فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با وحید درزی

الگوهای هارمونیک وحید درزی

آموزش الگوهای هارمونیک با وحید درزی+ ویدئو

معاملات هارمونیک در واقع برعکس دیگر روش های رایج در معامله گری سعی در پیش بینی حرکات بعدی قیمت دارد. معاملات هارمونیک از طریق ادغام الگوهای قیمتی و ریاضیات روش معاملاتی جدیدی ساخته که از دقت بالایی برخوردار بوده و بر پایه فرضیه تکرار الگوها در نمودار استوار است.

با توجه به تکرار الگو و نسبت در جامعه و طبیعت، این نسبت ها در بازارهای مالی نیز قابل مشاهده بوده و در واقع تحت تاثیر محیط و جامعه ایی که معامله در آن صورت گرفته می باشد. معامله گر پس از پیدا نمودن الگوهایی با طول و اندازه های متفاوت قادر به اعمال نسبت های فیبوناچی به الگوها بوده و تلاش خود را برای پیش بینی قیمت های آینده به کار بگیرد. اگر چه بخش قابل توجهی از این شیوه معامله گری متعلق به اسکات کارنی بوده اما افراد دیگری نیز در این شیوه همکاری داشته و در واقع با یافتن الگوها و سطوحی به هر چه بهتر شدن این عملکرد کمک شایانی نموده اند.

الگوهای هارمونیک خفاشی

اگر چه دسته های الگوهای هارمونیک بسیار زیاد بوده اما در ادامه ما سعی نموده شما را با 4 نمونه از پرطرفدارترین الگوها آشنا سازیم.

  • الگوی گارتلی
  • الگوی پروانه
  • الگوی خفاش
  • الگوی خرچنگ

این روش ها به طور معمول توسط اکثر معامله گران هارمونیکی مورد استفاده قرار گرفته و می توان گفت که در بین تریدرها شناخته ترین می باشند و همواره افراد در نمودارها به دنبال این 4 الگو می باشند.

آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات
آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات

روش معاملاتی هارمونیک در واقع روشی بر پایه ریاضیات بوده و بسیار دقیق می باشد اما لازمه موفقیت در رابطه با کار با الگوها صبر، تمرین و مطالعه زیاد خواهد بود. در این روش تنها به صرف انجام محاسبات اولیه نمی توان معاملات را انجام داد. گاهی ممکن است به دلیل هم‌تراز و ردیف نبودن حرکات قیمت با محاسبات متناسب با الگو، الگوها نامعتبر شده و معامله گر را به اشتباه بیندازند.

مقاله پیشنهادی:  آموزش الگوهای هارمونیک در معاملات

در نقاط بازگشتی احتمالی نقاط ورود و خروج به معامله شکل گرفته و البته نیاز بوده که در رابطه با نقاط بازگشت قیمت به نشانه های دیگری نیز توجه شود. در معاملات خرید نیز به طور معمول حدضررها از نقطه ورود پایین تر در نظر گرفته شده و تعیین آن ها در معاملات فروش اندکی بالاتر از نقطه معامله خواهد بود.

هارمونیک ها یا الگوهای فیبوناچی در واقع الگوهای ایجاد شده با اشکال خاص و با نسبت های معینی از درصدهای فیبوناچی می باشند.

به منظور شناخت این الگوها برعکس الگوهای کلاسیک که در واقع همان الگوهای سروشانه، کف و سقف های دوقلو، مثلث ها و… بوده نیاز است که معامله گر تجربه و تمرین بیشتری داشته و به تدریج قادر به تشخیص این الگوها با چشم گردد. الگوهای هارمونیک را می توان یکی از جالب ترین و کاربردی ترین مباحث تحلیل تکنیکال به شمار آورد که تدریس آن در دوره های پیشرفته تحلیل تکنیکال انجام می شود.

ویدئوهای آموزشی زیر از آقای وحید درزی بوده که در آن ها به خوبی الگوهای هارمونیک آموزش داده شده است. اگر قصد یادگیری کامل الگوهای هارمونیک را داشته و می خواهید به اصطلاح یک هارمونیک تریدر گردید توصیه می کنیم این ویدئوها را تماشا نمایید.

ردیف عنوان لینک دانلود  حجم
1 مفاهیم و مقدمات الگوهای هارمونیک، مرور مباحث فیبوناچی، الگوی AB=CD، الگوی گارتلی   لینک 121MB
2 الگوهای باترفلای، کرب و بت   لینک 126MB
3 الگوهای فرعی، معرفی نواحیPRZ ،نحوه بکارگیری الگوهای هارمونیک در معاملات   لینک 112MB
4 گارگاه نرم افزار موتیو ویو و آشنایی با ابزارهای مرتبط با الگوهای هارمونیک در آن   لینک 123MB

مطلب مرتبط : فیلم آموزش الگوهای هارمونیک با فرشاد شبانکاره

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش کامل و جامع فیبوناچی با احسان کامیابی + PDF

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا