فیلم آموزش باینری آپشن یا اختیار معامله

آموزش باینری اپشن

آموزش ویدئویی اختیار معامله یا باینری آپشن

اختیار معامله یا آپشن را در واقع می توان یکی از انواع اوراق بهادار مشتقه دانست. (علت مشتقه بودن آن ها نیز وجود ارتباط مستقیم قیمت یک اختیار معامله با قیمت چیز دیگر می باشد.) اختیار معامله نیز به قراردادی گفته می شود که به واسطه آن حق خرید یا فروش دارایی پایه با یک قیمت اعمال معین و در یک تاریخ خاص به خریداران داده خواهد شد اما در اجرای آن خریدار دارای تعهدی نخواهد بود. در صورت نیاز و در شرایطی که خریدار خواهان اعمال باشد در نزد کارگزاری، فروشنده جهت انجام کامل معامله خرید یا فروش تعهد خواهد داد.

فیلم آموزش باینری آپشن یا اختیار معامله

اختیار خرید در حقیقت اختیاری است که به واسطه آن فرد قادر به خرید دارایی به قیمتی مشخص خواهد بود و این اختیار به انگلیسی Call Option نامیده می شود. در مقابل، اختیار فروش نیز اختیار فروش دارایی به قیمت مشخص می باشد و به انگلیسی این اختیار Put Option نام دارد.

در این جا این مطلب لازم به ذکر است که در این بین هیچ الزامی جهت خرید یا فروش برای خریداران حق خرید و خریداران حق فروش وجود نخواهد داشت. آن ها تنها در صورت تمایل و نیاز توانسته اقدام به استفاده از حقوق خود نمایند. لذا خریداران اختیار معامله متحمل کمترین ریسکی می باشند و تنها در این رابطه از دست دادن وثیقه یا وجه تضمین اختیار معامله (Premium) را می توان بزرگ ترین ضرری دانست که احتمال داشته خریداران اختیار معامله با آن مواجه گردند.

این در حالی است که اوضاع برای فروشندگان حق خرید و فروشندگان حق فروش و به طور کلی فروشندگان، متفاوت خواهد بود. فروشندگان حق خرید و فروشندگان حق فروش ملزم به خرید یا فروش می باشند. در واقع احتمال دارد که فروشنده قول خود در مورد خرید یا فروش را اجرا نماید. به نوعی می توان گفت ریسک فروشنده ی اختیار بالا می باشد و ممکن است حتی بسیار بیشتر از مبلغ وثیقه اختیار معامله متحمل ضرر گردد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش امواج الیوت مقدماتی با علیرضا زارع

اختیار معامله همچنین یک قرارداد دوسویه بین فرد خریدار و فروشنده خواهد بوده که طبق آن خریدار قادر به خرید و یا فروش مقدار معینی از دارایی مندرج در قرارداد با قیمت معین و در زمانی مشخص خواهد بود. طبق این قرارداد میان دو طرف توافقی مبنی بر انجام معامله ای در آینده صورت می گیرد. طی این معامله خریدار اختیار معامله در مقابل پرداخت مبلغی معین این حق را خواهد داشت که دارایی مندرج در قرارداد را در زمانی مشخص با قیمت تعیین شده به هنگام عقد قرارداد، خرید یا فروش نماید.

فیلم آموزش باینری آپشن یا اختیار معامله

از مهم ترین فواید اختیار معامله می توان تطبیق‌پذیری و توانایی آن جهت برقراری ارتباط با دارایی‌های سنتی‌ نظیر سهام شخصی دانست. به واسطه این قابلیت شما قادر به تطبیق و یا تنظیم موقعیت خود براساس شرایط قابل اتفاق در بازار خواهید بود. به عنوان نمونه شما با استفاده از اختیار معامله به‌عنوان سپر دفاعی در برابر بازار بورسِ در حال سقوط می توانید ضرر سقوط سهام را کاهش داده و یا برای پیش بینی آن را به کار بگیرید و یا نیز به واسطه استفاده از آن ها رفتاری محتاطانه داشته باشید؛  از این رو می توان به کارگیری اختیار معامله را می توان بخشی از استراتژی وسیع‌تر سرمایه‌گذاری دانست. در ادامه لینک انیمیشن هایی زیبا قرار گرفته است که به واسطه آن ها شما بهتر با مفهوم این نوع ابزار معاملاتی آشنا خواهید شد.

ردیفعنوانلینکحجم
1اختیار فروش لینک MB19
2اختیار خرید لینک MB17
3انواع قراردادهای اختیار معامله لینک MB12
4قیمت اعمال لینک MB12
5اختیار در سود یا زیان لینک MB9

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش تحلیل تکنیکال با سید رسول حسینی

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا