جملات و سخنان وارن بافت قسمت 14

وارن بافت

سی ان ان، ۱۹ اکتبر ۲۰۱۰

لذت بردن از کار

وارن بافت :من چیزی را خلق کرده ام که از آن لذت می برم… به نظر من این دیوانگی است که شما هنگام خلق یک کسب و کار، چیزی را خلق نکنید که از موفقیت آن لذت ببرید. مثل نقاشی یک اثر هنری. منظورم این است، شما باید

وارن بافت : چیزی را نقاشی کنید که وقتی آن را تمام کردید از تماشا کردن آن لذت ببرید.

وارن بافت کیست
وارن بافت

کنفرانس با دانشجویان دانشگاه نبراسکا۔ لینکلن، ۱۰ اکتبر ۱۹۹۴

خط مشی ها و سیاست های ایالات متحده

بهبود اوضاع اقتصادی

وارن بافت : فکر می کنم عامل مهم در تداوم بهبود اوضاع اقتصادی، استیوجابزهای جهان خواهند بود، کسانی که محصولات جدیدی را که هیچ کسی قبلا به آنها فکر نکرده بود، ابداع می کنند. و میلیونها آمریکایی همان کاری را انجام میدهند که مردم قبل از آنها انجام داده اند، و فقط سعی می کنند به روش هایی فکر کنند که آن کارها را به شکل مؤثرتری انجام دهند… نظام سرمایه داری ما کارآمد است، و فکر می کنم ما کارآمدی آن را می بینیم.

سی ان بی سی، ۲ می ۲۰۱۱

وارن بافت : شرکت گایکو در اواسط دهه ۱۹۷۰ با مشکل مواجه شد. امریکن اکسپرس در اواسط دهه ۱۹۶۰ دچار مشکل شد. اینها دو نمونه از عظیم ترین سرمایه گذاری هایی هستند که تاکنون داشته ام، و مجبور بودم پنج یا حتی ده سال دیگر نیز مراقب وضعیتشان باشم. این همان روند اتفاقی است که در اقتصاد با آن مواجه می شوید. ما در ایالات متحده وضعیت اقتصادی شگفت انگیزی داشتیم تا اینکه همه چیز به طور ناگهانی دچار پسرفت شد، درست مثل گایکو که به عقب رفت و همینطور امریکن اکسپرس که دچار سیر نزولی شد.

مقاله پیشنهادی:  سخنان آموزشی و پند آموز وارن بافت از زبان خودش قسمت 7

چارلی رز، ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ |

ایالات متحده از سال ۱۹۳۰

وارن بافت : من در آگوست سال ۱۹۳۰ چشم به جهان گشودم. می دانید، اگر در آن زمان یک پیشگو می آمد و به من می گفت، «وارن، در دو سال آتی، شاخص داو جونز از ۱۸۰ به ۴۰ سقوط می کند، و ۴۰۰۰ بانک تعطیل می شوند. و ایالت نبراسکا که تو در آن زندگی می کنی کم کم تبدیل به بیابان می شود و قیمت مزارع به پایین ترین حد خود می رسد، و طی ۱۰ سال آینده به طور ناگهانی مورد حمله دشمنی قرار خواهیم گرفت که برای مدتی به نظر می رسد پیروز این جنگ خواهد شد، و ما بمب اتمی خواهیم داشت» – میدانید مطمئن نیستم که باور می کردم… اما حقیقت این بود که در آمریکا، طی ۸۰ سال اخیر، هر شهروند متوسط شش برابر بهتر از زمانی که من به دنیا آمدم زندگی می کند. و این باور کردنی نیست که این کشور چگونه مشکلاتش را پشت سر می گذارد. و ما به هیچ وجه آن معجون جادویی را از دست نداده ایم. در هر صورت، فرصتهای پیش رویمان اکنون بیش از گذشته است.

سخنان آموزشی وارن بافت از زبان خودش درباره سرمایه گذاری در بورس
سخنان آموزشی وارن بافت از زبان خودش درباره سرمایه گذاری در بورس

سی ان بی سی، ۷ جولای ۲۰۱۱

وارن بافت : من هشتاد سال دارم و طی این هشتاد سال، متوسط استاندارد زندگی آمریکایی ها در شرایط واقعی تا شش برابر بهبود یافته است. شش برابر! | وقتی به قرون وسطی بنگرید، می بینید که در آن زمان قرنهای متمادی می گذشت و اگر خوش شانس بودید می توانستید شاهد ۱ درصد بهبود باشید. در سال ۱۹۳۰ که من به دنیا آمدم، ما با یک بحران روبرو بودیم، همچنین با یک جنگ جهانی که به نظر می رسید در آن شکست می خوریم، اما این سیستم کارآمد است. این سیستم توانایی های بشری را شکوفا می کند.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 15

۲۳ مارس ۲۰۱۱

پیش بینی های اقتصادی

وارن بافت : من نه به پیش بینی های اقتصادی علاقه دارم. نه به روزنامه های تفریح و سرگرمی

بیزینس ویک، ۵ جولای ۱۹۹۹|

وارن بافت : ما هرگز برمبنای هیچ نوع احساسات تند در خصوص خرید یا عدم خرید یک شرکت تصمیم نگرفته ایم. ما پیش بینی های مربوط به نرخ های سود یا شرکت یا هر چیزی از این قبیل را نمی خوانیم چون برایمان هیچ فرقی نمی کند. منظورم این است که فرض کنیم در سال ۱۹۷۲، وقتی شرکت سیزکندی را خریدیم (فکر می کنم کمی پس از آن بود که نیکسون رئیس جمهور وقت، قوانین کنترل قیمت را اعمال کرد)، | این موضوع را پیش بینی می کردیم، خوب که چی؟ در این صورت ما شانس خریدن شرکتی ۲۵ میلیون دلاری را که اکنون درآمد قبل از کسر مالیات آن ۶۰ میلیون دلار است، از دست میدادیم. ما نمی خواهیم شانس انجام دادن کاری هوشمندانه را به دلیل برخی پیش بینی ها درباره موضوعی که به هیچ دردمان نمی خورد، از دست بدهیم.

کنفرانس

دانشگاه فلوریدا، ۱۵ اکتبر ۱۹۹۸

تجارت جهانی

وارن بافت : در ایالات متحده با سایر کشورهای اصلی بنا | خواهد شد که با نگرش مبتنی بر تجارت بیشتر بین کشورها مقابله می کند. من دقیقا در جبهه مخالف این اصل و بر این باورم که ما هرچه بیشتر با یکدیگر تجارت کنیم، شکوفا خواهیم شد. کشورهای گوناگون، مزیت های گوناگونی دارند و هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی از عهده تمام امورش برآید. زیرا توسعه تجارت جهانی، به معنای زندگی بهتر برای مردم سراسر جهان خواهد بود.

مقاله پیشنهادی:  توصیه ها و نکات مهم برای موفقیت در بورس و بازارهای مالی قسمت دوم
سخنان آموزشی وارن بافت از زبان خودش درباره سرمایه گذاری در بورس

فوربز ایندیا، ۲۰ آوریل ۲۰۱۱

ایجاد اشتغال

وارن بافت : وقتی مردم می گویند، می دانید، این فعالیت ایجاد اشتغال خواهد کرد،» و «اگر من یک همبرگر فروشی بزنم، باعث ایجاد شغل خواهم شد»، بدگمان می شوم. در این زمینه لفاظی های بسیاری هست که می تواند به بیراهه کشیده شود. اگر شما واقعا به طور جدی به محیط زیست آسیب می زنید [تا ۲۰٫۰۰۰ شغل ایجاد کنید، بهتر است برای من آرامگاهی بسازید.

سی ان بی سی، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱

تورم

وارن بافت : چندین سال قبل کسی می گفت، تورم نوعی مالیات نامرئی است که از هر یک میلیون نفر فقط یک نفر آن را واقعا درک می کند. تورم، نوعی مالیات است که مشمول کسانی می شود که به پولی که دولت ها چاپ کردند، ایمان دارند. بهترین سرمایه گذاری در برابر تورم، ارتقای قدرت کسب درآمد و در واقع استعداد خودتان است. تعداد قلیلی از مردم استعداد خود را تا بالاترین سطح پرورش می دهند. اگر شما استعدادتان را پرورش دهید، کسی نمی تواند آن را مشمول مالیات کند یا از شما بگیرد.

مقاله مرتبط : وارن بافت کیست ؟ زندگی نامه کامل و جامع وارن بافت

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا