جملات آموزشی وارن بافت قسمت 11

وارن بافت :

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۳

کدام مدیران را انتخاب کنیم

وارن بافت : مشاوران و مدیران عاملی که در صدد یافتن کاندیداهای هیئت مدیره هستند، اغلب می گویند، «ما به دنبال یک خانم هستیم» یا «فردی اسپانیایی» یا «یک خارجی»، یا شما چه موردی دارید. گاهی چنان به نظر می رسد مثل اینکه مأموریت آنها بار زدن کشتی نوح است. طی این سال ها، بارها و بارها از من راجع به مدیران احتمالی سؤال کرده اند و هنوز نشنیده ام کسی بپرسد، «آیا او مثل یک مالک با درایت فکر می کند؟»

جملات آموزشی وارن بافت ردباره زندگی و سرمایه گذاری بازار بورس
جملات آموزشی وارن بافت درباره زندگی و سرمایه گذاری بازار بورس

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۷ |

مدیرعامل هایی با دستمزدهای بالا

وارن بافت : پرداخت دستمزدهای بالا به مدیران بواقع خارق العاده یک شرکت عظیم، کار دشواری است. اما این گونه ها نادرند. اغلب اوقات پاداش مدیران اجرایی در ایالات متحده، به شکل غیرمعقولی با عملکرد آنها بی ارتباط است. این وضعیت تغییر نخواهد کرد، چون وقتی موضوع پرداخت مدیران به میان می آید، عرشه مملو از جماعتی در تقابل با سرمایه گذاران است. خلاصه اینکه مدیر متوسط یا بدتر، تحت حمایت سرپرست روابط انسانی که خودش انتخاب کرده است قرار می گیرد و اغلب به دلیل سیستم معیوب دستمزد و پاداش، مبالغ کلانی دریافت می کند.

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۶

پرداخت در قبال عملکرد مدیرعامل

وارن بافت : من عضو کمیته حقوق و پاداش حدود ۷۰ شرکت تحت مالکیت برکشایر هستم. این علم موشک نیست. و ما به برخی از مدیران مان پول های زیادی می دهیم، اما فقط براساس عملکرد آنها. هرگاه آنها پول زیادی دریافت می کنند، در ازای عملکرد مربوطه است. و ما برای افراد متفاوت، طبقه بندی متفاوتی داریم. ما تاکنون هرگز برای تعیین حقوق و پاداش، مشاور استخدام نکرده ایم. و هرگز چنین نخواهیم کرد. همانطور که می دانید، اگر من از اطلاعات کافی برای تعیین حقوق و پاداش این افراد برخوردار نباشم، فردی دیگر باید در شغل من قرار بگیرد.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان آموزنده وارن بافت قسمت 13

اظهاراتی در کمیسیون بررسی بحران مالی، ۲۶ می ۲۰۱۰

مدیران عامل و حمایت منفی

وارن بافت : مدیران شرکتهایی که تلاش می کنند، با استفاده از روابط ناسالم قانونی، چتر حمایتی برای مؤسسه خود ایجاد نمایند، معمولا زیان بیشتری به بار می آورند.

همچنین، مدیرانی که بیشتر مورد تشویق قرار می گیرند، تا تنبیه، معمولا بازده کمتری ارائه می دهند. ما در راستای پاداش دادن به مدیران عامل رأس سازمان، بیشتر به تشویق پرداختیم تا تنبیه. در حالی که فکر می کنم به تنبیه بیشتری

نیاز داریم.

دانشگاه کلمبیا، ۱۲ نوامبر ۲۰۰۹

امتیازهای مدیرعامل

وارن بافت : درباره مدیرانی که در قبال دستاوردهای متوسط، حقوق های نجومی گرفته اند، زیاد شنیده اید. در حقیقت نکته ای که کمتر در مورد آن تبلیغ شده، این است که مدیران عامل آمریکا عموما زندگی خوبی دارند. باید تأکید کرد که بسیاری از آنها از توانمندی استثنایی برخوردارند و تقریبا همه آنها بیش از ۴۰ ساعت در هفته کار می کنند. اما معمولا در این فرآیند سازمان آنها را به چشم افرادی وفادار می نگرد. و البته ما قصد داریم همین روند را در برکشایر حفظ نماییم.

جملات آموزشی وارن بافت ردباره زندگی و سرمایه گذاری بازار بورس

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۷

وارن بافت : پرداخت های کلان پایان خدمت، مزایای افراطی و دستمزدهای نجومی برای عملکرد ضعیف، اغلب به این دلیل اتفاق می افتد که کمیته های حقوق و پاداش به صورت ناخواسته ادامه دهنده راه نادرست قبلی، و به عبارتی برده

سیاست های تطبیقی می شوند. در یک مثال ساده، اگر کمیته ای متشکل از چند مدیر (چه بسا شایسته برای تعیین حقوق و دستمزد یک سازمان تشکیل دهیم و قبل از برگزاری اولین جلسه تصمیم گیری، به آنها گزارش هایی مبتنی بر سیر صعودی حقوق و پاداش و مزایا در گذشته سازمان ارائه دهیم، معمولا آنها تحت تأثیر این گزارش ها قرار می گیرند و ناخودآگاه تصمیم خود را با روندهای قبلی تطبیق می دهند. به این ترتیب، جایزه های عجیب و غریبی به مدیران عامل داده می شود فقط به دلیل نسخه شرکتی بحثی که همه ما در کودکی داشتیم:«ولی مامان بچه های دیگه همه یکی دارن.» وقتی کمیته پاداش چنین «منطقی» را به کار می برد، افراط آشکار دیروز، به خط مشی اصلی امروز بدل می شود.

مقاله پیشنهادی:  جملات آموزشی وارن بافت قسمت 8

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۶

مدیرانی که همچون مالکان فکر می کنند

وارن بافت : من افرادی را دوست دارم که فراموش می کنند شرکت را به من فروخته اند و رفتارشان به گونه ای است مثل اینکه هنوز شرکت تحت مالکیت آنهاست. مثل دختری که پس از ازدواج نیز به زندگی با والدینش ادامه می دهد.

وال استریت ژورنال ، ۳۱ مارس ۱۹۷۷

وارن بافت : ما کسب و کاری داریم با تعدادی قانون. تنها قوانینی که مدیران دارند، این است که اساسا همچون مالکان فکر کنند. ما می خواهیم آنها دقیقا به گونه ای فکر کنند مثل اینکه خودشان صاحب آن شرکت ها هستند. به لحاظ روانشناختی، ما حتی از آنها نمی خواهیم فکر کنند اصلا شرکتی به نام برکشایر هاتاوی وجود دارد.

نامه به دانشجویان دانشگاه نوتردام، بهار ۱۹۹۱

مدیران برکشایر

وارن بافت : طی ۳۸ سال، هرگز پیش نیامده است که یکی از مدیران میانی بخواهد برکشایر را ترک کند و جای دیگری مشغول به کار شود. با احتساب چارلی، ما اکنون شش مدیر بالای ۷۵ سال داریم و من امیدوارم طی چهار سال آتی این رقم حداقل به دو برابر افزایش پیدا کند (من و باب شاو (۶۷) هردو ۷۲ ساله هستیم).

جملات آموزشی وارن بافت ردباره زندگی و سرمایه گذاری بازار بورس

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۳

مدیریت برنده ها

وارن بافت : ادی بنت(۶۸) الگوی مدیریتی من است، که زمانی چوگانهای بیسبال را جمع آوری می کرد. ادی در سال ۱۹۱۹ در ۱۹ سالگی، کارش را با تیم شیکاگو وایت ساکس (۶۹) شروع کرد که در آن سال به مسابقات جهانی بیسبال راه یافت. سال بعد، ادی، کار با تیم بروکلین داجرز (۷۰) را آغاز کرد و آنها برنده عنوان لیگ خود شدند. اما قهرمان ما متوجه دردسر شد. | او در سال ۱۹۲۱ با تغییر شهر، به تیم بانکیز(۷۱) پیوست و آنها بلافاصله برنده نخستین پرچم خود در تاریخ شدند. اکنون ادی که در این تیم ماندگار شده است، با زیرکی متوجه اتفاق پیش رو شد. طی هفت سال بعدی، تیم یانکیز برنده پنج عنوان لیگ آمریکایی شد. این مطالب چه ارتباطی با مدیریت داشت؟ ساده است، برای برنده شدن باید با برنده ها کار کرد.

مقاله پیشنهادی:  سال شمار و نقاط عطف زندگی وارن بافت اسطوره سرمایه گذاری

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۳

استفاده از افراد باهوش

وارن بافت : لازم نیست من در همه حوزه ها باهوش باشم؛ من درامر زایمان همسرم نقشی نداشتم! به همین دلیل به استفاده از افرادی که باهوش تراز خودم هستند، باور دارم.

فوربز ایندیا، ۲۰ آوریل ۲۰۱۱

توجه به هزینه ها

وارن بافت : ما در برکشایر سعی می کنیم از هزینه ها توجه کنیم. الگوی ما زن بیوه ای است که به دفتر روزنامه محلی رفت تا آگاهی ترحیم بدهد. وقتی به او گفتند هزینه هر واژه ۲۵ سنت است، او این آگهی را درخواست کرد«فرد براون درگذشت.» سپس به او گفته شد که آگهی حداقل باید هفت واژه باشد. زن داغدیده گفت،«بسیار خوب، فرد براون درگذشت، کلوپ های گلف به فروش می رود.»

مقاله مرتبط : وارن بافت کیست ؟ زندگینامه کامل و جامع وارن بافت

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا