس عمومی شما را بداند باعث نمی شود به کلید خصوصی شما پی ببرد.

کیف پول های ذهنی

کیف پول ذهنی یعنی کلید خصوصی خود را به خاطر بسپارید و بنابراین نیاز به کپی از آن ندارید. اگر بخواهیم صادق باشیم، تردید داریم که افراد معمولی بتوانند کلید خصوصی را به خاطر بسپارند؛ چون معمولا این کلیدها بسیار طولانی هستند. خطر فراموش کردن کلید خصوصی تان بسیار زیاد است و بنابراین اگر این اتفاق افتاد راهی برای بازیابی آن نیست.

کیف پول های آنلاین و مبتنی بر وب

این دسته کیف پول هایی هستند که روی دستگاهی با اتصال به اینترنت ذخیره می شوند. این گونه نیست که کیف پول های آنلاین ناامن باشند؛ باید از خطرات آنها آگاه باشیم؛ چون امروزه باید انتظار هک شدن هر چیزی را داشته باشید.

مقاله پیشنهادی:  کسب درآمد بدون سرمایه! کسب درآمد اینترنتی+کار در دنیای واقعی

کیف پول های نرم افزاری

کیف پول های نرم افزاری روشی بسیار محبوب برای ذخیره کردن کلیدهای خصوصی هستند. آنها به معنای نرم افزاری هستند که به عنوان گاوصندوق برای کلیدهای خصوصی شما عمل می کند که در آن باید رمز عبور داشته باشید تا از آن محافظت کنید. باید بدانید که کامپیوتر شما ممکن است هک شود؛ بنابراین، رمز عبور کیف ارز نرم افزازی نباید هر جایی روی کامپیوتر ذخیره شود.

برای امنیت خودتان، توصیه می کنیم کلید خصوصی خود را روی کاغذی نیز بنویسید، درست مانند کیف پول کاغذی). در حالتی که مشکلی برای سیستمتان پیش آمده، اگر از کلید خصوصی خود پشتیبان گیری کرده باشید، به سادگی می توانید به سکه های خود دسترسی داشته باشید. اگر پشتیبان گیری نکنید، سکه هایتان از دست می روند. بنابراین، ضروری است که همواره برنامه ی پشتیبانی داشته باشید؛ به این موضوع بیندیشید که اگر… چه میشود؟»

کیف پول رمز ارز سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری، ترکیبی از کیف پول مبتنی بر وب و کیف پول مستقل از وب است. این نوع کیف پول توسط شرکت هایی مانند تروزر یا لجر ساخته شده که مانند USB است. حتی اگر مشابه آن هم به نظر برسد، آن قدرها معمولی و ساده نیست که پین کدی برای دسترسی به کیف پول رمزارز وارد کنید و تمام کلیدهای خصوصی روی آن باشند. به عنوان مثال شرکت لجر، از داده های روزمرهی ذخیره شده روی کیف ارز نسخه ی پشتیبانی دارد؛ بنابراین امکان بازیابی آنها حتی در صورت خراب شدن وجود دارد. این کیف پول مزایا و معایبی دارد؛ البته در اینجا نمی خواهیم بگوییم اینکه آنها پشتیبان گیری می کنند خوب است یا بد).

مقاله پیشنهادی:  سایت کسب درآمد رایگان روزانه ایرانی

چارت ایران : ویژگی بروزر این است که باید به صورت فیزیکی دکمه ها را فشار دهید و پین کد را وارد کنید تا وارد دارایی های خود شوید. سایر سازنده های کیف پول های سخت افزاری، چنین سرویسی را ارئه نمی کنند اما باید بدانید الجرنیز این ویژگی را دارد. علاوه بر این، حتی اینجا هم داشتن کیف پول کاغذی به عنوان پشتیبان برای حالتی که داده های خود را ممکن است از دست بدهید، ضروری است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا