جملات و سخنان آموزنده وارن بافت قسمت 13

وارن بافت 13

سی ان بی سی، ۷ جولای ۲۰۱۱

وارن بافت : من هشتاد سال دارم و طی این هشتاد سال، متوسط استاندارد زندگی آمریکایی ها در شرایط واقعی تا شش برابر بهبود یافته است. شش برابر! | وقتی به قرون وسطی بنگرید، می بینید که در آن زمان قرنهای متمادی می گذشت و اگر خوش شانس بودید می توانستید شاهد ۱ درصد بهبود باشید. در سال ۱۹۳۰ که من به دنیا آمدم، ما با یک بحران روبرو بودیم، همچنین با یک جنگ جهانی که به نظر می رسید در آن شکست می خوریم، اما این سیستم کارآمد است. این سیستم توانایی های بشری را شکوفا می کند.

وارن بافت

۲۳ مارس ۲۰۱۱

پیش بینی های اقتصادی

وارن بافت : من نه به پیش بینی های اقتصادی علاقه دارم. نه به روزنامه های تفریح و سرگرمی

بیزینس ویک، ۵ جولای ۱۹۹۹|

وارن بافت : ما هرگز برمبنای هیچ نوع احساسات تند در خصوص خرید یا عدم خرید یک شرکت تصمیم نگرفته ایم. ما پیش بینی های مربوط به نرخ های سود یا شرکت یا هر چیزی از این قبیل را نمی خوانیم چون برایمان هیچ فرقی نمی کند. منظورم این است که فرض کنیم در سال ۱۹۷۲، وقتی شرکت سیزکندی را خریدیم (فکر می کنم کمی پس از آن بود که نیکسون رئیس جمهور وقت، قوانین کنترل قیمت را اعمال کرد)، | این موضوع را پیش بینی می کردیم، خوب که چی؟ در این صورت ما شانس خریدن شرکتی ۲۵ میلیون دلاری را که اکنون درآمد قبل از کسر مالیات آن ۶۰ میلیون دلار است، از دست میدادیم. ما نمی خواهیم شانس انجام دادن کاری هوشمندانه را به دلیل برخی پیش بینی ها درباره موضوعی که به هیچ دردمان نمی خورد، از دست بدهیم.

مقاله پیشنهادی:  دانلود PDF صد راز برای سرمایه گذاران اثر ریچارد فارلیای

کنفرانس

دانشگاه فلوریدا، ۱۵ اکتبر ۱۹۹۸

تجارت جهانی

وارن بافت : در ایالات متحده با سایر کشورهای اصلی بنا | خواهد شد که با نگرش مبتنی بر تجارت بیشتر بین کشورها مقابله می کند. من دقیقا در جبهه مخالف این اصل و بر این باورم که ما هرچه بیشتر با یکدیگر تجارت کنیم، شکوفا خواهیم شد. کشورهای گوناگون، مزیت های گوناگونی دارند و هیچ کشوری نمی تواند به تنهایی از عهده تمام امورش برآید. زیرا توسعه تجارت جهانی، به معنای زندگی بهتر برای مردم سراسر جهان خواهد بود.

فوربز ایندیا، ۲۰ آوریل ۲۰۱۱

ایجاد اشتغال

وارن بافت :وقتی مردم می گویند، می دانید، این فعالیت ایجاد اشتغال خواهد کرد،» و «اگر من یک همبرگر فروشی بزنم، باعث ایجاد شغل خواهم شد»، بدگمان می شوم. در این زمینه لفاظی های بسیاری هست که می تواند به بیراهه کشیده شود. اگر شما واقعا به طور جدی به محیط زیست آسیب می زنید [تا ۲۰٫۰۰۰ شغل ایجاد کنید، بهتر است برای من آرامگاهی بسازید.

سی ان بی سی، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱

تورم

وارن بافت :چندین سال قبل کسی می گفت، تورم نوعی مالیات نامرئی است که از هر یک میلیون نفر فقط یک نفر آن را واقعا درک می کند. تورم، نوعی مالیات است که مشمول کسانی می شود که به پولی که دولت ها چاپ کردند، ایمان دارند. بهترین سرمایه گذاری در برابر تورم، ارتقای قدرت کسب درآمد و در واقع استعداد خودتان است. تعداد قلیلی از مردم استعداد خود را تا بالاترین سطح پرورش می دهند. اگر شما استعدادتان را پرورش دهید، کسی نمی تواند آن را مشمول مالیات کند یا از شما بگیرد.

زندگینامه و سخنان وارن بافت

فوربزایندیا، ۲۰ آوریل ۲۰۱۱

مقاله پیشنهادی:  جملات آموزشی وارن بافت قسمت 8

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۳

کاهش هزینه ها

وارن بافت : هربار مطلبی درباره شرکتی که برنامه ای برای کاهش هزینه ها را در پیش گرفته است، می خوانم، متوجه می شوم شرکت مزبور واقعا چیزی درباره هزینه ها نمی داند. اقدامات ضربتی در این حوزه جوابگو نیست. مدیر واقع شایسته، کسی نیست که یک روز صبح از خواب بیدار شود و بگوید، «امروز قصد دارم هزینه ها را کاهش دهم» درست مثل اینکه کسی از خواب بیدار شود و تصمیم بگیرد نفس کشیدن را تمرین کند.

فورچون، ۱۱ آوریل ۱۹۸۸

مدیریت کارکنان

وارن بافت : در مقالات مدیریتی به طور مشخص ذکر می شود که چند نفر باید به هر مدیر گزارش بدهند، اما این معنی چندانی برای ما ندارد. وقتی شما از مدیرانی توانمند با ویژگیهای شخصیتی متعالی برخوردار باشید که با دلسوزی شرکتهایتان را اداره کنند، شاید دهها نفر یا بیشتر به شما گزارش کار بدهند و شما همچنان زمانی برای چرت بعد از ظهر داشته باشید. برعکس، اگر قرار باشد حتی یک فرد نیرنگ باز، نالایق یا بی علاقه به شما گزارش بدهد، احتمالا کارتان بیش از حدی خواهد بود که بتوانید از عهده اش برآیید. من و چارلی قبلا با تعدادی حدود دو برابر مدیران فعلی کار می کردیم، در حالی که آنها به ندرت از ویژگی های مدیران کنونی برخوردار بودند.

مقالات وارن بافت، ۱۹۹۷

اجازه بدهیم مدیران مدیریت کنند

وارن بافت : معمولا مدیرانی که [استخدام می کنیم همراه با شرکت هایی که می خریم به ما اضافه می شوند، آنها استعدادهایشان را از طریق مشاغلی که

وارن بافت : طیف وسیعی از شرایط کاری را در بر می گرفت، به اثبات رسانده اند. آنها مدتها قبل از اینکه با ما آشنا شوند، ستاره های مدیریت بودند و وظیفه اصلی ما این بود که سر راهشان قرار نگیریم. این روش ابتدایی به نظر می رسد؛ اگر شغل من مدیریت یک تیم گلف بود- و قرار بود جک نیکلوس یا آرنولد پالمر (۷۲) در تیم من بازی کنند. هیچ کدام از آنها درباره نحوه بازی دستورالعملی دریافت نمی کردند.

مقاله پیشنهادی:  نکات آموزشی و آموزنده وارن بافت قسمت 10

مقالات وارن بافت، ۱۹۹۷

وارن بافت : هستند بسیاری از مدیران بزرگی که آنها را به شدت تحسین می کنم؛ از میان آنها اسامی کن چنالت از امریکن اکسپرس (۷۳)، جف ایملت از جنرال موتورز (۷۴) و دیک کواسویچ از ولز فارگو (۷۵) به سرعت به ذهنم می رسند. اما فکر نمی کنم می توانستم کار مدیریتی را که آنها انجام می دهند، انجام دهم. و می دانم ممکن نبود از عهده بسیاری از وظایف توأم با منصب آنها از جمله جلسات، سخنرانیها، سفر خارجی، کنفرانس خیریه و روابط دولتی برآیم. از نظر من، رونالد ریگان این نکته را به درستی بیان کرده است: «این احتمالا درست است که کار سخت هرگز کسی را نکشته است. اما چرا باید آن را امتحان کنیم؟»|

وارن بافت کیست

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۷ |

شهرت مدیران

وارن بافت : وقتی مدیری که به هوش و استعداد شهرت دارد با شرکتی مواجه می شود که به لحاظ اقتصادی شهرت بدی دارد، شهرت شرکت مزبور است که به قوت خود باقی می ماند.

سی ان بی سی، ۱۸ اکتبر ۲۰۱۰

استخدام

وارن بافت : ما به دلیل معافیت مالیاتی یا بنا به توصیه دولت کسی را استخدام نمی کنیم. ما به این دلیل استخدام می کنیم که برای آنچه می سازیم یا جابه جا می کنیم یا می فروشیم، تقاضای بیشتری وجود دارد. به همین سادگی.

مقاله مرتبط : وارن بافت کیست ؟ زندگی نامه کامل و جامع وارن بافت

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا