سخنان و ایده های وارن بافت درباره سرمایه گذاری و زندگی قسمت 2

نکات کتاب وارن بافت و تفسیر صورت های مالی

فوربز، ۱ نوامبر ۱۹۶۹

وارن بافت : زمانی که فعالیتم را شروع کردم، معاملات مثل سیل جانزتاون (۱۹) بود؛ اما در سال ۱۹۶۹ وضعیت معاملاتم همچون وان سوراخی در آلتونا(۲۰) بود. فوربز، ۱ نوامبر ۱۹۷۴|

سرمایه گذاری بلند مدت

وارن بافت : من به تملک دارایی های مولد ثروت باور دارم… خواه یک مزرعه باشد، خانه های آپارتمانی یا شرکت. این قبیل دارایی ها به مرور زمان سودآوری خواهند داشت و گاهی اوقات یک حوزه بهتر از دیگری عمل می کند. اما، در صورتی که طی ۲۰ سال آتی هریک از این دارایی ها را در ایالات متحده داشته باشید، فکر می کنم اوضاع مالی خوبی خواهید داشت.

وارن بافت کیست
وارن بافت

سی ان بی سی، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱

وارن بافت : آینده هرگز روشن نیست؛ شما به خاطر یک توافق مسرت بخش، قیمت گزافی در بازار سهام می پردازید. به واقع، اقدام به خرید ارزشهای بلندمدت، همواره با عدم قطعیت عجین است.

فوربز، ۶ آگوست، ۱۹۷۹

وارن بافت : من قصد ندارم در جهانی که به سرعت تغییر می کند، مالک دارایی هایی باشم، زیرا فکر نمی کنم بتوانم به خوبی یا حتی بهتر از سایرین، متوجه تغییر شوم. بنابراین، به دنبال چیزی هستم که فکر می کنم از ثبات و در عین حال صرفه اقتصادی خیلی خوبی برخوردار باشد.

کنفرانس برای دانشجویان دانشگاه نبراسکا۔ لینکلن، ۱۰ اکتبر، ۱۹۹۴

سوداگری در مقابل سرمایه گذاری

وارن بافت : در خصوص سوداگری، هیچ نکته غیراخلاقی یا غیرقانونی یا پرسودی وجود ندارد. اینکه شما مقداری از چیزی را بخرید، با این امید که دو سال بعد بابت فروش همان کالا پول بیشتری دریافت کنید، با اینکه چیزی را بخرید و انتظار داشته باشید به مرور زمان برایتان سودآوری داشته باشد، دو داستان به کلی متفاوت است. ۳۰ سال قبل مزرعهای خریدم که خیلی هم از اینجا دور نیست. از آن زمان تاکنون قیمتی برایش تعیین نکرده ام.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 15

کار من این است که ببینم هرسال چقدر درآمد ایجاد می کند، و درآمدی که ایجاد می کند نسبت به مقدار پولی که در قبالش پرداخت کرده ام، بسیار رضایت بخش است. اگر بازار سهام به مدت ۱۰ سال بسته می شد و ما صاحب کوکاکولا، ولز فارگو و برخی شرکت های دیگر بودیم، اصلا برایم مهم نبود، زیرا من به دنبال درآمدهای حاصل از سرمایه گذاری هستم. اگر من بخشی از سهام مک دونالد را بخرم، هر روز قیمت آن را پرس و جو نمی کنم. در عوض، هر روز به این توجه می کنم که این شرکت چه وضعیتی دارد. بنابراین، من خواهان این قسم دارایی هستم،

چیزی که بواقع سودآور است و امیدوارم به مرور زمان تحقق یافتن آرزوهایم را میسر سازد.

سی ان بی سی، ۲ مارس، ۲۰۱۱

واکنش به تردید

وارن بافت : فکر نمی کنم اگر بن برننکی (۲۱) نزد من بیاید و برخی اقدامات آتی خود را به صورت محرمانه به من بگوید، نظرم را راجع به نوع شرکت هایی که در صدد تملکشان هستم، تغییر ندهم. من چنین خواهم کرد. سالهاست می خواهم مالک چنین شرکت هایی باشم، درست همان طور که ممکن است بخواهم مالک یک مزرعه یا خانه ی آپارتمانی باشم و می دانم انواع رخدادها و تردیدها را پیش رو خواهم داشت و در پایان، از همه مهم تر این است که آن شرکت، مزرعه یا آپارتمان طی سالیان آتی چه میزان سودآوری خواهد داشت.

سی ان بی سی، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱

تنوع در سرمایه گذاری

وارن بافت : اگر هدف شما این نیست که پول را به نحوی مدیریت کنید که بیش از سایرین سودآوری داشته باشید، من به تنوع بسیار در سرمایه گذاری باور دارم. به نظر من، ۹۸ یا ۹۹ درصد از کسانی که اقدام به سرمایه گذاری می کنند، باید در حد وسیعی متنوع عمل کنند تا اینکه به خرید و فروش بپردازند، به این ترتیب فعالیت آنها به سمت ایجاد صندوق سرمایه گذاری مبتنی بر شاخص (۲۲) با هزینه های خیلی اندک حرکت خواهد کرد. تنها کاری که قصد انجامش را دارند این است که مالک بخشی از آمریکا شوند و تصمیمی اتخاذ کرده اند که به مالکیت بخشی از آمریکا می ارزد.

مقاله پیشنهادی:  معرفی و بررسی کارگزاری فارابی و نظرات - ورود به کارگزاری فارابی

کنفرانس در دانشگاه فلوریدا، ۱۵ اکتبر ۱۹۹۸

وارن بافت : اگر واقعا کسب و کارها را می شناسید، احتمالا نباید مالک شش مورد از آنها باشید. اگر می توانید شش کسب و کار عالی را شناسایی کنید، این تمام سرمایه گذاری متنوعی است که نیاز دارید، و می توانید پول خیلی زیادی بدست آورید و با اطمینان به شما می گویم اگر به جای افزایش میزان سرمایه گذاری در کسب و کار نخست، در کسب و کار هفتم سرمایه گذاری کنید…، مرتکب اشتباه بزرگی می شوید. تعداد خیلی کمی از افراد از طریق سرمایه گذاری روی هفتمین ایده خوبشان ثروتمند شده اند.

کنفرانس در دانشگاه فلوریدا، ۱۵ اکتبر ۱۹۹۸

معاملات فعال

وارن بافت : هر چیزی که موجب شود افراد فکر کنند بهتر است در معاملات بازار سهام فعالیت کنند تا اینکه یک جا بنشینند، اشتباه وحشتناکی است. طی این سال ها بازار سهام آمریکا برای سرمایه گذاران بسیار سودآور بوده است، با این حال، بسیاری از سرمایه گذاران توانسته اند عملکردهای نامطلوبی ارائه دهند. می توانید از خودتان بپرسید، اگر شاخص داوجونز در قرن بیستم از عدد ۶۶ آغاز شد و حالا به ۱۲۰۰۰ رسیده است، پس چطور ممکن است کسی پول از دست داده باشد؟ اما مردم پول خود را از دست می دهند. آنها با تلاش برای سرمایه گذاری در زمینه های گوناگون، زیان می کنند و فکر می کنند قرار است درآمدهایشان طی روند صعودی یا چیزاحمقانه مشابهی آنها را شگفت زده کند. اگر آنها سهام شرکتهای سودآور را بخرند، به نتایج خوبی دست خواهند یافت.

راز موفقیت و ثروتمند شدن وارن بافت چیست
راز موفقیت و ثروتمند شدن وارن بافت چیست

سی ان بی سی، ۱۴ نوامبر ۲۰۱۱

مقاله پیشنهادی:  آموزش بورس قسمت یازدهم - بازار پایه فرابورس

وال استریت از طریق فعالیت درآمد کسب می کند. شما از طریق عدم فعالیت. اگر هر کسی در این اتاق سبد سهامش را هر روز با افراد دیگر معامله کند، در نهایت همه شما ورشکسته خواهید شد. و این واسطه است که تمام این پول را از آن خود خواهد کرد. از سوی دیگر، اگر همه شما صاحب سهامی از یک گروه شرکت متوسط باشید و به مدت ۵۰ سال فقط یک جا بنشنید، در نهایت سود خیلی زیادی نصیبتان می شود و احتمالا کارگزارتان ورشکسته خواهد شد.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا