دانلود فیلم سقوط بزرگ The Big Short 2015 با دوبله فارسی

فیلم سینمایی سقوط بزرگ با دوبله فارسی

دانلود فیلم سقوط بزرگ The Big Short 2015 با دوبله فارسی

فیلم سینمایی سقوط بزرگ در واقع فیلمی آمریکایی و ساخته شده در سال 2015 می باشد که سبک آن زندگینامه‌ای و کمدی-درام است. این فیلم برگرفته از کتاب سقوط بزرگ نوشته مایکل لوئیس روزنامه‌نگار آمریکایی است که موضوع آن به بحران مالی اتفاق افتاده در سال 2008 برمی گردد و در آن به این موضوع پرداخته شده است که حباب های اقتصادی در پی افزایش نرخ بازار مسکن خود را نشان خواهند داد.

دانلود فیلم سقوط بزرگ The Big Short 2015 با دوبله فارسی
دانلود فیلم سقوط بزرگ The Big Short 2015 با دوبله فارسی

این فیلم به گروهی از فعالان بخش اقتصادی پرداخته است که پیش از این اتفاق موفق به پیش بینی سقوط بازار شدند و سرمایه گذاری میلیاردی را بر روی سقوط ارزش سهام شرکت های مرتبط انجام دادند و بعد از آن با خیالی آسوده و خوشحالی تمام نابودی آن ها را به تماشا نشستند و تنها به سود بزرگی که به دست آورده بودند فکر می کردند.

این فیلم توانسته در چهار رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی جزو نامزد دریافت جایزه اسکار باشد و همچنین در زمینه بهترین فیلمنامه اقتباسی نیز جایزه اسکار را از آن خود نماید.  

از بازیگران معروفی که در این فیلم سینمایی به ایفای نقش پرداخته اند می توان به برد پیت (در نقش بن ریکرت) ، کریستین بیل (در نقش مایکل بوری) ، رایان گاسلینگ (در نقش جارد وانت) و استیو کارل (در نقش مارک بائوم) اشاره نمود.

دانلود فیلم سقوط بزرگ The Big Short 2015 با دوبله فارسی

در این فیلم نقش اصلی بر عهده استیو کارل می باشد که نقش فردی به نام مارک بانوم را بازی می کند و این فرد در واقع دارای شخصیتی خانواده دوست می باشد که بابت خودکشی برادر خود، عذاب وجدان دارد و به کلی از سیستم اقتصادی دست کشیده است و به نوعی آن را مسبب مرگ برادر خود می داند. در حقیقت او نقش یک نماینده وجدان بیدار آمریکایی را بازی می کند که از گفتن صحبت های بی پرده در مورد سقوط کل سیستم سرمایه داری آمریکا ابایی ندارد.

مقاله پیشنهادی:  آموزش سیستم معاملاتی اندیکاتور ابر ایچیموکو
دانلود فیلم سقوط بزرگ The Big Short 2015 با دوبله فارسی

راوی این داستان نیز جارد ونت می باشد که رایان گاسلینگ نقش آن را ایفا می کند و به نوعی نقش نویسنده کتاب (مایکل لویس) را بازی می کند. جارد ونت دانای کل داستان می باشد و برای شکستن فضای داراماتیک فیلم و فاصله گذاری مخاطب با آن سعی در ارتباط با تماشاگر خواهد داشت و با مخاطب به صحبت می پردازد.

کریستین بیل نیز نقش مایکل بری را بازی می کند که در واقع یک نابغه منزوی است و بیشتر ساعات روز را در اتاق خود می گذراند. او علاقه زیادی به موسیقی راک دارد و برای اداره شرکت سرمایه گذاری کوچک خود وضعیت بازار سرمایه را مدام چک می کند. او در بین جستجوهای خود به افزایش سودِ بهره ی وام های مسکن پی می برد و هچنین متوجه می شود که با این وجود مردم در حال به تعویق انداختن بازپرداخت وام ها می باشند. او توانست بر اساس همین یافته ها موفق به پیش بینی بحران سقوط بازار مسکن امریکا در چند سال آینده گردد. او به سراغ بانک ها می رود و اقدام به خرید فروش استقراضی اوراقِ قرضه وام های مسکن با رقم های بالای چندصدمیلیون دلاری می نماید.

در فیلمنامه قوی سقوط بزرگ به خوبی تمامی جزئیات پیچیده مربوط به معاملات فعالان بورس و مسکن استفاده شرح داده شده است و تمامی اطلاعات مورد نیاز مخاطب درباره صنعت را به او خواهد داد. اما نقطه قوت اصلی این فیلنامه را می توان به تصویر کشیدن جزئیات با استفاده از زبانی ساده و طنزآلود دانست که باعث شده مخاطب به هیچ عنوان احساس خستگی نکند و همچنین مطالب را نیز به خوبی متوجه شود.

مقاله پیشنهادی:  فیلم درباره بانکداری اسلامی با دکتر موسویان

این فیلم به منظور افزایش سطح آگاهی و نیز شم اقتصادی اکیدا به شما عزیزان توصیه می شود.

توضیحات دوبله فارسی :دوبله فارسی فیلم رکورد بزرگ 2015 گویندگان : منوچهر والی زاده، افشین زی نوری، سعید مظفری، تورج مهرزادیان، ژرژ پطرسی، سعید شیخ زاده و …دوبله شده توسط : موسسه

جوایز و کاندیدا ها :

  • برنده اسکار بهترین فیلمنامه اقتباسی
  • کاندیدای اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
  • کاندیدای اسکار بهترین فیلم
  • کاندیدای اسکار بهترین کارگردانی
  • کاندیدای اسکار بهترین تدوین
  • کاندیدای گلدن گلوب بهترین فیلمنامه
  • کاندیدای گلدن گلوب بهترین فیلم
  • کاندیدای گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد (کریستین بیل)
  • کاندیدای گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد (استیو کارل)

متن انگلیسی :

In 2005, eccentric hedge fund manager Michael Burry (Christian Bale) discovers that the U.S. housing market is extremely unstable, being based on subprime loans that are high risk and providing fewer and fewer returns. Predicting that the market will collapse sometime in the second quarter of 2007, he realizes that he can profit from this situation by creating a credit default swap market, allowing him to bet against the housing market.

نام فیلم :The Big Short یا سقوط بزرگ
کارگردان :Adam McKa
تاریخ اکران:2015
بازیگران :Christian Bale, Steve Carell, Ryan Gosling, Brad Pitt
زمان فیلم :130 دقیقه (دو ساعت و ده دقیقه)
هزینه تولید:28 میلیون دلار
فروش گیشه:133 میلیون دلار
● دانلود فیلم با حجم 1.2 گیگابایتلینک دانلود

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

1 نظر در “دانلود فیلم سقوط بزرگ The Big Short 2015 با دوبله فارسی”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا