فیلم آموزش امواج الیوت با فرشاد شبانکاره

فیلم آموزش امواج الیوت با فرشاد شبانکاره

با فرشاد شبانکاره امواج الیوت را بیاموزید

نظریه امواج الیوت برای اولین بار در دهه 1930 توسط رالف نلسون الیوت معرفی شد. نلسون الیوت براساس این نظریه معتقد بود حرکت بازار به شکلی منظم و براساس الگوهای خاصی در حال تکرار است و هیچ چیز در رابطه با حرکت بازارهای عرضه و تقاضا تصادفی و اتفاقی نیست.

البته در آن زمان عده ای نیز بر عدم قطعیت و کوانتومی بودن بازار اصرار داشتند که این دو گروه در واقع در مقابل هم قرار گرفته بودند. در هر حال الیوت موفق شد در سال 1946 و در واقع دو سال پیش از فوت این نظریه را در کتاب خود (قانون طبیعت، راز هستی) به ثبت برساند. اما متاسفانه این نظریه نیز با مرگ او تقریبا از یادها رفت و تقریبا 5 سال بعد بود که همیلتون بولتون طی چاپ کتابی به نام   elliott wave supplement  یا نظریه تکمیلی موج الیوت مانع از مرگ این نظریه شد.

فیلم آموزش امواج الیوت با فرشاد شبانکاره
فیلم آموزش امواج الیوت با فرشاد شبانکاره

بعد از 25 سال نیز رابرت پریچتر و فروست با انتشار کتاب نظریه موج الیوت این نظریه را گسترش داده و از این نظریه استفاده های عملی نمودند.

نظریه امواج الیوت در واقع می گوید که روند بازار دارای حرکتی منظم بوده که در این راه با 5 موج افزایشی و 3 موج کاهشی یا اصلاح گر همراه است. در ادامه با قوانین تحلیلی الیوت آشنا خواهیم شد.

از نظر الیوت به طور کلی قوانین زیر بر امواج الیوت حاکم می باشد:

  • عدم بازگشت موج 2 به میزان صددرصد موج 1
  • کوتاه ترین نبودن موج 3 در هیچ زمانی
  • عدم ورود موج 4 به دامنه موج 1
مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش استفاده از استراتژی پین بارها در معاملات

 در ادامه نیز کمی به معرفی ویژگی های هر یک از موج ها خواهیم پرداخت:

امواج الیوت و ویژگی های آن ها

  • موج 1 را به راحتی نمی توان پیدا نمود چرا که به طور معمول این موج یک موج اصلاحی دیده می شود. در بین موج های حرکتی این موج از همه کوتاه تر می باشد.
  • ساختار سه موجی موج 2 باعث شده که راحت تر بتوان آن را پیدا نمود. این موج تقریبا تا ۰.۶۱۸ درصد از موج ادامه خواهد داشت. به طور معمول یکی از موج های اصلاحی (زیگزاگ ها) در این موج خود را نشان خواهد داد.
  • موج 3  اکثر مواقع در بین موج های حرکتی، بلندتر از همه بوده و به طور معمول در این موج امتدادها صورت خواهد گرفت و در هر صورت این موج کوتاه ترین گزینه نخواهد بود. اغلب اوقات در این موج حجم معاملات بازار بالا بوده و این موج توسط اخبار فاندامنتال ساپورت می گردد.
  • موج 4 و موج 2 با هم رابطه عکسی داشته و چنانچه یکی از آن ها پیچیده بوده دیگری دارای پیچیدگی کمتری خواهد بود. این موج به هیچ عنوان  به موج 1 راه پیدا نمی کند.
  • موج 5 در واقع آخرین موج از امواج حرکتی بوده و اگر چه به طور معمول باید از اوج نقطه موج سوم فراتر رفته اما این با این حال گاهی دچار شکست یا کوتاه شدگی خواهد شد.


موج A: این موج نیز به راحتی قابل پیدا شدن نیست و در این شرایط بهترین راه یافتن موجی با 5 موج فرعی می باشد.

موج B: این موج احتمال داشته کمی متنوع و با پیچیدگی باشد چرا که به هنگام ایجاد این موج عده ای از خریداران تلاش خود را به کار گرفته تا آخرین سودهای خود را از بازارهای صعودی به جیب بزنند و فروشندگان نیز در حال تست وضعیت برای یافتن موقعیتی برای فروش می باشند.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش ایچیموکو با جرمی ویلی

موج C: این موج به منزله پایان روند بوده و در واقع بعد از صعود بازار خود را نشان خواهد داد، اتمام این موج زمانی صورت گرفته که نرخی پایین تر از نرخ حداقل موج A  دست پیدا کند.

فیلم آموزش امواج الیوت با فرشاد شبانکاره
فیلم آموزش امواج الیوت با فرشاد شبانکاره

 در ادامه فیلمی آموزشی در زمینه امواج الیوت آورده شده که تهیه شده توسط آقای فرشاد شبانکار بوده و زمان این ویدئو 250 دقیقه می باشد. در این ویدئوها به صورت بسیار جامع تر امواج الیوت باز شده و جزئیات آن ها شرح داده شده است.

این مجموعه در واقع برگرفته از جزوه آموزشی امواج الیوت آقای علی صابریان است.

ردیف عنوان لینک دانلود حجم
1 بخش اول (مقدمه و تاریخچه، فرکتالها، روانشناسی امواج الیوت، ساختار موج حرکتی و اصلاحی) دانلود 89MB
2 بخش دوم (صفات و مشخصات موح ها، فیبوناچی و کاربرد ان در امواج الیوت، درجه موج و نام گذاری امواج، قوانین امواج الیوت، مفهوم کشیدگی) دانلود 138MB
3 بخش سوم (ادامه مفهوم کشیدگی، کشیدگی پیچیده، ساختار امواج جنبشی) دانلود 109MB
4 بخش چهارم (ساختار امواج اصلاحی) دانلود 135MB

دیگر آموزش آقای فرشاد شبانکاره درباره آموزش فیبوناچی را ببینید

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا