آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو

آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو

فیلم آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو

ابر ایچیموکو (Ichimoku Cloud) با وجود آن که در نام خود دارای یک ابر می باشد ولی به طور کلی مجموعه ای از اندیکاتورهاست که در واقع خود یک سیستم معاملاتی مجزا هستند. از این سیستم در راستای شناسایی موارد حمایت و مقاومت، تعیین جهت یک روند، و تولیدات سیگنال های معاملاتی بهره گرفته می شود.

آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو

علت گذاشتن نام سیستم ابر ایچیموکو بر روی این روش این است که قدرت غالب این سیستم در گرو ابر مورد استفاده به منظور تعیین خطوط حمایت و مقاومت می باشد.

اگر چه این ابزار جزو اندیکاتورها دسته بندی خواهد شد اما واقعیت آن است که ایچیموکو در واقع مکمل نمودارهای شمعی است و از این رو بهتر است در همین قدم اول ایچیموکو را سوا از دیگر اندیکاتورها در نظر بگیرید.

مقاله پیشنهادی: تحلیل تکنیکال بورس

در بین ابزارهای تحلیل تکنیکال ایچیموکو را می توان ابزاری بسیار کاربردی به شمار آورد که در واقع به کمک آن می توان از قدرت و تمایل و اندازه حرکت روند یک تصویر کلی داشت. سیستم ایچیموکو از قابلیت هایی چون ارائه خطوط حمایت و مقاومت، جهت و قدرت روند و تعریف نقطه ورود و خروج و حتی تحلیل زمانی برخوردار می باشد. تحلیلگران علاقمند به ایچیموکو بر این باورند که یک تریدر صرفا با استفاده از این سیستم می تواند تمامی نیازهای معاملاتی خود را پاسخگو باشد.

آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو

چارت ایران : ایچیموکو یا نمودار ابری ایچیموکو در واقع نوع جدیدی از شیوه تحلیل تکنیکال به شمار می آید که اختراع و ابداع آن به دهه 1930 میلادی بر می گردد و طراحی آن توسط فردی ژاپنی انجام شد که در زمینه روزنامه نگاری فعالیت داشت. او برای بهبود این سیستم 30 سال از عمر خود را صرف نمود و و سرانجام در دهه 1960 میلادی اقدام به عرضه این سیستم کرد و در سال های بعد این سیستم از سوی معامله گران غربی مورد توسعه قرار گرفت.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش معامله در گپ های قیمتی

مقاله پیشنهادی: بورس چیست؟

به طور کلی ابر ایچیموکو متشکل از 5 خط می باشد که هر یک به تنهایی ارزشی نخواهند داشت و بایستی برای گرفتن تصمیمی صحیح به صورت همزمان از هر 5 خط استفاده شود. به نوعی این ابزار به افراد این اجازه را خواهد داد تا صرفا با نگاهی به بازار به خوبی موفق به تشخیص به جهت روند ، قدرت روند و سرعت آن شوند.

فیلم آموزش ایچیموکو با علی نورانی
آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو

اندیکاتور ایچیموکو از اجزای زیر تشکیل شده است:

  1. تنکاسن (Tenkan Sen): خط قرمز رنگ
  2. کیجون سن (Kijun Sen): خط آبی رنگ
  3. چیکو اسپن (Chikou Span): خط سبز رنگ
  4. کو یا ابر (Kumo): عنصر مرکزی ایچیموکو

این بخش در واقع متشکل از دو بخش Senkou A و Senkou B  می باشد:

  • Senkou A: خط قهوه ای پررنگ
  • Senkou B:خط آبی روشن

ابر ایچیموکو در تحلیل تکنیکال کاربردهای زیر را خواهد داشت:

  • تعیین روند سهم
  • مشخص کننده نقاط حمایت و مقاومت
  • ارائه اطلاعاتی کاربردی در رابطه با سهم در بازه زمانی کوتاه
  • تعیین نقاط برگشت قیمت سهم
  • امکان تعیین حد ضرر با استفاده از آن
  • دریافت سیگنال های ورود و خروج سهم از طریق آن
  • تشخیص جهت و قدرت روند

در ادامه مجموعه فیلم های آموزش اندیکاتور ایچیموکو آماده شده . امیدواریم مورد رضایت شما عزیزان قرار گیرد(مجموعه ویدیویی به درخواست کاربران اپدیت شد)

ردیفعنوانلینکحجم
1قسمت اولدانلود200Mb
2قسمت دومدانلود100Mb
3قسمت سومدانلود124Mb
4قسمت چهارمدانلود111Mb
5قسمت پنجمدانلود89Mb
6قسمت ششمدانلود125Mb
7قسمت هفتمدانلود50Mb
8قسمت هشتمدانلود75Mb
9قسمت نهمدانلود130Mb
10قسمت دهمدانلود75Mb
11قسمت یازدهمدانلود122Mb
12قسمت دوازدهمدانلود170Mb
13قسمت سیزدهمدانلود114Mb
14قسمت چهاردهمدانلود110Mb
15قسمت پانزدهمدانلود35Mb
16قسمت شانزدهمدانلود60Mb
17قسمت هفتدهمدانلود115Mb
18قسمت هجدهمدانلود80Mb
19قسمت نوزدهمدانلود45Mb
20قسمت بیستمدانلود60Mb
21قسمت بیست و یکمدانلود45Mb
22قسمت بیست و دومدانلود110Mb
23قسمت بیست و سومدانلود95Mb
24قسمت بیست و چهارم(اندیکاتور های موررد نیاز)دانلود58kb

مقالات مرتبط

20 نظر در “آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو”

  1. دانلود نکنید که افتضاحه
    اسلایدهای پاورپوینت گذاشته جلوش از روش میخونه که سواد خوندن هم نداره :)))
    برا چی اینا رو دانلود کنیم خب میریم تو نوشته های توی نت میخونیم دیگه اگه قرار باشه با خوندن نوشته آموزش بدید

  2. سلام
    این چه آموزشی هست ؟ حتی حرف زدن هم بلد نیست همه کلمات رو اشتباه تلفظ میکنه کلا یه روخوانی ساده رو اسمشو گذاشته آموزش و تحلیل!
    حیف وقت که این ویدیو ها رو ببینی

  3. افتضااااااااااااااح. مزخرف ترین آموزشی که توی عمرم دیدم بدون اقراق. یارو نعشه س. اصلا فس میکنه آدمو. از روی متن هم نمیتونه بخونه. داشتم قید بازارای مالی رو میزدم کلاااااا وقتی ۲تا فیلم اینو دیدم

  4. این دوست عزیزمون اگه قراره بازم ازین آموزش ها بذاره توصیه میکنم بجای اینکه از روی همون صفحه ای که هست بخونه یه نمودار نشون بده بعد از روی نوشته بخونه اینجوری تا حد زیادی بیسوادی ایشون کمتر تو ذوق میزنه … اینکه از روی صفحه بخونه و فقط گاهی افعال و بصورت محاوره یی بگه رو خدا بیامرز مادربزرگ بنده هم‌ بلد بوده … دیدم که میگم‌.مدیریت سایت یه نظارتی بفرمایند.

      1. با سلام و درود فراوان
        به نظرم فایلها نباید پاک بشه هر کس به اندازه بضاعتش میتونه از این فایلها برداشت و استفاده کنه.
        اگر ویدیوهای جدید قرار بدین که عالی میشه.
        قسمت 24 چرا اجرا نمیشه؟
        با تشکر از شما بابت بارگذاری اطلاعات مفید و زحماتی که متحمل میشین امیدوارم پیشرفت روزافزون داشته باشید.
        با سپاس

  5. اینقدر شل و ول حرف میزنه که بیزارت میکنه یه مطلب ساده را در بیست دقیقه مطرح میکنه . فایل یک ساعته در حقیقت ده دقیقه مطلب مفید داره . هر وقت یه فایل را گوش میکنم دیوانه میشم . حیف این مطالب بینظیر که به این شکل خسته کننده و طولانی گفته شده مثل تیکه کلام خودشان به قول معروف ، به قول معروف اینکاره نیستند

  6. با سلام البته اگر اعتراف نکنم که این مطالب هیچ جای دیگری بدست نمی اوریم خیلی خیلی کم لطفی کردم . مطالب فوق العاده کاربردی هسیتند

  7. سلام
    امکان دارد اندیکاتور زیر را برای متاتریدر 4 هم بزارید تا دانلود کنیم . متاسفانه نتونستم پیدا کنم
    kijun-shift

  8. خواهش میکنم قسمت 17 را گوش گنید بنده خدا خودش نمیدونه چی میگه امکان دارد این مبحث مجددا آموزش داده شود بحث باید مسیر مشخص داشته باشه نمیشه وسطش یه مطلبی یادت بیاد و سوئیچ کنی رو اون و بعد باز اونجا هم یه مطلب دیگه و در نهایت خودت هم متوجه نشی چی گفتی . لطفت قسمت 17 را مشاهده کنید

  9. بسیار افتضاح درس میده حداقل زمینه رو رنگش سفید میکردی. تمام جملاتش رو اشتباه میگه. حداقل یکی که روش تدریس رو بلده بگذارید حیف از این همه حجم اینترنت که بخاطر ایشون به هدر دادم. دوستان دانلود نکنید که خیلی افتضاست

  10. ما ایرانی ها بطور بی شرمانه ای همیشه دنبال مفت خوری و مفت بری هستیم.یه سری فایل بطور رایگان گذاشته شده برای آموزش.کسایی که قبلا با ایچیموکو آشنا باشن میتونن از این فایل ها استفاده مفید بکنن.اینکه مطلب ده دقیقه ای رو به اندازه یک ساعت کش میده درسته.اما همین کش دادن باعث میشه ملکه ذهن بشه.اگه ایرادی هم هست میتونن گوش نکنن.
    دوستان، ما متاسفانه از عالم و ادم طلبکاریم و منتظریم دنیا بیاد به داد ما برسه و هیچ منفعتی هم نبره تازه فحش و فضاحت هم بشنوه.خب اگه ناراحتی گوش نده و برو توی کلاسهای گرون قیمت شرکت کن به اون غر بزن!

  11. بسیارخوب. ممنون از استاد گرامی. مفاهیمی که ارائه فرمودید عالی بود. از مفید تریدر نتونستم استفاده کنم . و در سایتهای رهاورد و ایزی تریدر و نقشه خوانی ،امکان شیفت دادن تنکانسن و کیجونسن و میانگین ۵۲ روزه پیدا نکردم .و فقط میشه ابر کمو رو شیفت داد .اگه ممکنه راهنمایی بفرمایید .

  12. ممنون از لطفی که کردید. این مطالب رو هیچ حایی به این شیوایی نمیشه بدست آورد. از مدرس عزیز تشکر می کنم. پیشنهاد می کنم حتما دانلود کنین.

  13. باسلام
    مفید بود
    تشکر از سایت و استاد مربوطه
    میتونست خلاصه تر مطالب رو بیان کنه ولی با این حال برای من مفید بود مجددا متشکرم

  14. خانم علیدوستی

    سلام وعرض ادب واحترام
    واقعا دستتون دردنکنه که اینقدر دلتون دریاست که به رایگان این آموزشارو دراختیارهمه میذارید
    بسیارممنون

  15. با عرض سلام
    اندیکاتورهای گذاشتید خیلی فوق العاده هستن فقط ایرادی که پیدا کردن در آپدیت جدید متاتریدر دیگه کار نمی کنه لطفاً این مشکل را حل کنید با تشکر

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا