فیلم آموزش زبان برنامه نویسی MQL به صورت مقدماتی

فیلم آموزش زبان برنامه نویسی MQL به صورت مقدماتی

آموزش زبان برنامه نویسی MQL به صورت مقدماتی

نرم افزارهای گوناگونی به منظور تحلیل در بازارهای مالی و بررسی سهام مختلف وجود خواهد داشت که از بین آن ها نرم افزار متاتریدر از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. زبان برنامه نویسی مورد استفاده در این نرم افزار زبان برنامه نویسی Mql می باشد.

نرم افزار متاتریدر پلتفرمی معاملاتی می باشد که کارگزاران بازارهای مالی بورس به صورت فراگیر از آن استفاده می نمایند.

فیلم آموزش زبان برنامه نویسی MQL به صورت مقدماتی

برنامه نویسی MQL نیز تا حد زیادی شبیه به برنامه نویسی C می باشد از این رو در صورتی که آشنایی کمی با زبان C داشته باشید بهتر خواهید توانست این زبان برنامه نویسی را بیاموزید.

اکسپرت ( (EA Advisor Expert در حقیقت  به ربات های معامله گر گفته می شود و به نوعی یک اسکریپت یا کد برنامه‌نویسی شده می باشد که امکان اجرای آن بر روی نمودارهای قیمتی در متاتریدر وجود خواهد داشت و پس از آن برنامه خود به طور اتوماتیک و طبق شرایط از پیش تعیین شده از سوی شما، اقدام به انجام کارهایی خواهد نمود و در این بین می توان گفت خرید و فروش های اتوماتیک از مهم ترین نوع استفاده از اکسپرت ها به شمار می آید.

خیلی از افراد به دلیل زیاد بودن تعداد نمادها امکان بررسی تمامی آن ها را نخواهند داشت و در نتیجه ممکن است در این بین خیلی از نمادهای خوب را از دست دهند. حتی برخی افراد اگر قادر به بررسی تمامی نمادها شوند باز هم دقت لازم را برای این کار نخواهند داشت و باز نتیجه دلخواه حاصل نمی گردد. این کار همچنین در دراز مدت کاری بسیار دشوار و خسته کننده خواهد بود و وقت زیادی را از تریدر طلب می کند. این در حالی است که این روزها کامپیوتر به کمک انسان ها آمده است و باعث راحتی بسیاری از کارها می گردد. در واقع افراد بدون کوچک ترین خستگی و نیز از دست دادن حتی یک سهم تنها اقدام به برنامه نویسی تحلیل خود خواهند کرد و مابقی کارها که همان پیدا کردن سهم می باشد برعهده کامپیوتر گذاشته می شود. در واقع شما با یادگیری زبان برنامه نویسی مورد استفاده در متاتریدر از تمامی این روتین کسل کننده و وقت گیر رها خواهید شد و بابت پیدا کردن سهم خوب و مناسب نیز دغدغه ای نخواهید داشت. همچنین دیگر هیچ سهم خوبی از دست شما در نخواهد رفت.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش مدیریت پول از دکتر داوود استقامت
فیلم آموزش زبان برنامه نویسی MQL به صورت مقدماتی

زبان برنامه نویسی MQL در واقع زبانی است که به کمک آن شما با توجه به نوع استراتژی معاملاتی که دارید قادر به ایجاد اندیکاتورها و اکسپرت های مورد علاقه خود در محیط نرم افزار متاتریدر خواهید بود.

در ادامه مجموعه آموزشی آورده شده است که در آن زبان برنامه نویسی MQL به صورت مقدماتی آموزش داده خواهد شد. این مجموعه در برگیرنده آموزش اکسپرت نویسی و اندیکاتور نویسی می باشد که در آینده ای نزدیک بخش اندیکاتور نویسی آن تکمیل خواهد شد. *پیاده سازی و آموزش آورده شده در این مجموعه مبتنی بر MQL4 می باشد و البته برای افرادی که قصد کار کردن با MQL5 را دارند نیز کاربردی خواهد بود. چرا که به طور کلی مفاهیم برنامه نویسی یکسان می باشد و تنها نیاز است که شما با صرف وقتی کافی به یادگیری توابع جدید و امکانات جدید به کمک منابع موجود در اینترنت بپردازید. دلیل این که در این مجموعه آموزشی بر روی MQL4 تمرکز شده است محبوبیت پلت فرم متاتریدر 4 در میان معامله گران می باشد.

ردیفعنوانلینک دانلودحجم
1مقدمه و آموزش کار با متا تریدرلینک 55MB
2مباحث اولیه برنامه نویسیلینک 66MB
3آموزش کار با حلقه ها و شرط هالینک 48MB
4آموزش ساخت تابع و کار با تابعلینک 58MB
5ساخت اولین اکسپرت و توابع mqlلینک 102MB
6کار با توابع اوردر گذاریلینک 106MB
7آموزش اکسپرت close allلینک 108MB
8ساخت ٢ تابع شخصی کمکیلینک 51MB
9ساخت اکسپرت معامله با اندیکاتورهای پیشفرض متالینک 83MB
10ساخت اکسپرت معامله با اندیکاتورهای شخصیلینک 80MB
11اکسپرت مارتینگل و تبدیل استراتژی ها به مارتینگللینک 64MB

رمز فایل ها farachart.com

مقاله پیشنهادی:  دانلود مجموعه کامل انیمیشن های الفبای بورس

مقالات مرتبط

35 نظر در “فیلم آموزش زبان برنامه نویسی MQL به صورت مقدماتی”

  1. سلام
    خواستم تشکر کنم هیچ کسی تو ایران نتونست ساخت اکسپرت توضیح بده و هرکسی بلد نبود تشکککککککر مرسییی

  2. سلام من تشکر میکنم از زحماتی که کشیدید.
    یه سوال هم دارم که تو سایت بورس tse یک فیلد p/e و p/e گروه هست ولی تو راهنماهای فیلتر نویسی من ندیدم که p/e گروه چطور مشخص میشه. ممنونم توضیح بدید.

  3. با سلام، ممنون میشم در رابطه با تبدیل اندیکاتور های مفید تریدر mql به pine script آموزشش رو قرار بدید

  4. سلام روز بخیر .من اندیکاتور نوشتنو بلد نیستم .سوال داشتم ازتون/من یه اندیکاتوری دارم برا متاتریدر5 هستش چجوری میتونم برا متاتریدر 4 هم ازش استفاده کنم؟این اندیکاتور رو خیلی نیاز دارم ، برا متاتریدر 4 هم نتونستم پیداش کنم.ممنون میشم راهنماییم کنید

  5. سلام می‌خوام اندیکاتور ایچی رو ویرایش کنم و چیزایی بهش اضافه کنم آیا باید همه فیلمهاروببینم یا قسمتی هست که سریع این موضوع رو برام آموزش بده…ممنون از سایت عالیتون

  6. محمد امین پروار

    سلام ..آیا امکان این هست که در برنامه نوشته شده دستوری مبنی بر اینکه اگر شرطی برقرار بود صفحه نماد مورد نظر به صورت اتومات باز کند باشد ؟!!!

    1. دوست عزیز
      فایل ها فشرده هستند و داری پسورد

      باید با کامپیوتر دانلود و بعد با برنامه winrar باز کنید
      پسوردشون هم farachart.com هست

  7. با سلام و تشکر فراوان
    دوستان من یک استراتژی معاملاتی خوبی را برای خودم شخصی سازی کردم. می خام اونو تبدیل به یک ربات معامله گر کنم. آیا کسی هست که بتونه برنامه نویسی کنه؟ استراتژی از من، ایجاد ربات از ایشون. نتیجه کار برای هر دومون باشه.

  8. سلام خسته نباشید
    زمان جاری بازار یا تیکهای بازار رو چجوری میشه داخل برنامه نوشت با چه تابعی یا به چه شکلی ؟؟؟
    سپاسگذارم از وقتی که میذارید.

  9. سلام بر همگی
    دوستان کسی میدونه چطور باید مقدار لات اوردر های پندینگ رو محاسبه کنیم ؟
    من از تابع OrderLots() استفاده میکنم اما فقط مقدار لات اورد های باز شده رو بهم میده و اصلا کاری با پندینگ ها نداره
    آیا تابعی برای پندینگ ها می شناسید؟

  10. سلام اگر بخواهیم یک اندیکاتور را 2 بار روی چارت بندازیم . ایا از طریق متا ادیتور میشه این تغییر را در اندیکاتور ایجاد کرد .

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا