سخنان انگیزشی و پند آموز وارن بافت قسمت 5

وارن بافت

سی ان ان، ۱۹ اکتبر ۲۰۱۰

ارزش نقدینگی

وارن بافت : پشت اسکناس دلار آمریکا این جمله نوشته شده است، «ما به خدا اعتماد داریم.» فکر می کنم اگر الیزابت وارن (۳۴) مسئول دفتر چاپ و نشر دولت بود، به جایش این جمله را مینوشت، «ما به دولت اعتماد داریم» چون این تنها حقیقت نهفته فراسوی پول کاغذی است. دولت ها می توانند اقداماتی انجام دهند که از ارزش پول کاسته شود، و برخی اوقات در برهه های زمانی بسیار کوتاه. و من فکر می کنم این همان مسئله ای است که بسیاری از مردم این کشور بابت آن نگران هستند.

نکات کتاب وارن بافت و تفسیر صورت های مالی
نکات کتاب وارن بافت و تفسیر صورت های مالی

سی ان بی سی، ۲ می ۲۰۱۱

حفظ نقدینگی

وارن بافت : آن دسته از سرمایه گذارانی که اکنون به نقدینگی اتکاء دارند، شرط می بندند که می توانند بعدها حرکت خود را به شکل مؤثری از آن جدا کنند. آنها با انتظار برای شنیدن اخبار جدید، این توصیه وین گرتسکی (۳۵) را نادیده می گیرند، «من به سرعت به سمتی که گوی می رود اسکیت می کنم، نه جایی که قبلا در آن بوده است.» |

نیویورک تایمز، ۶ اکتبر ۲۰۰۸

فصل ۲: وال استریت و سرمایه گذاری ریسک پذیر

ارزش وال استریت

وارن بافت : ماهیت وال استریت به گونه ای است که به طور کلی به نسبت تعداد افرادی که در آن فعالیت می کنند، ضریب هوشی آنها و انرژی که صرف می کنند، پول زیادی ایجاد می کند. آنها سخت کار می کنند، و انسانهای باهوشی هستند… اما به سختی یا با هوشمندی کسی که در جایی سد می سازد، یا بسیاری از سایر مشاغل کار نمی کنند.

مقاله پیشنهادی:  راز موفقیت و ثروتمند شدن وارن بافت چیست؟

اظهاراتی در کمیسیون بررسی بحران مالی، ۲۶ | می ۲۰۱۰

سرمایه گذاران در سرزمین عجایب

وارن بافت : به نظر می رسد بسیاری از دستیارها [مشاوران سرمایه گذاری، نوادگان مستقیم ملکه داستان آلیس در سرزمین عجایب هستند که می گفت، «چرا، بعضی وقتها قبل از صبحانه شش رخداد غیرممکن را باور کرده ام.» مراقب مشاور چرب زبانی باشید که ذهن شما را با خیال و توهم، و جیب خودش را با حق العمل ها پر می کند.

نامه هایی به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه 2008

حفظ اعتدال در بازار

وارن بافت : شما در بازار با افراد احمق بسیاری سروکار دارید؛ بازار به مانند یک کازینوی بزرگ است و همه در آن سرگردانند. اگر بتوانید به شرکت پپسی(۳۶) بچسبید، وضعیت خوبی خواهید داشت.

فوربز، ۱ نوامبر ۱۹۷۴

ایده های بد در وال استریت

وارن بافت : تقریبا هر کسی که در وال استریت می شناسم به اندازه من ایده های خوب داشته است، اما ایده های خیلی بدی هم داشته است.

نامه به دانشکده نوتردام، بهار ۱۹۹۱

اصطلاحات نامناسب

وارن بافت : اصطلاحات نامناسب، دشمن تفکر خوب است. وقتی شرکت های فعالان حرفهای سرمایه گذاری از اصطلاحاتی از قبیل EBITDA (سودهای قبل از کسر بهره، مالیات، استهلاک و کم ارزش شدن) (۳۷) یا پروفرم (پیش فاکتور) (۳۸) استفاده می کنند، از شما می خواهند بدون فکر کردن، مفاهیمی را بپذیرید که به شکل خطرناکی معیوب هستند.

نامه به سهام داران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۲|

سرمایه گذاری با ریسک بالا

وارن بافت : همیشه این امکان وجود داشته است که شما یک دارایی پرارزش مثل فلزات گرانبها خریداری کنید که پس از مدتی قیمت آن افزایش پیدا می کند، مردم فراموش می کنند که این طبقه دارایی نمایانگر چه چیزی است و فقط شیفته این حقیقت می شوند که هفته پیش یا ماه پیش قیمت آن بالا رفت و همسایه آنها که کم هوش تر از آنهاست، پول خیلی زیادی به جیب زده است و حالا همسرش به او می گوید، اصلا چرا در زمینه طلا یا هر چیزی مثلا سهام اینترنت سرمایه گذاری نمی کنی؟

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 18

سی ان بی سی، ۲ می ۲۰۱۱

سود بردن از حباب ها

وارن بافت : ما تلاش نمی کنیم از حبابها منفعت کسب کنیم. ما فقط سعی می کنیم از ورشکست شدن در اثر آنها اجتناب کنیم و تاکنون وضعیت مطلوبی داشته ایم.

سخنان انگیزشی و پند آموز وارن بافت درباره سرمایه گذاری - جملات وارن بافت آموزنده

سی ان بی سی، ۲ می ۲۰۱۱

فشار همتایان و علت حبابها

وارن بافت : وقتی همسایه شما از طریق خرید سهام اینترنت پول خیلی زیادی به دست آورده است، خودتان میدانید و همسرتان نیز می گوید، با اینکه شما باهوش تر از او هستید، او از شما ثروتمندتر است، پس چرا شما این کار را نمی کنید؟ وقتی این روند به مرحله مهمی می رسد، وقتی معاملات روزانه جریان پیدا می کند، به سختی می توان فهمید چه روی خواهد داد.

اظهاراتی در کمیسیون بررسی بحران مالی، ۲۶ می ۲۰۱۰

یک حباب دیگر

وارن بافت : شاید این شعار سیلیکون والی را که به سپر اتومبیل ها می چسباندند به خاطر داشته باشید،

خدایا، لطفا یک حباب دیگر.» متأسفانه، این آرزو بلافاصله برآورده شد، به گونه ای که تقریبا تمام آمریکایی ها به این باور رسیدند که قیمت خانه برای همیشه افزایش خواهد داشت.

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۸

وقتی حباب ها میترکند

وارن بافت : اوضاع خوب، مثل زمانی است که سیندرلا در قصر پادشاه است. او می داند که نیمه شب همه چیز تبدیل به کدوحلوایی و موش می شود، اما چنان شاد و رقصان است که متوجه گذشت زمان نمی شود، ضمن این که هیچ ساعتی هم روی دیوار نیست. و این همان اتفاقی است که برای نظام سرمایه داری افتاد. وقتی حبابها باد می کنند، وضعیت بسیار خوشایندی داریم و همه فکر می کنیم قرار است پنج دقیقه قبل از نیمه شب خارج شویم، اما هیچ ساعتی روی دیوار نیست.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 14

۲۳ مارس ۲۰۱۱

استفاده بیش از حد از وام (اهرم مالی)

وارن بافت : اهرم بیش از اندازه منجر به مشکل می شود. هر پدیده ای که ظهور می کند، نه الزاما در سیستم بانکی – بلکه می تواند در خانه باشد. این نگرش که شما باید با قرض گرفتن یا وام، چیزی را بخرید که نمی توانید تمام بهایش را بپردازید، ارزش ها و محدودیت های خودش را دارد. مردم گرایش بسیاری به استفاده از وام دارند چون وقتی سودآوری داشته باشد، بسیار برایشان خوشایند است. باید نوعی اهرم کنترل کننده وجود داشته باشد، و این اهرم در خصوص افرادی که از وام های مسکن استفاده می کنند، به کار می رود. این نگرش که مردم خانه ای را با ۲ تا ۳ درصد پیش پرداخت خریداری کنند، مشکل ساز است.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا