مبادلات اتمی و اثبات سهم (PoS) بیت کوین چیست

مبادلات اتمی و اثبات سهم (PoS) بیت کوین چیست

مبادلات اتمی و اثبات سهم (PoS) بیت کوین چیست

اساس مبادلات اتمی، شبکه ی لایتینگ است. بدون اینکه سیستم در حال کار باشد،

شروع کردن فرایند مقدور نیست. مبادلات اتمی آن گونه که به نظر می رسند، پیچیده نیستند. آنها فرایند مبادله ی رمزارزها بدون بخش مرکزی – یک تبادل- را توصیف می کنند. به عنوان مثال، پائول یک BTC دارد و می خواهد LTC بخرد. از طرف دیگر، لارا ده LTC دارد و قصد دارد BTC بخرد. بدون سیستم مبادلات اتمی، هر دو نفر باید پای مبادله بروند و قراری برای خرید یا فروش بگذارند. اکنون با مبادلات اتمی، هر دو نفر می توانند روی قیمت توافق کنند و فورا دارایی های را با هم تعویض نمایند. بیایید فرض کنیم یک BTC به اندازه ی ده LTC ارزش دارد. آن گاه پائول BTC خود را به بلاک چین بیت کوین و لارا LTC خود را به بلاک چین لیت کوین می فرستد. هردو تراکنش سپس به هم مرتبط شده و با یک شماره ی مخفی قابل تصاحب هستند.

مبادلات اتمی و اثبات سهم (PoS) بیت کوین چیست

از لحاظ تئوری، حتی ممکن است تا این حد پیش برود که اگر شبکه های لایتینگ مختلفی روی بلاک چین های مختلف وجود داشته باشند، کاربر بتواند یک کانال پرداخت ضربدری ایجاد کند و سکه ها را به شکل فوری از یک ارز به دیگری مبادله نماید). |

در مورد کل فرایند بسیار کمتر از چیزی که ممکن است به نظر برسد، پیچیده است و این شانس وجود دارد که به یک تعویض کنندهی واقعی بازی و سود سرشاری از بلاک چین بیت کوین تبدیل شود. تمام رمزارزها که براساس بلاک چین بیت کوین هستند، می توانند از تبادلات اتمی استفاده کنند. به دلیل سرعت بالای پیشرفت، پیش بینی کردن اینکه آیا شبکه ی لایتینگ و تمام ویژگی های آن راه حل نهایی خواهند بود یا خیر دشوار است. با توجه به اینکه شبکه ی لایتینگ در مرحله ی پیشرفت قرار دارد موضوع این است که آنها در آینده ای نزدیک با جایگزینی بهتر خواهند آمد.

مقاله پیشنهادی:  سقوط به خاطر شیل ها - انباشت یا کسب سود - آربیتراژ و معاملات مارجین در ارز دیجیتال

اثبات سهم (PoS)

اثبات سهم یکی از قابل توجه ترین جایگزین ها برای سیستم اثبات کار است که در قسمت قبل آن را مطالعه و بررسی کردیم. برخلاف استخراج فعالانه ی یک رمزارز برای به وجود آمدن اجماع، کاربران الگوریتم اثبات سهم به شکل فعالانهای برای پاداش «کار» نمی کنند چون برای «سهم» پاداش می گیرند. این روش با پرداخت سود توسط بانک ها قابل مقایسه است. به شکل جزئی تر بدین معناست که کاربری برای نگه داشتن فرضا نئوها که یکی از معروف ترین سکه های PoS است، در کیف ارز خود پاداش بگیرد. استخراج کننده و همچنین «سهم گذار» به دنبال یافتن یک مقدار خاص برای حل یک معادله به منظور اعتبارسنجی یک بلوک یا تراکنش هستند.

ولی برخلاف PoW، که در آن پاداش ها به توان پردازش بستگی دارند، در PoS پاداشها به تعداد سکه هایی که فرد نگهداری می کند، وابسته اند. در الگوریتم اثبات سهم، سهم گذار مقادیری را حدس می زند تا معادله را حل کند در حالی که گستره ی حدس های محتمل مجددا به سهمی که هرکس در کیف ارز خود دارد، وابسته است. پاداش ها برای بلوکهای ایجادشده و کارمزدهای تراکنش بسته به درصد سهم کل و مدت زمانی که سکه ها نگهداری می شوند، توزیع شده اند (به این جمع بندی می رسیم که شما می توانید مثلا در نئو، حدود ۵ . ۵ درصد p . به دست آورید). قابل توجه ترین مزیت های این الگوریتم این است که انرژی برق بسیار کمتری نسبت به PoW مصرف کرده و خطر متمرکزسازی ندارد که ممکن است با حمله ی ۵۱ درصدی همراه باشد.

مقاله پیشنهادی:  آموزش ثبت نام در صرافی تبدیل

ولی این روش، روی دیگری نیز دارد. افراد زیادی بیان کرده اند که این روش به نفع افراد ثروتمند است، که البته تنها بخشی از آن صحیح است. منتقدین درباره ی توان اجماعی حرف درستی می زنند، یعنی اگر سکه های بیشتری داشته باشید «توان سهم گذاری» بیشتری دارید. ولی خطر استفاده از این روش برای خراب کردن بلاک چین اندک است چون سکه ها نه از هوا قابل تولید هستند و نه امکان جعلشان وجود دارد.

مبادلات اتمی و اثبات سهم (PoS) بیت کوین چیست
مبادلات اتمی و اثبات سهم (PoS) بیت کوین چیست

علاوه بر آن، انگیزه های کلی برای مشارکت در چنین فعالیت مجرمانهای کم هستند چون سهمگذاری هزینه ای ندارد و سهم گذار کل ارز را «نابود»خواهد کرد. یک مسئله ی تئوریک دیگر، مسئله ی در خطرنبودن هیچ چیز» است. از نظر تئوری، این بدان معناست که ممکن است کاربران قادر باشند دو برابر دارایی شان خرج کنند (این فرایند کاملا پیچیده بوده و درک بیشتر آن حیاتی نیست). | این مسئله فرض می کند دو بلوک به صورت همزمان ایجاد شده اند که هر دو معتبر هستند.

اکنون، در یک سیستم ،PoW افراد تصمیم خواهند گرفت با یکی یا دیگری پیش بروند چون در حال مصرف منابع برای استخراج هستند. در ۹۰ ،PoS درصد می توانند راه A و ۹۰ درصد می توانند راه B را بروند چون کل آن به بیشینه کردن هزینه ها مربوط است. اکنون ممکن است یک حالت این باشد که یک نفر از راه B تراکنشی انجام دهد و سپس بعد از اینکه تأیید شد، از راه A برای دوبرابر خرج کردن ارز پشتیبانی کند. این محتمل است، چون شما هیچ منابعی را به خطر نمی اندازید و چون PoS ارز، زمان با انرژی برق هدر نمی دهد (برای درک بهتر این مطلب ویدئوی منتشر شده در آدرس زیر را تماشا کنید.)

مقاله پیشنهادی:  رویدادهای معامله ی بازار در بیت کوین

http://www.youtube.com/watch?v =pzlırvmEyty

همان طور که بالاتر ذکر شد، این یک مسئله ی شدید تئوری است که به عقیده ی ما هرگزرخ نخواهد داد.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا