دانلود مستند جذاب و فوق العاده نبرد ذهن دوبله فارسی

دانلود مستند جذاب و فوق العاده نبرد ذهن دوبله فارسی

واقعیت آن است که ما انسان ها میل زیادی به برتری داشته و دوست داریم باهوش ترین موجود در بین آفریدگان خدا به نظر برسیم، در واقع علاقه زیادی داریم که به ما به عنوان موجودی عاقل و بسیار منطقی نگاه شود، اما شاید دیگر زمان آن رسیده که از این خواب شیرین بیدار شده و کمی واقع نگر باشیم. به نظر می رسد دیگر بایستی دست از گول زدن خود برداریم.

دانلود مستند جذاب و فوق العاده نبرد ذهن دوبله فارسی
دانلود مستند جذاب و فوق العاده نبرد ذهن دوبله فارسی

در هر شرایطی وقتی که ما قصد داریم در مورد چیزی تصمیمی بگیریم در ذهن ما بین شهود و منطق نبردی شکل خواهد گرفت و در واقع این درگیری و کشمکش همواره همراه ما و در ذهنمان برقرار می باشد. (شهود یا شم بوده که نقطه نظرات، ادراکات، قضاوت ها و باورهایی را به وجود آورده که از نظر تجربی امکان تایید آن ها وجود نداشته اما از نظر عقلانی کاملا توجیه پذیر می باشند.

در ذهن نیز بخش شهودی در واقع همان بخشی بوده که عقل و حواس را در درک پدیده ها و نتیجه گیری دخالت نداده و جالب است بدانید که این بخش دقیقا قدرتمندترین بخش ذهن ما به شمار خواهد رفت.) ویدئویی که لینک آن در ادامه آورده شده در واقع ساخته بی بی سی بوده و به طور کاملا تخصصی موضوع نبرد ذهن در آن مورد تجزیه و تحلیل قرار داده شده و به نوعی آن را واکاوی نموده است.

از دیگر موضوعات مورد بررسی در این ویدئوها مسئله سوگیری و زیان گریزی موجود در انسان ها و دیگر موجودات می باشد. این مستند می تواند تاثیر بسیاری در عملکرد تریدهای بازارهای مالی داشته باشد. (سو گیری در واقع به معنی این بوده که فرد علاقمند بوده بدون دخالت دادن منطق خود از نظریه یا قضیه ای طرفداری نماید.)

مقاله پیشنهادی:  دانلود مستند جذاب رازهای پنهان پول با دوبله فارسی
دانلود مستند جذاب و فوق العاده نبرد ذهن دوبله فارسی

سوگیری این ویدئو به نوعی نتیجه تجربیات فردی دانشمند روانشناس به نام دنیل کانمن بوده که سبب شد بتواند موفق به دریافت جایزه نوبل گردد. دنیل کانمن را می توان یکی از روانشناسان موثر و زنده در 40 سال گذشته به شمار آورد که در رابطه با چگونگی تصمیم گیری های انسانی دارای چنان بینش بسیار عمیق و خاصی بوده که به نوعی می توان گفت این کشف او در رفتار انسان به قدری لازم و مهم به شمار آمده که سبب گشوده شده شاخه جدیدی در علم اقتصاد شد که از آن با نام اقتصاد رفتاری یاد می شود.

دانلود مستند جذاب و فوق العاده نبرد ذهن دوبله فارسی

تصویری از دنیل کانمن

اگر چه مبنای اقتصاد به گونه ای بوده که بایستی فکر افراد کاملا منطقی باشد و حتما پیش از تصمیم گیری خطرات احتمالی و نیز مزایای کار مورد بررسی قرار گیرند اما با این حال دنیل کانمن موفق شد به همه نشان دهد که رفتار خیلی از ما انسان ها تنها در مواقع بسیار کمی منطقی و صحیح بوده و در زمان احساس برنده بودن از خطر و ریسک ابا داریم، حال آن که در زمان زیان دل به دریا  زده و وارد میدان می گردیم.

در این ویدئو شما توانسته از دقیقه 30 به بعد به خوبی ببینید که چگونه انسان از زیان فراری بوده و تحت این شرایط حاضر به قمار کل دارایی خود خواهد بود. همچنین در ادامه به خوبی تاثیر این خصلت های ذاتی انسان در سیستم های مالی و معامله گری مورد بررسی قرار داده شده و به این موضوع نیز پرداخته خواهد شد که این بخش از اشتباهات انسانی در واقع از چه چیزی نشات می گیرند و در واقع منشع تکاملی آن ها چیست؟

مقاله پیشنهادی:  آشنایی با منطق بازارهای مالی
ردیفعنوانلینک دانلودحجم
1مستند نبرد ذهن دانلود 667MB

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

3 نظر در “دانلود مستند جذاب و فوق العاده نبرد ذهن دوبله فارسی”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا