فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با محسن اسلامی در تحلیل تکنیکال

محسن اسلامی

آموزش الگوهای هارمونیک با محسن اسلامی

الگوهای هارمونیک یا در واقع همان الگوهای فیبوناچی به الگوهایی گفته می شود که با اشکالی خاص و در نسبت های معینی از درصدهای فیبوناچی به وجود می آیند. برعکس الگوهای کلاسیکی نظیر الگوهای سروشانه، کف و سقف های دو قلو، مثلت ها و… این دسته از الگوها تمرین و تجربه بیشتری را می طلبند و رفته رفته شما حتی به صورت چشمی نیز قادر به تشخیص الگوها خواهید بود.

فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با محسن اسلامی در تحلیل تکنیکال
فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با محسن اسلامی در تحلیل تکنیکال

الگوهای هارمونیک در واقع برگرفته شده از نظریه لئوناردو فیبوناچی یا همان اعداد طلایی می باشد. این الگوها برای اولین بار از سوی آقای گارتلی در سال 1933 در تحلیل تکنیکال به کار برده شد. گارتلی از یک الگوی 5 نقطه ای در کتاب سود در بازار سهام (بورس) تحت عنوان الگوی گارتلی صحبت نموده است که بعدها این الگو توسط لری پساونتو با بهره گیری از اعدا فیبوناچی شکل کامل تری به  خود گرفت و در این الگو از دنباله اعداد فیبوناچی بهره برده شد و به همین دلیل نام این الگوها به الگوی فیبوناچی تغییر یافت.

در تحلیل هارمونیک سعی خواهد شد تا به کمک نسبت های فیبوناچی و اندازه حرکت نمودار، و نیز پیدا کردن الگوهای تکرار شونده بتوان به پیش بینی حرکات آینده قیمت دست پیدا نمود. در نمودارهای قیمتی امکان مشاهده شواهد مرتبط با الگوهای هارمونیک وجود خواهد داشت. نمودارهای قیمتی نیز در واقع مجموعه ای از رکوردهای خرید و فروش می باشند که طی زمان حاصل شده اند. الگوهای ایجاد شده در دوره هایی خاص، سیگنال های تکنیکالی را نشان می دهند که به نوعی بیانگر وضعیت احتمالی حرکات قیمتی در آینده می باشند.

مقاله پیشنهادی:  دانلود مستند فراز و نشیب بیت کوین دوبله فارسی

همچنین ثابت شده است که این وضعیت ها همواره تکرار خواهند شد و نیز به کمک این وضعیت ها راحت تر امکان تشخیص فرصت های معاملاتی مطلوبی از دید نسبت حد ضرر به حد سود وجود خواهد داشت.

در بین ابزارهای تحلیل تکنیکال الگوهای هارمونیک حرف اول را خواهند زد و به منظور موفقیت در بازار بورس و دیگر بازارهای مالی شناخت این الگوها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگرچه الگوها و نمودارهای گوناگونی در تحلیل تکنیکال وجود خواهند داشت که به کمک آن ها می توان رفتار بازار بورس را مورد تحلیل قرار داد اما لازم به ذکر است که به منظور موفقیت در بورس صرفا استفاده از یک نمودار کفایت نمی کند و این ابزارها بایستی به صورت ترکیبی مورد استفاده قرار گیرند. ابزارهای الگوهای هارمونیک نیز یکی از آن ها می باشد.

الگوی هارمونیک خرچنگ

یک فعال بورس در رابطه با تحلیل تکنیکال حتما بایستی به خوبی بتواند در نمودارها الگوها را تشخیص دهد. البته باید این نکته را نیز یادآور گردیم که صرفا این قابلیت برای ورود به بازار بورس و موفق شدن در آن کافی نمی باشد اما جزو یکی از لازمه ها خواهد بود و برای موفقیت در این راه باید تلاش و زمان زیادی صرف یادگیری و تمرین شود.

در واقع فردی که قادر به تشخیص الگوهای درون یک نمودار شود رفته رفته واکنش های مناسب تری را در برابر تغییرات بازار از خود نشان می دهد و تصمیم گیری های بهتری خواهد داشت. الگوهای هارمونیک را می توان از مهم ترین مباحث تحلیل تکنیکال به شمار آورد که آموزش آن ها در دوره های پیشرفته تحلیل تکنیکال آورده شده است.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل تکنیکال با اشکان منتخب
ردیفعنوانلینک دانلودحجم
1آموزش الگوی ab=cd (الگوی مادر)دانلود22MB
2شناخت الگوهای هارمونیک با روشی سادهدانلود24MB
3شناخت الگوی شارک و باترفلایدانلود31MB
4شناخت الگوی بت و گارتلیدانلود36MB

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا