جملات و سخنان وارن بافت قسمت 15

سخنرانی های آموزنده وارن بافت درباره زندگی و سرمایه گذاری

سخنرانی های آموزنده وارن بافت درباره زندگی و سرمایه گذاری

فوربزایندیا، ۲۰ آوریل ۲۰۱۱

بحران مالی سال ۲۰۰۸

وارن بافت : مردم مشغول تماشای فیلمی بودند که فکر می کردند پایان خوشی خواهد داشت و ناگهان اتفاقاتی را در فیلم دیدند که چیز دیگری به آنها می گفت. و شاید بینندگان متفاوت در ساعات متفاوت، روزهای متفاوت و هفته های متفاوتی آن را دیدند. اما در یک نقطه بود که حباب ترکید.

سخنرانی های آموزنده وارن بافت درباره زندگی و سرمایه گذاری

اظهاراتی در کمیسیون بررسی بحران مالی، ۲۶ می ۲۰۱۰

وارن بافت : مردم آمریکا، از جمله بانک ها، کنگره، حکومت، کمپانی فدرال بانک های مسکن موسوم به فردی مک (۷۶) و انجمن ملی فدرال وام موسوم به فانی می (۷۷)، و رسانه، همگی بر این باور بودند که بازار خانه سازی ملی دچار فروپاشی نمی شود… این یک توهم جمعی بود که وقتی پذیرفته شد، به تمام مؤسسات و سطوح حوزه مالی تسری یافت، به گونه ای که وقتی این توهم برملا شد، وقتی معلوم شد که امپراطور هیچ لباسی به تن ندارد، وابستگی متقابل این بخشها، با تأثیر و سرعت یک سونامی، اقتصاد را زیرو رو کرد. همه اینها منجر به اتفاقاتی شد که به دلیل برهمبستگی عظیم در بازارها، ناممکن تلقی می شد.

۲۳ مارس ۲۰۱۱

وارن بافت : همان طور که می دانید، در سپتامبر سال ۲۰۰۸ بود که این مسئله واقعا آشکار شد، چیزی که ما هرگز پیش بینی نکرده بودیم. و وقتی به خبرگزاری سی ان بی سی گفتم، «این یک پرل هاربر(۷۸) اقتصادی بود.».. منظورم این بود که سه ماه قبل آن را پیش بینی نکرده بودم، همانطور که سه ماه قبل از واقعه پرل هاربر آن پیش بینی نکردم.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 18

اظهاراتی در کمیسیون تحقیق بحران مالی، ۲۶ می ۲۰۱۰

مداخله دولت در بحران اقتصادی

وارن بافت : در آخرین سال بحران اقتصادی، اقدام قدرتمند و فوری دولت، به رغم اشکالاتی که داشت، در پیشگیری از یک ورشکستگی سرتاسری، نقش مهمی ایفا کرد. چنانچه این ورشکستگی اتفاق می افتاد، پیامدهای آن در هر بخش از اقتصاد می توانست ترسناک باشد. چه بخواهیم چه نخواهیم، تمام مردم آمریکا از اهالی وال استریت گرفته تا سایر بخش ها، در یک کشتی بودند.

سخنرانی های آموزنده وارن بافت درباره زندگی و سرمایه گذاری

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۹

بانک آمریکا و بحران مالی

وارن بافت : اگر مدیرعامل بانک آمریکا، کن لویس ، روز یکشنبه مؤسسه مالی مریل را نخریده بود، فکر می کنم ممکن بود سیستم بانکی متوقف شود. او مردی است که توانست سیستم را نجات دهد.

اظهاراتی در کمیسیون بررسی بحران مالی، ۲۶ می، ۲۰۱۰

فرصت هایی در خلال بحران مالی

وارن بافت : من نمی خواهم همچون یک مقاطعه کار کفن و دفن در دوران بیماری همه گیر یا هر چیز دیگری به نظر برسم، اما آخرین پاییز ۲۰۰۸ واقعا برایم خیلی هیجان انگیز بود. من این را برای کسی آرزو نمی کنم، اما موارد خوبی برای سرمایه گذاری به من پیشنهاد شد. گاهی فرصت انجام اقداماتی پیش رویمان قرار می گیرند که یک یا دو سال قبل وجود نداشتند.

دانشگاه کلمبیا، ۱۲ نوامبر ۲۰۰۹

اهمیت اعتبار

وارن بافت : اعتبارهمچون اکسیژن است. ما به وجود هر دوی آنها در فراوانی توجه نمی کنیم. اما وقتی هر یک از آنها را از دست می دهیم، تنها چیزی است که به آن توجه می کنیم. حتى فقدان کوتاه مدت اعتبار می تواند یک شرکت را به زانو درآورد.

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۱۱

مقاله پیشنهادی:  توصیه ها و نکات مهم برای موفقیت در بورس و بازارهای مالی قسمت دوم

تقلب در سیستم مالی

وارن بافت :در برخی موارد، در بخش هایی از وام گیرندگان و بخشی از واسطه ها تقلب صورت گرفت. اما بهتر است سیستمی داشته باشید که به نبود تقلب متکی نباشد. تقلب همیشه با ما خواهد بود.

اظهاراتی در کمیسیون بررسی بحران مالی، ۲۶ می ۲۰۱۰

قرض دادن پس از بحران مالی

وارن بافت : زمانی از خود بی خود بودیم و وام های بی حساب دادیم. مطمئن نیستم بخواهیم تمام این راه رفته را بازگردیم، اما بدیهی است باید براثرات آن غلبه کنیم.

چارلی رز، ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱

بودجه ایالات متحده و کمبودهای تجارت

وارن بافت : ما طی ۱۰ سال آتی از مصرف ۲۵ درصد از تولید ناخالص ملی خودداری خواهیم کرد و آن را ۱۵ درصد افزایش خواهیم داد. ما تا حدی به این هدف دست خواهیم یافت. اما… هر کسی در این کشور سعی دارد بفهمد چطور فردی دیگر را وادار به انجام این کار نماید. اما، برخی آمادگی بیشتری برای مبارزه با این مسئله دارند. آنها ثروتمندانی هستند که به این امر اهمیت میدهند و لابی گرهایی را استخدام می کنند.

سی ان بی سی، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱

طرح سیمپسون- بولز

وارن بافت : فکر می کنم چیزی که در مورد طرح سیمپسون بولز اتفاق افتاد، یک تراژدی تمام عیار بود. منظورم این است که در اینجا دو فرد بسیار عالی رتبه را داریم که درباره دولت ایده های تقریبا متفاوتی دارند. اما انسانهای باهوش و محترمی هستند و در عین حال حسی از شوخ طبعی دارند. آنها به خوبی با مردم ارتباط برقرار می کنند. به مدت ۱۰ ماه یا بیشتر مثل تراکتور کار می کنند. آنها افرادی سازشگرند که مثل سناتورها و هنرپیشه های مطرح به میان مردم آورده می شوند تا مردم را وادار به مشارکت کنند و سپس به کلی نادیده گرفته می شوند. فکر می کنم این نوعی بی عدالتی باشد.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 14
سخنرانی های آموزنده وارن بافت درباره زندگی و سرمایه گذاری

سی ان بی سی، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱

بدهی دولت

وارن بافت : نکته مهم در خصوص بدهی دولت این است که چقدر بدهی خارجی دارد… بدهی ملی تا حد بسیاری وصول می شود، اما بازی دارد تغییر می کند، چون ما دچار کسری تجاری (۸۲) می شویم. لذا، کسری تجاری یک خطر است، آن هم اساسا برای گذران نوع زندگی که ما اکنون داریم. ما در حال حاضر اساسأ هر روز قطعه کوچکی از مزرعه خود را می فروشیم تا بتوانیم برای هزینه هایمان پول تهیه کنیم. ما مزرعه خیلی بزرگی داریم، پس می توانیم مدتهای طولانی بی آنکه متوجه باشیم، قطعه کوچکی از آن را بفروشیم. بیشتر مثل این است که به مرور زمان کمی بیشتر پرخوری کنیم. شما هرگز در یک روز متوجه چاقی خودتان نمی شوید. اینطور نیست که یک روز ناگهان از خواب بیدار شوید، تمام دگمه هایتان کنده شوند، و مردم بگویند، «وای خدا، چاق شدی!» این اتفاق نمی افتد. چیزی که اتفاق می افتد، این است که شما این کار را به راحتی انجام می دهید، تا اینکه پس از مدتی متوجه می شوید یک دور کمر وحشتناک دارید. و این اساسا مصداق وضعیتی است که در کسری تجاری روی می دهد. ما به بقیه دنیا چکهایی می دهیم که می توانند از ما مطالبه کنند. و این کار به مرور زمان پیامدهایی دارد.

سخنرانی برای دانشجویان دانشگاه نوتردام، بهار ۱۹۹۱

دموکراسی در ایالات متحده

وارن بافت : ما هنوزیک کشور دموکراسی هستیم، اما در طول زندگی من به سمت نوعی حکومت اغنیاء حرکت کرده ایم. البته باید تأکید کنم چیزی به عنوان حکومت اغنیاء نداریم، اما توزیع ثروت و تأثیر ثروت به این سمت سوق پیدا کرده است.

مقاله مرتبط : زندگی نامه کامل و جامع وارن بافت

مقالات مرتبط

2 نظر در “جملات و سخنان وارن بافت قسمت 15”

  1. سلام و خسته نباشید میگم به همه شما عزیزان که تهیه کننده این سایت هستید و از صمیم قلب بخاطر آموزش هایی که رایگان در اختیار من قرار دادید از شما سپاسگزارم. بهترین ها رو برای هر لحظه از زندگی شما آرزو میکنم. در پناه حق زنده باشید و سربلند.

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا