جملات و سخنان آموزشی وارن بافت قسمت 12

وارن بافت جملات قصار و اموزشی

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۳

کاهش هزینه ها

وارن بافت : هربار مطلبی درباره شرکتی که برنامه ای برای کاهش هزینه ها را در پیش گرفته است، می خوانم، متوجه می شوم شرکت مزبور واقعا چیزی درباره هزینه ها نمی داند. اقدامات ضربتی در این حوزه جوابگو نیست. مدیر واقع شایسته، کسی نیست که یک روز صبح از خواب بیدار شود و بگوید، «امروز قصد دارم هزینه ها را کاهش دهم» درست مثل اینکه کسی از خواب بیدار شود و تصمیم بگیرد نفس کشیدن را تمرین کند.

جملات انگیزشی و آموزنده وارن بافت در مورد زندگی و سرمایه گذاری بورس

فورچون، ۱۱ آوریل ۱۹۸۸

مدیریت کارکنان

وارن بافت : در مقالات مدیریتی به طور مشخص ذکر می شود که چند نفر باید به هر مدیر گزارش بدهند، اما این معنی چندانی برای ما ندارد. وقتی شما از مدیرانی توانمند با ویژگیهای شخصیتی متعالی برخوردار باشید که با دلسوزی شرکتهایتان را اداره کنند، شاید دهها نفر یا بیشتر به شما گزارش کار بدهند و شما همچنان زمانی برای چرت بعد از ظهر داشته باشید. برعکس، اگر قرار باشد حتی یک فرد نیرنگ باز، نالایق یا بی علاقه به شما گزارش بدهد، احتمالا کارتان بیش از حدی خواهد بود که بتوانید از عهده اش برآیید. من و چارلی قبلا با تعدادی حدود دو برابر مدیران فعلی کار می کردیم، در حالی که آنها به ندرت از ویژگی های مدیران کنونی برخوردار بودند.

مقالات وارن بافت، ۱۹۹۷

اجازه بدهیم مدیران مدیریت کنند

وارن بافت : معمولا مدیرانی که [استخدام می کنیم همراه با شرکت هایی که می خریم به ما اضافه می شوند، آنها استعدادهایشان را از طریق مشاغلی که  شدت تحسین می کنم؛ از میان آنها اسامی کن چنالت از امریکن اکسپرس (۷۳)، جف ایملت از جنرال موتورز (۷۴) و دیک کواسویچ از ولز فارگو (۷۵) به سرعت به ذهنم می رسند. اما فکر نمی کنم می توانستم کار مدیریتی را که آنها انجام می دهند، انجام دهم. و می دانم ممکن نبود از عهده بسیاری از وظایف توأم با منصب آنها از جمله جلسات، سخنرانیها، سفر خارجی، کنفرانس خیریه و روابط دولتی برآیم. از نظر من، رونالد ریگان این نکته را به درستی بیان کرده است: «این احتمالا درست است که کار سخت هرگز کسی را نکشته است. اما چرا باید آن را امتحان کنیم؟»|

مقاله پیشنهادی:  جملات آموزشی وارن بافت قسمت 8

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۷

شهرت مدیران

وارن بافت : وقتی مدیری که به هوش و استعداد شهرت طیف وسیعی از شرایط کاری را در بر می گرفت، به اثبات رسانده اند. آنها مدتها قبل از اینکه با ما آشنا شوند، ستاره های مدیریت بودند و وظیفه اصلی ما این بود که سر راهشان قرار نگیریم. این روش ابتدایی به نظر می رسد؛ اگر شغل من مدیریت یک تیم گلف بود- و قرار بود جک نیکلوس یا آرنولد پالمر (۷۲) در تیم من بازی کنند. هیچ کدام از آنها درباره نحوه بازی دستورالعملی دریافت نمی کردند.

جملات انگیزشی و آموزنده وارن بافت در مورد زندگی و سرمایه گذاری بورس

سی ان بی سی، ۱۸ اکتبر ۲۰۱۰

استخدام

وارن بافت : ما به دلیل معافیت مالیاتی یا بنا به توصیه دولت کسی را استخدام نمی کنیم. ما به این دلیل استخدام می کنیم که برای آنچه می سازیم یا جابه جا می کنیم یا می فروشیم، تقاضای بیشتری وجود دارد. به همین سادگی.

سی ان ان، ۱۹ اکتبر ۲۰۱۰

لذت بردن از کار

وارن بافت : من چیزی را خلق کرده ام که از آن لذت می برم… به نظر من این دیوانگی است که شما هنگام خلق یک کسب و کار، چیزی را خلق نکنید که از موفقیت آن لذت ببرید. مثل نقاشی یک اثر هنری. منظورم این است، شما باید

چیزی را نقاشی کنید که وقتی آن را تمام کردید از تماشا کردن آن لذت ببرید.

کنفرانس با دانشجویان دانشگاه نبراسکا۔ لینکلن، ۱۰ اکتبر ۱۹۹۴

بهبود اوضاع اقتصادی

وارن بافت : فکر می کنم عامل مهم در تداوم بهبود اوضاع اقتصادی، استیوجابزهای جهان خواهند بود، کسانی که محصولات جدیدی را که هیچ کسی قبلا به آنها فکر نکرده بود، ابداع می کنند. و میلیونها آمریکایی همان کاری را انجام میدهند که مردم قبل از آنها انجام داده اند، و فقط سعی می کنند به روش هایی فکر کنند که آن کارها را به شکل مؤثرتری انجام دهند… نظام سرمایه داری ما کارآمد است، و فکر می کنم ما کارآمدی آن را می بینیم.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 18
جملات انگیزشی و آموزنده وارن بافت در مورد زندگی و سرمایه گذاری بورس
جملات انگیزشی و آموزنده وارن بافت در مورد زندگی و سرمایه گذاری بورس

سی ان بی سی، ۲ می ۲۰۱۱

وارن بافت : شرکت گایکو در اواسط دهه ۱۹۷۰ با مشکل مواجه شد. امریکن اکسپرس در اواسط دهه ۱۹۶۰ دچار مشکل شد. اینها دو نمونه از عظیم ترین سرمایه گذاری هایی هستند که تاکنون داشته ام، و مجبور بودم پنج یا حتی ده سال دیگر نیز مراقب وضعیتشان باشم. این همان روند اتفاقی است که در اقتصاد با آن مواجه می شوید. ما در ایالات متحده وضعیت اقتصادی شگفت انگیزی داشتیم تا اینکه همه چیز به طور ناگهانی دچار پسرفت شد، درست مثل گایکو که به عقب رفت و همینطور امریکن اکسپرس که دچار سیر نزولی شد.

چارلی رز، ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ |

ایالات متحده از سال ۱۹۳۰

وارن بافت : من در آگوست سال ۱۹۳۰ چشم به جهان گشودم. می دانید، اگر در آن زمان یک پیشگو می آمد و به من می گفت، «وارن، در دو سال آتی، شاخص داو جونز از ۱۸۰ به ۴۰ سقوط می کند، و ۴۰۰۰ بانک تعطیل می شوند. و ایالت نبراسکا که تو در آن زندگی می کنی کم کم تبدیل به بیابان می شود و قیمت مزارع به پایین ترین حد خود می رسد، و طی ۱۰ سال آینده به طور ناگهانی مورد حمله دشمنی قرار خواهیم گرفت که برای مدتی به نظر می رسد پیروز این جنگ خواهد شد، و ما بمب اتمی خواهیم داشت»

وارن بافت : میدانید مطمئن نیستم که باور می کردم… اما حقیقت این بود که در آمریکا، طی ۸۰ سال اخیر، هر شهروند متوسط شش برابر بهتر از زمانی که من به دنیا آمدم زندگی می کند. و این باور کردنی نیست که این کشور چگونه مشکلاتش را پشت سر می گذارد. و ما به هیچ وجه آن معجون جادویی را از دست نداده ایم. در هر صورت، فرصتهای پیش رویمان اکنون بیش از گذشته است.

مقاله پیشنهادی:  بورسیه تحصیلی بیل گیتس، بورسیه فول فاند گیتس

مقاله مرتبط : وارن بافت کیست ؟ زندگی نامه کامل و جامع وارن بافت

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا