فیلم آموزش ایچیموکو با علی نورانی

فیلم آموزش ایچیموکو با علی نورانی

آموزش ایچیموکو با علی نورانی

اییچیموکو در واقع سیستم معاملاتی و نیز ابزاری به منظور تحلیل روند به شمار می آید. ایچیموکو برای اولین در سال 1968 از سوی روزنامه ای ژاپنی در توکیو به جهانیان شناسانده شده که البته پیش از این 20 سال بر روی آن تحلیل و تحقیق صورت گرفته بود. ایچیموکو در واقع این امکان را به افراد داده تا در یک نگاه بتوانند از قدرت، اندازه و جهت روند به یک نمای سریع دست پیدا کنند.

فیلم آموزش ایچیموکو با علی نورانی
فیلم آموزش ایچیموکو با علی نورانی

عدم وجود منابع کافی به زبان لاتین مانع از آن شد که این سیستم تا سال 1990 در غرب مورد استفاده قرار گیرد. البته واقعیت آن است که حتی در حال حاضر نیز این سیستم به زبان فارسی دارای منایع خوبی نبوده و به همین دلیل چندان در ایران استفاده از آن متداول نیست. این سیستم قادر بوده خطوط حمایت و مقاومت ، جهت و قدرت روند و تعریف نقطه ورود و خروج را ارائه دهد.

نام این ابزار تحلیلی در کل Ichimoku Kinko Hyo بوده که پس از مدتی به ابر ایچیموکو یا Ichimoku Cloud تغییر یافت. ابر ایچیموکو متشکل از 5 خط بوده که هر یک به تنهایی بی ارزش بوده و برای تصمیم گیری نیاز به استفاده همزمان از هر 5 خط می باشد. علت نامگذاری این سیستم به ابر ایچیکومو این بوده که در حقیقت قسمت اعظم قدرت این سیستم به ابر مورد استفاده جهت تعیین خطوط ساپورت و رزیستنس وابسته می باشد.

مجموعه فیلم های آموزش ایچیموکو با کریس

همان طور که گفتیم ابر ایچیموکو روشی به منظور تحلیل تکنیکال بوده که قادر به ترکیب شاخص هایی گوناگون در نموداری خاص می باشد. این شیوه در چارت های نمودار شمعی یک ابزار معامله گری به شمار آمده که به وجود آورنده تحلیل هایی در زمینه مناطق حمایت و مقاومت قیمت است. این ابزار حتی در پیش بینی نیز قابل استفاده بوده و برخی آن را ابزاری جهت پیش بینی می دانند. ایچیموکو گاهی از سوی معامله گران به منظور تعیین جهت روند های آینده و حرکت آنی بازار مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش اندیکاتور ADX و کاربرد آن در تحلیل تکنیکال

اگر چه احتمال داشته در وهله اول چارت سیستم ایچیموکو دشوار و پیچیده به نظر آید اما گفتنی است که این روش همچون دیگر شیوه های تحلیل تکنیکال بر پایه ورودی های بشری ذهنی استوار نمی باشد. و به جرات می توان گفت که یک استراتژی آسان به شمار می آید.

آموزش ایچیموکو

این شاخص نیز به منظور تایید صحیح روندها بایستی با دیگر تکنیک ها همراه گردد تا نتیجه دلخواه دریافت شده و ریسک های معاملات تا حدالامکان کاهش یابد. از آن جایی که احتمال داشته اطلاعات به نمایش در آمده از سوی این نمودار برای افراد تازه وارد کمی سنگین و گیج کننده به نظر آید لذا توصیه می شود که افراد تازه کار پیش از هر کاری به کار با شاخص های اصلی بپردازند.

در ادامه لینک مجموعه ای آموزشی از آقای مهندس علی نورانی آورده شده است. مهندس نورانی در واقع تحلیلگر ارشد کارگزاری ویندزور می باشد. در این مجموعه این استاد به خوبی تمام مطالب پیرامون ایچیموکو را تجزیه و تحلیل نموده و خیلی خوب این مبحث را آموزش داده است. تماشای این ویدئوها به افرادی که قصد یادگیری تحلیل با استفاده از ایچیموکو را داشته شدیدا توصیه می شود.

ردیفعنوانلینک دانلودحجم
1آموزش ایچیموکو بخش اولدانلود33MB
2آموزش ایچیموکو بخش دومدانلود28MB

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا