فیلم آموزش آنلاین تحلیل بنیادی بورس تهران

فیلم آموزش آنلاین تحلیل بنیادی بورس تهران

آموزش تحلیل بنیادی بورس

با توجه به آن که بازار بورسی در حقیقت یک بازار علمی می باشد نیاز است که به منظور فعالیت در آن افراد از مطالعه کافی و قدرت تحلیل مورد نیاز برخوردار باشند. جهت بررسی وضعیت سرمایه گذاری دو راه کلی تحلیل تکنیکال و تحلیل بنیادی وجود خواهد داشت که سرمایه گذاران را به یک شناخت منطقی و درکی درست خواهند رساند.

تحلیل بنیادی و یا فاندامنتال در واقع به تحلیلی گفته خواهد شد که در آن شرکت های بورسی در سطح خرد و کلان به صورت همه جانبه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. به طور کلی سرمایه گذاران در هر یک از بازارهای مالی چون اوراق بهادار، طلا، مسکن و… که فعالیت داشته باشند بایستی همواره تمامی فرصت ها و هزینه های سرمایه گذاری و روند آینده آن را به صورت همه جانبه بررسی نمایند. به منظور انجام این تحلیل نیاز به داشتن اطلاعاتی بروز در رابطه با اخبار جهان، وقایع سیاسی و اقتصادی است.

تحلیل بنیادی یکی از شیوه های موثر در زمینه تجزیه و تحلیل می باشد که اطلاعات و آمار کلیدی مندرج در صورت‌های مالی شرکت‌ها، آمار اقتصاد کلان کشور و عوامل تاثیرگذار بر صنایع مختلف را مورد تحلیل قرار خواهد داد.

در این شیوه تحلیلی براساس متغیرهای اقتصادی و غیراقتصادی خرد و کلان، ارزش بنیادین دارایی‌ها و پیش بینی روند آینده آن مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و از این راه افراد به شناخت شرکت های ارزشمندی دست پیدا خواهند نمود که از دارایی‌های با ارزش، ترازنامه قوی و منطقی و همچنین ثبات در روند سودآوری بهره مند می باشند. ارزش سهام یک شرکت براساس آینده پیش بینی شده برای رشد آن شرکت، ممکن است بالاتر و یا پایین تر از ارزش ترازنامه ای آن باشد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل بنیادی سهام ، ترازنامه از علیرضا زارع

سرمایه گذاران این امکان را خواهند داشت تا بعد از تحلیل اخبار بورس و بررسی وضعیت عوامل موثر بر بازار به منظور ورود یا خروج از آن برای خود یک استراتژی تعیین کنند. در این شیوه در مقایسه با تحلیل تکنیکال به زمان و منابع اطلاعاتی بیشتری احتیاج است.

تحلیلگران بنیادی به خوبی قادر به تعیین ارزش ذاتی سهام یا هر نوع دارایی دیگر از طریق مطالعه و بررسی عوامل خرد و کلان اقتصادی و غیراقتصادی از نظیر مدیریت شرکت، صورت‌ها و نسبت‌های مالی، وضعیت کلی اقتصاد کشور و وضعیت صنایع مختلف می باشند. این افراد بعد از بررسی اخبار و اطلاعات منتشر شده از نظرتاثیر منفی یا مثبت بر قیمت سهام شرکت نسبت به سهام مورد نظر مناسب ترین عکس العمل را از خود نشان خواهند داد.

به عقیده تحلیلگران بنیادی قیمت بازار یک سهم ممکن است است متفاوت از ارزش واقعی آن باشد. لذا این تحلیلگران از طریق ارزیابی ارزش ذاتی و مقایسه آن با قیمت روز سهام، فرصت‌های کسب سود و یا شرایط زیان آور را شناسایی خواهند نمود.

فیلم آموزش آنلاین تحلیل بنیادی بورس تهران
فیلم آموزش آنلاین تحلیل بنیادی بورس تهران

تحلیل بنیادی این امکان را به افراد خواهد داد تا از طریق بررسی دارایی‌ها، بدهی‌ها، فروش، ساختار سرمایه شرکت، سهم از بازار، عملکرد مدیریت و مقایسه آن با سایر شرکت‌های مشابه بتوانند ارزش واقعی سهام را برآورد نمایند. در این بررسی همچنین عوامل خرد و کلان اقتصادی و غیراقتصادی نیز مدنظر قرار داده خواهد شد و در واقع تحلیلگر با توجه به تمامی این موارد موفق به یافتن دلیل تغییرات قیمت خواهد شد.

در واقع می توان گفت که تحلیل بنیادی با هدف دستیابی به ارزش ذاتی یک دارایی انجام می گردد.

در مجموعه آموزشی زیر تمامی اصول اولیه مورد نیاز یک تحلیلگر بنیادی آموزش داده شده است و اگر به عنوان فردی تازه کار قصد یادگیری مفاهیم اولیه بورس تهران را خواهید داشت می توان گفت این مجموعه آموزشی فرصتی ایده آل برای شما به شمار خواهد رفت.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل بنیادی از حسین سوندرومی
ردیفعنوانلینکحجم
1قسمت اولدانلود21Mb
2قسمت دومدانلود18Mb
3قسمت سومدانلود12Mb

مقالات مرتبط

1 نظر در “فیلم آموزش آنلاین تحلیل بنیادی بورس تهران”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا