فیلم آموزش کندل شناسی با سید رسول حسینی

کندل استیک کندل شناسی

آموزش کندل شناسی با سید رسول حسینی

واقعیت آن است که در هیچ کجا شما نمی توانید به یک سیستم معامله گری دست پیدا کنید که تنها تولیدکننده معاملات سود ده باشد. به طور معمول بیشتر معامله گران براساس تجربیات شخصی، احساسات و توانایی فردی در زمینه تحلیل برخی از اطلاعات اقدام به تصمیم گیری در بازارهای مالی خواهند نمود. این اطلاعات در واقع دربرگیرنده مواردی چون داده‌های تحلیل بنیادی ، تحلیل تکنیکال، اخبار و … می باشد. یکی از ابزارهای پراستفاده در بین معامله گران، تحلیل تکنیکال می باشد و در این تحلیل نمودارهای کندل استیک – Candlestick یا شمعی ژاپنی نیز کاربردی ترین و خاص ترین شیوه در این تحلیل خواهند بود. از این رو می توان آشنایی با نمودارهای کندل استیک را مهم ترین گزینه برای یک معامله گر به شمار آورد.

CandleStick کندل استیک

به کمک نمودارهای شمعی ژاپنی می توان به راحتی به یک تصویر کلی از احساسات بازار و نیز کلیه معامله گران رسید.

کندل استیک ها تنها در زمینه تشخیص الگو به کار برده نمی شوند و در واقع می توان آن ها را عملی جهت تعامل خریداران و فروشندگان به شمار آورد.

به منظور مطالعه دقیق بر روی چارت های قیمتی شناخت کندل ها شرط خواهد بود. کندل ها این امکان را به افراد خواهند داد تا به خوبی قادر به پیگیری جزئی ترین حرکات قیمت باشند و می توان گفت که کندل ها حکم تنفس قیمت را دارند. تاریخچه استفاده از کندل ها به دویست سال پیش باز می گردد و در واقع برای اولین بار فردی ژاپنی به نام هوما مونشیا به منظور بررسی عرضه و تقاضای بازار برنج دست به اختراع کندل ها زد و این موضوع باعث شده است که به کندل ها، شمع های ژاپنی نیز گفته شود.

مقاله پیشنهادی:  آموزش کندل شناسی: آموزش کندل شناسی حرفه ای(مقدماتی-پیشرفته)
کندل شناسی

لازم به ذکر است که این متد تا سال ها تنها از سوی ژاپنی ها مورد استفاده قرار می گرفت و بعد از گذشت سال ها آقای استیو نیسون آن را به آمریکا نیز رساند و این روزها می توان در بین انواع نمایش نمودار کندل های ژاپنی را کاربردی ترین گزینه دانست.

کندل ها را می توان بیانگر رفتار، احساسات و نوع تصمیمات خریداران و فروشندگان به شمار آورد. معامله گران با آموزش کندل شناسی می توانند چارت ها را به صورت دقیق تر مشاهده نمایند و حرکت قیمت یا نرخ را به صورت جزء به جزء مورد رصد قرار دهند. با استفاده از کندل ها و الگوهای کندلی افراد می توانند به غیر از تعیین نواحی حمایت و مقاومت در رابطه با نقاط ورود به خروج نیز بهترین گزینه را تشخیص دهند.

بی شک معامله گران می توانند با تسلط بر الگوهای کندلی در کنار بهره مندی از استراتژی هایی چون پرایس اکشن، امواج الیوت و… معاملات موفقی را تجربه کنند.

کندل خوانی
فیلم آموزش کندل شناسی با سید رسول حسینی

در بین اکثر معامله گران کندل های شمعی ژاپنی بسیار محبوب می باشند. چرا که به تریدر این امکان را خواهند داد تا از طریق بررسی اندازه سایه ها و بادی کندل از قدرت و ضعف خریداران و فروشندگان اطلاعات جامعی به دست آورند.

در واقع شما می توانید به کمک دیگر روش های تحلیل تکنیکال اقدام به تعیین نقاط و نواحی مهم و حیاتی بر روی چارت نمایید و در نهایت با بهره گیری از علم کندل استیک به خوبی نگرش و احساسات بازار در مقایسه با این نواحی را بررسی کنید. در ادامه مجموعه ای آموزشی از آقای سید رسول حسینی آورده شده است که در آن به خوبی کندل شناسی آموزش داده خواهد شد.

مقاله پیشنهادی:  آموزش جامع و کامل کندل شناسی با PDF کتاب جزوه
ردیفعنوانلینکحجم
1قسمت اولدانلود90Mb
2قسمت دومدانلود70Mb
3قسمت سومدانلود120Mb
4قسمت چهارمدانلود43Mb
5قسمت پنجمدانلود67Mb
6قسمت ششمدانلود76Mb

مقالات مرتبط

8 نظر در “فیلم آموزش کندل شناسی با سید رسول حسینی”

  1. سلام ابتدا تشکر میکم بابت زحمتی که کشیدید
    قسمت سوم ویدیو اشتباها امواج الیوت هست ممنون میشم اصلاح بشه

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا