جملات و سخنان وارن بافت قسمت 16

سخنان ناب و آموزنده وارن بافت از زبان خودش

سخنان و جملات آموزنده وارن بافت از زبان خودش

۲۳ مارس ۲۰۱۱

بحران یورو

وارن بافت : آنها دست به آزمونی زدند که نواقص آن به تدریج آشکار می شود… آنها پول های ۱۷ کشور را در ارزی واحد ادغام کردند، اما فرهنگهایشان را با هم ادغام نکردند، همین طور سیاست های مالی شان را. اکنون یا باید تا حد وسیعی به هم نزدیک شوند، یا اینکه از هم جدا شوند.

سخنان و جملات آموزنده وارن بافت از زبان خودش

چارلی رز، ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱

ثروت و مالیاتها

وارن بافت : من هر دارایی که بخواهم دارم. دوستان بسیاری دارم که آنها نیز دارایی های خیلی بیشتری دارند. اما در برخی موارد احساس می کنم، آنها بیش از هر چیز دیگری، تحت تملک دارایی هایشان هستند.

سی بی اس نیوز، ۸ فوریه ۲۰۱۲

قدرت تشدید دهنده پول

وارن بافت : کاری که پول انجام میدهد، تشدید ماهیت شماست. شما هر کسی که باشید. همانطور که افزایش سن نیز همین تأثیر را روی افراد دارد – پول استعدادهای خوب و بدتان را تشدید می کند. پول این شانس را به شما می دهد که اگر آدم تنبل و کثیفی هستید، تبدیل به آدم تنبل تر و کثیف تری شوید. از سوی دیگر، اگر تمایل به انجام کارهای خوب داشته باشید، قدرت انجام کارهای خوب بیشتری را به شما می دهد.

مجله جئورجیا تک آلومنی، زمستان ۲۰۰۳

ثروت و رضایت

وارن بافت : در اینجا وقتی مردم ثروتمند می شوند، شروع می کنند به تلاش برای کسب ثروت بیشتر، اما به رضایت بیشتر دست پیدا نمی کنند. این امر در ایالات متحده اتفاق افتاده است. از زمانی که من به دنیا آمدم، سرانه تولید ناخالص ملی ما در شرایط واقعی، شش برابر افزایش یافته است. اما نمی دانم آیا اکنون مردم نسبت به سال ۱۹۳۰، راضی ترند یا ناراضی تر. ولی مردم همیشه می توانند خیلی سریع خودشان را با وضعیت بهتر تطبیق دهند، و بعد هرگاه مجبور شوند خودشان را اندکی با وضعیت نامطلوب سازگار کنند، کاملا ناراضی میشوند و احساس بدبختی می کنند.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 17

سی ان بی سی، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱

تقسیم کردن کیک اقتصادی

وارن بافت : حتی در یک خانواده ثروتمند، ممکن است اعضای آن با هم بحث کنند که چه کسی بیشترین درآمد را داشته باشد، و من اطمینان دارم که آنها چنین می کنند. ما خانواده بسیار ثروتمندی در ایالات متحده داریم. سال خوردهها خواستار ثروت بیشترند، جوانان سهم بیشتری از ثروت می خواهند، کسانی که سالیان پربارتر زندگی خود را سپری می کنند، می خواهند به بقیه که اینطور نیستند، سهم کمتری بدهند. اما این کیک هرگز آنقدر بزرگ نخواهد بود که پاسخگوی امیال همه باشد.

۲۳ مارس ۲۰۱۱

منبع ثروت بافت

وارن بافت : ثروت من، حاصل ترکیبی از زندگی در آمریکا، ژن های خوش شانسی و سود مرکب است.

بنیاد بشردوستانه گیوینگ پلچ

وارن بافت : وقتی در سال ۱۹۵۲ ازدواج کردم، به سوزی گفتم می خواهم ثروتمند شوم. به وقوع پیوستن این امر، حاصل هیچ گونه فضایل خاصی در من، یا حتی سخت کوشی نبود، صرفا به این علت بود که من با مهارت های مناسب، در جای مناسب و زمان مناسب به دنیا آمدم. |

فورچون، ۲۵ جون ۲۰۰۶

ارث

وارن بافت : یک فرد خیلی ثروتمند باید برای فرزندانش آنقدر ثروت به ارث بگذارد که آنها هرکاری خواستند انجام دهند، اما نه آنقدر زیاد که هیچ کاری انجام ندهند.

فورچون، ۲۵ جون ۲۰۰۶

وارن بافت : من و سوزی هیچ کدام فکر نمی کردیم باید پولهای هنگفتی برای فرزندانمان به ارث بگذاریم. ما بچه های خیلی خوبی داریم. اما بحث من این است که وقتی فرزندان از هر لحاظ از تمام مزیت ها برخوردار باشند، از نحوه رشد یافتن و فرصت هایی که برای تحصیلات دارند گرفته تا آنچه در خانه می آموزند – انباشتن آنها با پول، نه درست است و نه عقلانی. در واقع، آنها در جامعه ای که مشتاق شایسته سالاری است، شروع شگفت انگیزی داشته اند. ثروت هنگفت موروثی ممکن است جلوی بروز و ظهور برخی شایستگی های آنها را بگیرد، در حالی که وظیفه ما (به عنوان والدین) زمینه سازی برای رشد و شکوفایی تواناییهای آنهاست.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان آموزنده وارن بافت قسمت 13

فورچون، ۲۵ جون ۲۰۰۶

وارن بافت :ثروت فقط، دسته چکی برای تأمین هزینه فعالیتهای دیگران در آینده است که میتوانید به هر طریقی که می خواهید از آن استفاده کنید. می توانید آن را نقد کنید، ببخشید یا دور بریزید. اما ایده انتقال ثروت از نسلی به نسل دیگر به گونه ای که صدها نفر از نوادگان شما بتوانند بر منابع سایر مردم مسلط باشند، صرفا به این علت که فرزندان والدین خاصی هستند، در تضاد با ارزش های یک جامعه شایسته سالار است.

گلوله برفی، ۲۰۰۸ |

خوشبختی بافت

وارن بافت : اگرهمه ما در جزیره ای متروکه گیر افتاده بودیم – در آنجا فرود می آمدیم و قرار نبود بتوانیم هرگز از آنجا خلاص شویم – ارزشمندترین فرد کسی بود که می توانست به مرور زمان بیشترین برنج را عمل بیاورد. و در صورتی که من می گفتم، «خوب، من می توانم در این زمینه سرمایه گذاری کنم» – شما خیلی از این بابت هیجان زده نمی شدید.

کنفرانس در دانشگاه فلوریدا، ۱۵ اکتبر ۱۹۹۸

وارن بافت : من در زمان و مکان مناسب به دنیا آمدم، جایی که توانایی تخصیص سرمایه واقعا در آن حائز اهمیت است. من با این جامعه سازگارم. من در لاتاری تولد برنده شدم. توپی را گرفتم که رویش نوشته شده بود، «تخصیص دهنده سرمایه – ایالات متحده.)

بیزینس ویک، ۵ جولای ۱۹۹۹

نرخ های مالیات ثروتمندان

وارن بافت : حاضرم با هریک از افراد فهرست فوربز ۴۰۰ (۸۴) یک میلیون دلار شرط ببندم که مالیات پرداختی توسط آنها از متوسط نرخ مالیات آحاد جامعه کمتر است. آنها می توانند با شماره ۸۰۰ با من تماس بگیرند. و یک میلیون دلار به هر مؤسسه خیریه ای که برنده تعیین کند، واریز خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:  جملات آموزشی وارن بافت قسمت 11

ان بی سی نایتلی نیوز ، ۳۰ اکتبر ۲۰۰۷

وارن بافت : 40 درصد از عایدی ایالات متحده، از محل مالیات های حقوق است. مستخدمه من مالیات حقوق می دهد. مالیات حقوق او، با احتساب سهمی که کارفرمایش پرداخت می کند، بیشتر از مالیات سودهای سرمایه ای من است…. مقصودم این است که با من مثل عقابی نادر رفتار می شود که باید به هر قیمتی از او مراقبت شود.

مقاله مرتبط : وارن بافت کیست ؟ زندگی نامه جامع وارن بافت

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا