فیلم آموزش امواج الیوت با دکتر ترحمی

امواج الیوت دکتر ترحمی

آموزش امواج الیوت ویو با دکتر ترحمی

آر. ان. الیوت صاحب نظریه قانون امواج برای اولین بار در سال 1938 نظریه ای را در کتاب خود بیان کرد که بعدها این نظریه تکامل پیدا نمود و در قالب یک قانون به نام الیوت معروف شد و امروزه نیز از آن به نام قانون امواج الیوت یاد می شود.

فیلم آموزش امواج الیوت با دکتر ترحمی

نظریه امواج الیوت بر این اصل معتقد است که تمامی اتفاقات و حرکات در یک چرخه در حال تکرار می باشند. به نوعی امواج الیوت می گوید که جنب و جوش زیاد مردم حاکی از شکل گیری حرکاتی منظم و باقاعده می باشد که از آن ها تحت عنوان موج یاد می شود. این قانون در بازار سرمایه که به نوعی یکی از شلوغ ترین اجتماعات مردمی به شمار می آید بیشتر از هر جای دیگری خود را نشان خواهد داد.

ابداع نظریه موج الیوت توسط رالف نلسون الیوت انجام شد. الیوت با هدف توضیح حرکات قیمت در بازارهای مالی شکل گرفت و در واقع رالف الیوت معتقد بود که در بازارهای مالی به راحتی می توان به  الگوهای موجی تکرارشونده و فراکتال رسید و در نهایت به کمک استفاده از آن ها حرکات قیمت در آینده را پیش بینی نمود.

امواج الیوت را در واقع می توان در حرکات قیمت سهام و نیز رفتار مصرف کنندگان یافت. در این بین به معامله گرانی که به دنبال کسب سود از روند بازار هستند معامله گران سوار بر موج می گویند.

الیوت معتقد بود که بازارهای سهام برخلاف نظر عموم دارای الگوهایی تکرارشونده می باشند و به هیچ عنوان رفتار صورت گرفته در این بازار اتفاقی و بی نظم نمی باشد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش امواج الیوت با فرشاد شبانکاره
فیلم آموزش امواج الیوت با دکتر ترحمی

الیوت روند قیمت ها در بازارهای مالی را ناشی از روانشناسی غالب سرمایه گذاران می دانست. او به این نکته پی برده بود که در بازارهای مالی تغییرات به وجود آمده در ذهنیت و روانشناسی عموم در واقع پیرو الگوهای تکرارشونده و یکسان فراکتالی می باشند. نظریه الیوت را تا حدودی می توان به نظریه داو تشبیه نمود چرا که هر دو معتقد بودند حرکت قیمت سهام به صورت موجی می باشد. با این حال تشخیص ماهیت فراکتالی بازار از سوی الیوت سبب شد که در بررسی دقیق جزئیات بازار موفق تر عمل کند.

فراکتال های به نوعی ساختارهایی در ریاضی می باشند که مدام در حال تکرار شدن هستند و حتی در صورت بزرگ تر شدن آن ها، باز هم در نهایت به همان ساختار اولیه دست خواهید یافت. الیوت متوجه شده بود که در نمودارهای سهام الگوهای قیمت از ساختاری فراکتال برخوردار می باشند، از این رو به تحقیق در رابطه با الگوهای تکرارشونده این ساختارها پرداخت که امروزه می توان آن ها را در راستای پیش بینی آینده بازار یک اندیکاتور کاربردی به شمار آورد.

البته لازم به ذکر است که معامله گرانی که از امواج الیوت استفاده می نمایند معتقدند که فراکتال بودن ساختار بازار به این معنا نخواهد بود که به راحتی می توان آن را مورد پیش بینی قرار داد. و در واقع برای موفقیت در این زمینه بایستی به خوبی قادر به تحلیل حرکات بازار باشند.

مجموعه آموزشی زیر در واقع آموزش آنلاین می باشد که در آن توسط آقای دکتر ترحمی با استفاده از تکنیک های الیوت کلاسیک ساختار شناسی حرکات قیمت به خوبی آموزش داده شده است.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش امواج الیوت با وحید درزی
ردیفعنوانلینکحجم
1قسمت اولدانلود24Mb
2قسمت دومدانلود33Mb
3قسمت سومدانلود52Mb
4قسمت چهارمدانلود85Mb
5قسمت پنجمدانلود41Mb
6قسمت ششمدانلود43Mb
7قسمت هفتمدانلود 28Mb

مقالات مرتبط

24 نظر در “فیلم آموزش امواج الیوت با دکتر ترحمی”

    1. با سلام ..علی اقا جان خوب و دوست داشتنی …با توجه به اینکه خود بورس از دروس ریاضی و امار و چارت خوانی هست و به تنهایی میتونه خیلی خشک و خسته کننده باشه .اقای ترحمی با داستان و خاطره در واقع این درس رو داره شیرین و قابل تحمل میکنه ..شاید بشه با خلاصه گویی با نصف این زمان درس رو کامل کنه اما انوقت خسته کننده میشه و خیلی ها دنبال نمی کنند

  1. سلام ممنون از آموزش های رایگانی که میذارید فقط هرچی گشتم آموزش عملی رو پیدانکردم جلسه هفت به بعد که استاد گفتند آموزش عمل با نرم افزار ادونس گت و آموزش میدن کجاست؟

    1. جواد آقای گل ..دادن خمس که مجانی نیست عزیز دل برادر هنوز متوجه نشدی ..اساتید کمی هستند که بی چشم داشت ..اطلاعات در اختیار کسی میزارن

  2. سلام و خدا قوت خدمت استاد عزیز و با معلومات بالا
    واقعا من که بسیار لذت بردم از شیوه بسیار روان که استاد آموزش دادن با توجه که خود امواج الیوت جز مباحث نسبتا پیچیده و سر درگم هستن و من قبلا آموزشهای زیادی دیده بودم و خسته کننده و بسیار زیاد بودن که اصلا متوجه نشدم ولی استاد با شیوه کاملا روان و با تکنیک آموزش دادن ان شا الله که همیشه در تمامی مراحل زندگی و کار موفق باشن.باز هم تشکر ویژه از استاد دارم.

  3. سلام جناب دکتر ترحمی عزیز؛ من از فایل های آموزشی شما استفاده کردم و عالی بودند. ازتون سپاس گزارم.

  4. مرضیه کریمی

    روان و تخصص در حد فهم بدون حواشی گمراه کننده و البته کاملا بزرگوارانه به نام زکات علم .پیروز و تندرست باشید در تمام مراحل.

  5. سلام آقای دکتر درود به شما وخسته نباشید ببخشید شما دوره کامل الیوت به همراه آموزش اون روی چارت رو هم ارائه میدید؟

  6. سلام جناب ترحمی ..دو سال پیش که ترکیه بودی ..حرفای خوب خوب میزدی ..یه تشکر میخام ازت بکنم یه گله ..تشکر از اینکه ب بسم الله الیوت رو از شما یاد گرفتم و از این بابت متشکرم ..گرم حرف میزنی ولی آدم باید خودش باهوش باشه..ولی به حول قوه الهی و توانایی خودم ..الیوت نئو ویو رو خودم به تنهایی و بدون کمک شما اساتید مغرور و بعضا گذافه گو یاد گرفتم ..دکتر عزیز اگه میخای خمس علم بدی بهتره کامل خمس رو بدی نه فقط سکه اولش رو ..بازم از بابت درسهایی که ازتون یاد گرفتم ممنون ..چون سعی میکنم مثل شما نباشم ..متشکرم

  7. با سلام خدمت استاد ترحمی عزیز. من مطالبتون را توی کانال تلگرامی رایگان به ثروت برسید مطالعه کردم. انصافا خیلی روان و رسا و قابل فهم توضیح دادین و یاد گرفت. خیلی از شما بزرگوار تشکر میکنم. فقط اگه ممکنه آدرس بقیه مطالبو بگین تا بیشتر بتونم از درساتون بهره مند بشم.
    پایدار باشین.

  8. سلام مطالب را واقعا شفاف قابل درک وخیلی روان تدریس کردین وبحدی گفتار وتدریس شما خودمونی وبه نکات ریز اشاره میکردین که آدم دلش نمی خواست تموم بشه واقعا سپاسگزارم

  9. درود
    وافعا خوب نیست.
    فقط داستان و منم منم توش میبینید و اصلا آموزنده نیست.
    کلاس ها و فیلم های بهتر است که حاشیه ندارند.
    وقت برای کلاس هایی که بیشتر به جچشم اینکه خودشونو بزرگ کنند نزارید و وقت ارزشنمدتون رو هدر ندید
    با سپاس

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا