انواع اثبات ها در بیت کوین و بلاک چین

اثبات سهم وکالت داده شده اثبات سهم بدون اعتماد (TPoS)اثبات سوزاندن (PoB)اثبات اهميت (Pol) اثبات امضا (PoSign)

اثبات سهم وکالت داده شده اثبات سهم بدون اعتماد (TPoS)اثبات سوزاندن (PoB)اثبات اهمیت (Pol) اثبات امضا (PoSign) در بلاک چیست

اثبات سهم وکالت داده شده

الگوریتم اثبات سهم وکالت داده شده نسخه ی جدیدتر و دموکراتیک تری از الگوریتم اصلی اثبات سهم است (معروف ترین نماینده ی این سکه احتمالا STEEM است). درست مانند آنچه درون یک سیستم دموکراتیک وجود دارد، یک سهم گذار حق رأی خود را به یک وکیل یا شاهد (نماینده) میسپارد. این وکیل از طرف انتخاب کننده ی خود عمل می کند و بلوکها را تأیید می کند. این سیستم علاوه بر دموکراسی از تمرکززدایی نیز پشتیبانی می کند.

اثبات سهم وکالت داده شده اثبات سهم بدون اعتماد

اثبات سهم بدون اعتماد (TPoS)

تکنولوژی هیجان انگیزی که هنوزیک نکته ی داخلی است (چون تنها یک سکه از این تکنولوژی استفاده می کند)، «اثبات سهم بدون اعتماد» (TPoS) نامیده می شود. TPoS توسط XSN (که قبل تر تحت عنوان POSW شناخته می شد) اختراع شد و سیستمی را توصیف می کند که در آن کاربرهای شبکه می توانند سکه های خود را بدون استفاده از هیچ دستگاهی وارد سهم کنند. ایده ی این موضوع آن است که احتمال دارد کاربران، معامله گری را انتخاب کنند که سکه ها را در عوض بخشی از سهمتان، برای شما وارد سهم کند. مزیت اصلی این است که لازم نیست شما کسی باشید که سکه ها را وارد سهم می کنید.

این کار توسط یک قرارداد TPoS انجام می شود که در آن کاربر به معامله گر این حق را میدهد تا سکه ها را وارد سهم کند (این قرارداد هر زمانی قابل لغو است). | در نهایت، این جایگزین هیجان انگیزی برای بسیاری از سکه های سهمگذاری دیگر است چون به هیچ تجهیزات سهمگذاری یا از دست رفتن دارایی های شما نیاز نیست. با تنوع دادن به نمونه کارهای شما، می تواند عامل جالبی باشد چون احتمال نگه داشتن سکه ها در یک دفتر کل وجود دارد (در فصل بعدی به سراغ این مبحث خواهیم رفت).

مقاله پیشنهادی:  قطع کردن ضررها و معامله بیش از حد در ارز دیجیتال

اثبات سوزاندن (PoB)

سیستم جایگزین دیگر، اثبات سوزاندن است که مانند PoS، یک روش ذخیره کننده ی انرژی است. در اینجا، استخراج کننده سکه ها را به یک آدرس استفاده نشده می فرستد و به عنوان پاداش، امتیاز دریافت می کند. این امتیازها با نرخ هش استخراج کردن قابل مقایسه است و بنابراین برای اعتبارسنجی بلوکها و تراکنش ها استفاده می شود. این نکته مهم است که این الگوریتم تنها در ارتباط با سایر احتمالات استخراج کار می کند تا قادر باشد سکه ها را بسوزاند، آنها باید از ابتدا ساخته می شدند. ایده ی پشت این الگوریتم این است که ممکن است یک حمله بسیار دشوار باشد و المان خطر بیشماری را با خود داشته باشد، برخلاف سیستم PoS که در آن به مسئله ی «در خطر نبودن هیچ چیز» نگاهی داشتیم.

اثبات سوزاندن (PoB)

اثبات اهمیت (Pol)

سیستم اثبات اهمیت که توسط NEM (یکی از بزرگترین ارزهای موجود استفاده می شود، نه تنها نادر است بلکه پتانسیل بی شماری دارد. در این الگوریتم، کاربر امتیازها را از یک امتیاز مهم جمع آوری می کند. این امتیاز می تواند شاخصی از میزان قابل اعتماد بودن عضو باشد. کاربران تراکنش ها را درست مانند هر الگوریتم بلاک چین دیگری اعتبارسنجی می کنند با این تفاوت که هر کسی صرف نظر از ارزش، از صفر

شروع می کند. اگر فردی تأییدهای اشتباهی انجام دهد یا سعی کند به سیستم خیانت کند، امتیازهایش کاهش می یابد. بنابراین، احتمال آنها برای دریافت پاداشها و اضافه کردن تراکنشها کاهش می یابد. می توانید این الگوریتم را با مشاوران اقتصادی مقایسه کنید؛ شما به کسی با امتیازهای خوب و احتمالا توصیه های شخصی اعتماد می کنید ولی اگر امتیازهای منفی داشته باشند، احتمالا از او دور خواهید ماند.

مقاله پیشنهادی:  بلاک چین چگونه کار می کند؟

درخواست ۱۰۰۰۰ سکه می کند تا قادر NEM ۴۰۰۰ باشد چنین امتیازی کسب کند که حدود دلار است (این وقتی قابل تطبیق است که ارز محبوب تر شود. اگر به سکه علاقه مند هستید، می توانید جزئیات بیشتری از سیستم امتیازدهی را در کاغذ سفید بخوانید) اگر کنترلی توسط خود ارز؛ مانند NEM وجود نداشته باشد، مشکلی نظری رخ خواهد داد و افراد خواهند توانست به یکدیگر امتیاز دهند. احتمال دارد یک سازمان تبهکار بتواند افراد خود را از نظر امتیازی بالا بیاورد. ولی راههای زیادی برای محافظت از افراد در برابر این خطر وجود دارد و بنابراین، مشکل جدی ای نیست.

اثبات امضا (PoSign)

در حال حاضر، تنها رمزارزی که از اثبات امضا استفاده می کند ( Xtrabytes ( XBY است. این تکنولوژی روش جالبی دارد که هدف آن بهترین بودن بین هردو دنیای PoS و PoW است.

از یک شبکه استفاده می کند که Xtrabytes توسط گره های واقعی و گره های مجازی شبکه اجرا شده است. دومی گره های کوچکتری هستند که براساس گره های فیزیکی می باشند.

اثبات امضا (PoSign)
اثبات امضا (PoSign)

تراکنش ها به صورت آنلاین توسط گرهها اعتبارسنجی می شوند و تا زمانی که تراکنش مخابره شود، به صورت آفلاین توسط گرهها مجددا بررسی می شوند. علاوه بر آن، شبکه

PULSE ( Ping ) سیستمی تحت عنوان

Unified Leger Synchronization را به کار می گیرد Equalizer گره ها را هنگامی که یک تراکنش PULSE مخابره شد تغییر داده و انتخاب می کند، این تراکنش ها به صورت زمانی مرتبط خواهند شد و سپس پردازش می شوند. این سیستم، احتمال تأیید کردن تا سقف ۱۰۰۰۰ تراکنش در ثانیه راه فراهم می کند. یکی از ویژگی های اصلی این روش، نبود استخراج بلوک است، بدین معنا که این الگوریتم خطر حمله ی ۵۱درصدی ندارد. این تکنولوژی به دلیل هدر ندادن انرژی برق و مقیاس پذیری بالا، فرصتی جالب توجه برای آینده است.

مقاله پیشنهادی:  شبکه ی لایتنینگ بیت کوین چیست و چگونه کار میکند

چارت ایران : الگوریتم های زیاد دیگری وجود دارند ولی اینجا این بحث را تمام می کنیم چون در رابطه با بلاک چین ، مواردی که به آنها اشاره کردیم مهم ترین ها بودند. بلاک چین تنها مبنا برای رمزارزها نیست. در مقابل، دو پایه و اساس دیگر برای رمزارزها وجود دارند: تنگل وهشگراف.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا