سخنان و ایده های وارن بافت درباره سرمایه گذاری و زندگی قسمت 1

وارن بافت کیست

فصل 1: سرمایه گذاری

تحقیق در خصوص سرمایه گذاری ها

وارن بافت : وقتی سهامی را می خرم، نحوه نگرش من به خریدن کل یک شرکت، مثل این است که بخواهم مغازه ای در گوشه ی خیابان بخرم. اگر می خواستم مغازه ای بخرم، مایل بودم از تمام جزئیات آن مطلع باشم.

وارن بافت کیست

فوربز(ع)، ۱ نوامبر ۱۹۶۹

سرمایه گذاری و ورزش

وارن بافت : من سرمایه گذاری را عظیم ترین کسب و کار جهان میدانم، زیرا هرگز مجبور به تغییر نیستید. در دفتر کارگزار می نشینید، و او به شما سهام جنرال موتورز (Y) را به قیمت ۴۷ دلار و سهام یو اس استیل (۸) را به قیمت ۳۹ دلار پیشنهاد می دهد! هیچ کس شما را تحت فشار قرار نمی دهد. هیچ جریمه ای در کار نیست، مگر اینکه این فرصت را از دست بدهید. تمام روز منتظر سهام مورد نظرتان هستید؛ آنگاه وقتی سایر رقبا خوابند، برمی خیزید و آن را بدست می آورید.

فوربز، اول نوامبر ۱۹۷۴

وارن بافت : تد ویلیامز این مطلب را در کتاب خود تحت عنوان دانش موفقیت (۹) توصیف نموده است. او چنین شرح داده است که مهمترین کار هر خریدار موفق، این است که منتظر معامله سودآور باشد. و این دقیقا مطابق فلسفۀ من در سرمایه گذاری است. منتظر فرصت درست و معامله درست باشید. و خواهید دید که خودش از راه می رسد. این کلید سرمایه گذاری است. اخبار سی بی اس (۱۰)، هشتم فوریه ۲۰۱۲ | میزان دشواری، در المپیک به حساب می آید، نه در کسب و کار . در اینجا به خاطر این حقیقت که انجام کاری بسیار دشوار است، امتیاز بیشتر نمی گیرید، پس بهتر است ابتدا از مانع یک متری پرش کنید، تا اینکه سعی کنید از موانع هفت متری بپرید.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 19

سی ان بی سی، ۱۸ اکتبر ۲۰۱۰

اندیشیدن به سرمایه گذاری

وارن بافت : بهترین روش اندیشیدن به سرمایه گذاری این است که در اتاقی تنها باشید و فقط فکر کنید. اگر کارساز واقع نشد، هیچ روش دیگری کارساز نخواهد بود.

کنفرانسی در دانشگاه فلوریدا، ۱۵ اکتبر ۱۹۹۸

روحیه یک سرمایه گذار

وارن بافت : موفقیت در سرمایه گذاری، به این ارتباطی ندارد که بهره هوشی شما بالاتر از ۲۵ باشد. چنانچه از هوش و فراست معمولی برخوردار باشید، آنچه نیاز دارید، روحیه مهار انگیزه هایی است که سایر مردم را در زمینه سرمایه گذاری با مشکل مواجه می سازند.

بیزینس ویک (۱۱)، ۵ جولای ۱۹۹۹

بررسی داده های مالی

وارن بافت : در صورتی که صرفا بررسی داده های مالی گذشته، شما را نسبت به وقایع آینده مطلع می سازد، فهرست فوربز ۴۰۰ (۱۲)، شامل چنین داده هایی است.

نامه به سهامداران برکشایر هاتاوی، فوریه ۲۰۰۹

صلاحیت معمولی، نتایج خارق العاده

وارن بافت : کاری که ما انجام می دهیم فراتر از شایستگی هیچ کس دیگری نیست. من نسبت به مدیریت نیز احساسی شبیه حوزه سرمایه گذاری دارم: کسب نتایج خارق العاده، صرفا مستلزم کارهای خارق العاده نیست.

فورچون (۱۳)، ۱۱ آوریل ۱۹۸۸

سادگی سرمایه گذاری

وارن بافت : دور کسب و کارهایی که آنها را درک می کنید دایره ای ترسیم کنید و آنگاه کسب و کارهایی را که فاقد ویژگی های مربوط به ارزش بنیادین، مدیریت خوب و راهکارهای محدود در برهه های سخت هستند، حذف نمایید.

فوربز، ۱ نوامبر ۱۹۷۴

وارن بافت : آنچه را در ۱۹ سالگی هنگام خواندن کتاب بنجامین گراهام تحت عنوان «سرمایه گذار بافراست» (۱۴) [ درک نمی کردم، اکنون هم درک نمی کنم. تا هجده سال قبل از آن، تحلیل گر نموداری بازار سهام بودم. من عاشق این کار بودم. دائم در حال ترسیم نمودار بودم. آنگاه ناگهان یک نفر برایم شرح داد که نیازی به این کارها نیست، کافیست سهامی را به قیمتی کمتر از ارزش واقعی اش بخرم.

مقاله پیشنهادی:  جملات و سخنان وارن بافت قسمت 14

سخنرانی در دانشگاه نوتردام، بهار ۱۹۹۱

وارن بافت : هر روز صبح، این فرآیند پیچیده را پیش رو دارم؛ در آینه نگاه کنم و تصمیم بگیرم چه کاری انجام دهم. و در آن لحظه احساس می کنم، هر کسی حرف خودش را زده است.

موفقیت در بازار

وارن بافت : هیچ نوع حس ششم یا شهودیا چیزی از این قبیل وجود ندارد. منظورم این است که من سعی می کنم فکر کنم و بفهمم یک شرکت در آینده به لحاظ اقتصادی چه چشم اندازی دارد.

کنفرانسی برای دانشجویان دانشگاه نبراسکا۔ لینکلن (۱۶)، ۱۰ اکتبر ۱۹۹۴|

وارن بافت : چگونه بابی فیشر (۱۷) را شکست می دهید؟ شما با او هر بازی می کنید به جز شطرنج. من سعی می کنم در بازی هایی شرکت کنم که در آنها حرفی برای گفتن داشته باشم.

بیزینس ویک، ۵ جولای ۱۹۹۹

وارن بافت : اغلب مردم نمی توانند چند درصد بهتر از بازار عمل کنند. می خواهم به مردم بگویم، من هنوز هم انتظار دارم کمی بهتر از متوسط عمل کنم، اما کاری که انجام میدهم هیچ شباهتی به کارهای گذشته ام نداشته باشد. اگر قرار باشد جایی را تنها در حد متوسط اداره کنم، ترجیح میدهم اصلا دست به این کار نزنم. شاید این اتفاقی است که رخ می دهد، و می دانم که نمی توانم بیش از چند درصد بهتر از بازار عمل کنم. اما این بهتر از کاری است که اغلب مردم انجام میدهند. شاید عملکرد آنها بهتر از من

باشد.

۲۳ مارس ۲۰۱۱ |

مزیت داشتن پول کمتر

وارن بافت : اگر امروز فردی با ۱ میلیون یا ۱۰ میلیون دلار دارایی بودم، به راحتی سرمایه گذاری می کردم. هر کسی که می گوید این مقدار پول به فرآیند سرمایه گذاری آسیب نمی زند، حتما خودش فروشنده است. بالاترین میزان سودهایی که تا کنون بدست آوردم در دهه ۱۹۵۰ بود. من باعث بالا رفتن شاخص داوجونز(۱۸) شدم. باید اعداد وارقام را می دیدید. اما پس از آن روی بادام زمینی سرمایه گذاری کردم. نداشتن پول زیاد برای سرمایه گذاری، مزیت بسیار مهمی است. فکر می کنم بتوانم با ۱ میلیون دلار، سالیانه ۵۰ درصد برایتان سودآوری کنم. بدون شک می توانم. من این مقدار سود را تضمین می کنم.

مقاله پیشنهادی:  سخنان آموزشی وارن بافت از زبان خودش قسمت 6

بیزینس ویک، ۵ جولای ۱۹۹۹

سهم ایده

وارن بافت : وضعیت ایده های من چیزی شبیه آبشار نیاگارا بود. تعداد ایده هایم خیلی بیشتر از مقداری بود که می توانستم استفاده کنم. حالا مثل این است که کسی جلوی آب را سد کرده باشد و آن را با قطره چکان بریزد.

مقالات مرتبط

1 نظر در “سخنان و ایده های وارن بافت درباره سرمایه گذاری و زندگی قسمت 1”

  1. آیا میخواهید وارد دنیای بیت کویین وارز دیجیتال شوید؟
    بنا به دلایل زیر من به شما بزرگترین صرافی ارز دیجیتال ایرانی یعنی( نوبیتکس) را پیشنهاد میکنم.
    1- کاربران زیاد و فعال، حجم معامله بیت کوین روزانه این صرافی بالای 200 میلیارد تومان هست.
    2- قیمت بسیار مناسب بدلیل خرید و فروش بدونه واسطه
    3- دارای پشتیبانی متعهد و بسیار خوب
    4- امکان برداشت سریع ریالی با معرفی حساب بانک آینده
    5-احراز هویت بسیارآسان و راهنمای کامل تمامی مراحل از ثبت‌نام تا خرید و فروش رمز ارزها با فیلم های آموزشی
    6-امنیت شناسایی دوعاملی
    7- تخفیف بر روی کارمزدها در صورت وارد کردن کد معرف تخفیف دار در زمان ثبت نام
    8- ارائه درگاه دریافت و پرداخت ارز دیجیتال
    9-امکان معامله تتر به ارز دیجیتال و بر عکس
    نوبیتکس بستری امن، سریع و آسان جهت تبادل مستقیم بین خریداران و فروشندگان است.
    من در کادر لینک اتصال به سایت و کد تخفیف (273988) جهت استفاده دوستان قرار میدهم.                                

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا