آموزش کسب درآمد از هنر مهرسازی

آموزش کسب درآمد از هنر مهر سازی

کسب درآمد از هنر مهرسازی

یکی از ابزارهایی که امروزه تقریبا تمامی کسب و کارها به آن نیازمند هستند، مهر است. مهر برای صاحبان کسب و کار کارکردهای مختلفی از جمله مهر کردن فاکتورها و تبلیغ می تواند داشته باشد. مهرسازی، حرفه ای است که با وجود زیاد بودن مشتری های آن، به سرمایه کمی برای راه اندازی نیاز دارد و می توان از آن به عنوان شغلی با حاشیه سود بالا و حتی میلیونی در ماه نام برد.

شغلی که با اندکی خلاقیت در یافتن مشتری، نیاز به مغازه و محلی برای کسب نخواهد داشت، علاوه بر این ها سود کار به فاصله یک یا دو روز کاری قابل وصول است. هزینه راه اندازی این کار با توجه به دستگاه قید نوری که انتخاب می شود می تواند با کمتر از 70 هزار تومان یا در حد 500 هزار تومان راه اندازی شود. مبالغی که در چند روز اول کار قابل بازگشت خواهند بود.

مهارت ها و ابزارهای مورد نیاز

اگر بخواهید خودتان مهرها را بسازید، مهرها و ابزارهای مورد نیاز عبارتند از:

* یک کامپیوتر و آشنایی مقدماتی با فتوشاپ یا نرم افزارهای مشابه برای آماده کردن طرح ها

* چاپگر لیزری از نوع اچ پی با دقت چاپ حداقل 1200 دی پی آی

* دستگاه قید نور مهرسازی

در صورت فراهم نبودن این ابزارها و مهارت ها می توانید با یک مغازه مهرسازی صحبت کرده تا او در ازای هزینه کمی، سفارشاتی که شما از مشتریان خود می گیرید را انجام داده و به شما تحویل دهد.

دستورالعمل اجرایی

در صورتی که خودتان بخواهید مهرها را بسازید، مراحل آن به صورت زیر است:

1. انتخاب طرح و نوشته مهر توسط مشتری

2. طراحی مهر با یکی از نرم افزارهای طراحی

مقاله پیشنهادی:  بورس نیویورک آمریکا: تاریخچه بازار بورس آمریکا 

3. گرفتن پرینت لیزری از طرح (با رزولوشن 1200 دی پی آی) بر روی کاغذ کالک

4. قرار دادن طرح همراه ژلاتین در دستگاه قید نور

5. پس از حک شدن طرح روی ژلاتین، شستشو دادن ژلاتین با فرچه توسط بنزین یا تینر

6. چسباندن مهر روی دسته و تحویل سفارش به مشتری

می توانید سفارش های مشتریان خود را به یک مهرساز بدهید تا او در ازای پورسانتی از کار، زحمت ساخت مهرها را برای شما بکشد. پس از آماده سازی، مهرها را تحویل مشتریان خود داده و پول خود را نقد می کنید.

بخوانید : بیل گیتس کیست – زندگی نامه کامل بیل گیتس + فیلم و PDF

چند نکته:

* برای یافتن مشتری می توان از پخش تراکت هایی استفاده کرد که اندازه های مختلف مهر همراه با قیمت آن ها، در آن آورده شده باشد. همچنین برگه دیگری که طرح های مختلف در آن نشان داده شده باشد، می تواند در گرفتن سریع سفارش مشتری کمک زیادی کند. نمونه هایی از این تراکت ها به همراه با طرح مهر در تصاویر پایین نشان داده شده است.

 نمونه ای از تراکت های تبلیغاتی مهر
نمونه ای از تراکت های تبلیغاتی مهر
نمونه ای از طرح های مختلف مهر

نمونه ای از طرح های مختلف مهر

* باید توجه کرد سفارشاتی که قبول می شود از افرادی مشخص و موجه باشد. یکی از خطرات این شغل قبول سفارش از افراد مشکوک است زیرا این مهر می تواند بعدا به عنوان جعل اسناد به کار برود.

کسب درآمد با چاپ سیلک

یکی از مشاغلی که در عین سادگی و قیمت فوق العاده ارزان می توان بسیار درآمد زا باشد، چاپ سیلک است. چاپ سیلک در واقع به روشی اطلاق می شود که برای چاپ تصاویر روی اشیاء به کار می رود. در حقیقت روی هر چیزی می توان چاپ سیلک زد، سی دی، نوار کاست، نوار ویدئو ، بشقاب، صفحه ساعت و آیینه، خودکار، سرامیک، جاسوئیچی، تی شرت و هر چیزی که بتوان روی آن پارچه ای را پهن کرد.

مقاله پیشنهادی:  خانه بیل گیتس: ویژگی های داخل خانه بیل گیتس+ ویلای بیل گیتس!

زمان کمی برای چاپ سیلک مورد نیاز بوده و از این جهت می توان سود این کار را متناسب با سفارش کاری که گرفته می شود، دانست. همچنین برای انجام این کار نیازی به داشتن محلی برای کسب و در نتیجه هزینه های جاری و دادن مالیات نیست.

این شغل را می توان در خانه هم انجام داد. عمده هزینه راه اندازی این کار مربوط به خرید دستگاه چاپ سیلک و پس از آن هزینه هر چاپ سیلک که کمتر از 10 تومان خواهد بود، می شود. از ویژگی های چاپ سیلک آسان بودن آن، نیاز نداشتن به تخصص و دانش خاصی و نیاز به زمان کم دانست.

آموزش کسب درآمد

دستورالعمل اجرایی

1. طراحی طرح یا نوشته با کامپیوتر

2. گرفتن پرینت سیاه و سفید در ابعاد لازم

3. نصب طرح روی توری دستگاه سیلک (مراحل انجام شده به اصطلاح تهیه شابلون ی کلیشه گفته می شود.)

4. کشیدن رنگ روی توری با کاردک مخصوص

5. برداشتن کار از زیر دستگاه جهت خشک شدن کار

چند نمونه کارهای سودآور با چاپ سیلک

* امروزه در جامعه شناسی بحث هایی با عنوان مدگرایی وجود دارد که بیان کننده سرعت پخش یک موضوع و گرویدن اقشار مختلف جامعه به یک موضوع خاص است. هر ساله موضوعاتی این چنینی در جامعه گسترش یافته و باب می شود. یکی از بهترین ایده هایی که در چند سال گذشته به خوبی جواب داد تیشرت هایی بود که عکس شهدا یا عنوان های مرتبط روی آن ها چاپ سیلک شده بود و توانسته بود با هزینه اندک سود سرشاری برای صاحبان این ایده به همراه داشته باشد.

هنوز هم می توان با ایده هایی نو و این چنینی به ثروت های بسیاری دست یافت.

* در حال حاضر یکی از پر درآمد ترین مشاغل، چاپ طرح بر روی سی دی است. وقتی روی سی دی چاپ زده می شود به شکل اورجینال در می آید و مشتریان بدون هیچ نگرانی به محصول اطمینان می کنند و آن را می خرند. این در حالی است که قیمت چاپ سیلک روی سی دی تقریبا یک بیستم قیمت چاپ برچسب روی سی دی است.

مقاله پیشنهادی:  آموزش کسب درآمد با توزیع اوراق تبلیغاتی پخش تراکت کارت ویزیت کاتالوگ
آموزش کسب درآمد از هنر مهر سازی

به همین خاطر بازار تضمینی برای چاپ سیلک در حال حاضر، بازار سی دی، دی وی دی و سی دی های کارتی است که با یک آگهی کوچک در بخش نیازمندی های روزنامه های پر تیراژ مانند جام جم یا همشهری در سطح شهر می توان به راحتی مشتری و سفارش دهنده را پیدا کرد و در کمترین زمان ممکن و به صورت توافقی روی سی دی های مورد نظر مشتری، طرح او را چاپ سیلک زد.

همچنین بخوانید :وارن بافت کیست – زندگی نامه کامل وارن بافت – کتاب های وارن بافت – درس ها و جملات وارن بافت + PDF

* یکی از بهترین کارهایی که می توان با چاپ سیلک از آن کسب درآمد کرد، چاپ روی نایلون و پلاستیک است. به جرات می توان گفت اکثر افراد فعال در صنف پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی علاقه مند به نایلونی هستند که اختصاصی مغازه آن ها باشد.

سفارش گرفتن از این مغازه دارها نیز کار بسیار مشکلی نیست. تنها کافی است با صحبت و یا پخش تراکت و کارت ویزیت، بازار را از خدمتی که انجام می دهید، مطلع کنید. مشتری ها به شما زنگ زده و مشتری های دیگری پس از تحویل کارهای اول با شما تماس خواهند گرفت و سفارش پلاستیک خواهند داد.

* برای اطلاع از قیمت دستگاه های چاپ سیلک می توانید در اینترنت جستجو کرده و بهترین دستگاه را با قیمتی مناسب خریداری کنید. سود این فعالیت آنقدر بالا است که هزینه دستگاه پس از یک ماه حاصل شده و از ماه های بعد سود واقعی شروع خواهد شد.

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا