دانلود مستند فراز و نشیب بیت کوین دوبله فارسی

دانلود مستند فراز و نشیب بیت کوین دوبله فارسی

مستند فراز و نشیب بیت کوین ( فارسی )

بیت کوین در واقع پول یا ارز غیرمتمرکز دیجیتال می باشد که امکان خرید و انجام سفارش آنلاین، ارسال پول به هر جای دنیا و حتی سرمایه گذاری با آن وجود خواهد داشت.

دانلود مستند فراز و نشیب بیت کوین دوبله فارسی

به احتمال زیاد شما نیز این روزها چیزهایی از گوشه و کنار در رابطه با بیت کوین به گوش تان خورده است و در سایت های مختلف، تبلیغاتی در رابطه با بیت کوین رایگان و یا کسب درآمد از راه بیت کوین را دیده اید. اگر به طور خلاصه بخواهیم بیت کوین را تعریف کنیم بیت کوین ارز دیجیتال غیرمتمرکز می باشد که کنترل آن توسط مردم انجام می گردد و در واقع فرد یا گروه خاصی امکان کنترل آن را نخواهد داشت. اما به منظور حیات و رشد شبکه بیت کوین نیاز می باشد که گروه های مختلفی در آن فعالیت و همکاری داشته باشند.

بیت کوین در واقع با هدف انتقال و ذخیره امن پول به وجود آمده است و به همین دلیل می توان گفت که بیت کوین یک سیستم پرداخت و بانکداری دیجیتال امن می باشد. واقعیت آن است که کنترل واقعی پول از سوی بیت کوین دوباره به خود افراد داده خواهد شد و افراد از طریق پسوردی خاصی که به آن کلید خصوصی می گویند قادر به خرج و یا انتقال بیت کوین های خود می باشند.

بیت کوین برای اولین بار اواخر سال 2008 به وجود آمد. ممکن است شما نیز چیزهایی از بحرانی مالی عظیم رخ داده در سال 2008 و اتفاقات صورت گرفته در آن زمان، در ذهن داشته باشید. در چنین دورانی فرد یا گروهی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو اقدام به ارسال مقاله ای به جمع کثیری از متخصصین علم رمزنگاری نمود که در آن صحبت از پول الکترونیکی نوینی شده بود. در این مقاله که به کاغذ سفید معروف است توضیحات کاملی در مورد بیت کوین و چگونگی کار کردن آن آورده شده بود.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش پرایس اکشن با دکتر داوود استقامت
دانلود مستند فراز و نشیب بیت کوین دوبله فارسی

بعد از چندین ماه این بار در سال 2009 شبکه بیت کوین شروع به کار نمود. ساتوشی ناکاموتو نیز خود چند سال اول به منظور رفع نواقص پروژه بر سر کار حضور پیدا می کرد و سرانجام در اواخر سال 2010 دیگر خبری از آن نشد.

هنوز نیز هویت ساتوشی ناکاموتو بعد از گذشت سال های بسیار از تولد بیت کوین ناشناخته می باشد. البته بعد از او افراد بسیاری خود را خلق کننده بیت کوین دانسته اند اما هیچ یک از آن ها برای این ادعا مدارک کافی نداشتند.  

از ویژگی هایی که باعث شده بیت کوین از دیگر ارزها متمایز گردد می توان به عدم نیاز به کسب اجازه از بانک ها یا نهادهای دیگر به منظور انتقال و خرج کردن بیت کوین اشاره نمود.  

دانلود مستند فراز و نشیب بیت کوین دوبله فارسی

از دیگر مشخصه های قابل ذکر بیت کوین غیرمتمرکز بودن آن می باشد. به نوعی کنترل این شبکه در دست هیچ فرد یا گروه خاصی نمی باشد و در شبکه بیت کوین قدرت به صورت مساوی بین افراد پخش شده است. در واقع در این شبکه قدرت خلق و توزیع پول از بانک ها به مردم منتقل شده است. در سیستم بیت کوین قوانین کاملا شفاف در کدهای برنامه نویسی آورده شده است و امکان استفاده از آن برای افراد به صورت داوطلبانه وجود خواهد داشت و در شبکه بیت کوین شما به جای اعتماد به طرف سوم این بار به یک سیستم که در آن تمامی افراد ناظر بر تراکنش ها می باشند اعتماد خواهید نمود.

در ادامه مستندی از آقای دنیل مروس آورده شده است که به خوبی در آن به توضیح در رابطه با بیت کوین پرداخته شده است. در این مستند به مصاحبه با افراد مهم و توسعه دهندگان اصلی بیت کوین پرداخته شده است و اطلاعات جالبی را در رابطه با پول های دیجیتالی در اختیار مخاطب قرار خواهد داد.  

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش مفاهیم بورس از حامد مددی - شروع و آغاز بورس با حامد مددی

نام مستندفراز و نشیب بیت کوین
سال تولید2014
کارگزدانNicholas Mross
دوبله فارسی و زیر نویسشبکه تلویزیونی مدرن اکونومی
مدت زمان مستند93 دقیقه
دانلود مستنددانلود

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا