اشتباه های متداول معامله گران از دیدگاه نیکلاس اسماتیک

مقدمه بورس ایران و خارج

ما با این سوال آغاز می کنیم که چرا معامله ها موفق نمی شوند؟؟ و اساسا، چطور خودمان را برای معامله گری آماده کنیم؟ با چارت ایران همراه باشید تا پاسخ سوالات خود را بیابید. حالا با هم به 5 اشتباه کلیدی که معامله گران تازه کار و حتی گاهی باتجربه ها انجام میدند نگاهی بندازیم و ما به شما نشان می دهیم که چطور از آنها دوری کنید.

5 اشتباه کلیدی معامله گران تازه کار

1- نداشتن روش

معامله گران موفق همیشه یه الگو و روش بخصوصی رو دنبال میکنند. این به این معنی هست که اونها یه راه بی دردسر رو برای کسب و کارشون دنبال می کنن. اونها فقط آینده بازار رو نگاه نمیکنند.

بیاید با هم روش کار کنیم ؛ برای این کار از شما میخوام که روش ها خودتون رو جایی بنویسید، برای انجام این کار شما باید تصمیم بگیرید که  برای  تجزیه و تحلیل چه ابزاری رو نیاز دارید و چطور باید ازشون استفاده کنید.
منظورم از ابزار تجزیه و تحلیل چیه؟ شما لازم است که بدانید با چخه سیگنالی بخرید، با چه سیگنالی بفروشید و با چه سیگنالی خارج شوید و مهم تر از همه چه موقع هیچ کاری نباید انجام دهید.

نکته کلیدی این است که مهم نیست که چه ابزاری استفاده میکنید، چیزی که مهم است این است که برای شما قابل درک باشند و بتوانید به راحتی از آنها استفاده کنید.

مقاله پیشنهادی:  آموزش فارکس ویدئویی 0 تا 100 با رضا خانتاراج

2- فقدان نظم

دومین اشتباه رایج معامله گران تازه کار این است که روش و شیوه انجام معامله مناسب خودشان را میسازند ولی بهش عمل نمیکنند و پایبندش نیستند. پس یه روش که برای شما به بهترین شکل جواب میده را تعریف کنید و بهش پایبند باشید. همیشه.

معامله هایی را که می خواهید انجام دهید را برنامه ریزی کنید و برنامه ریزیتانن رو معامله کنید. و به یاد داشته باشید با نظم کارهاتون رو انجام بدید، و به واقعیات بپردازید نه به احساساتتون.

به شکست فکر نکنید

3- توقعات رویایی و غیر واقعی

سومین اشتباه این است که انتظارهایی داشته باشیم که به طور فاحشی غیر ممکن و غیر واقعی هستند. بله درست است که باید انتظاراتی در قبال حساب معامله گری خود داشته باشید. اما این کار بسیار سختی است که چشمتون درگیر زرق و برق معامله نشود و اگه بتوانید یک دیدگاه واقعبینانه را توسعه بدید آن موقع می توانید شانس کسب سود خودتان رو افزایش بدید.

پس با دیدی واقعی خطر و زیان خود را در نظر بگیرید، اینگونه خود به خود به سوددهی خواهید رسید.

4- نداشتن صبر

چهارمین اشتباهی که بیشتر تازه کارها انجام میدند کمبود تحمل و صبر است. بازار فقط در 20%  تا 30% درصد مواقع روند یکنواخت داره. در 80% تا70% مواقع غیر قابل پیشبینی هست و فراز و نشیب زیادی دارد.
یعنی فرصتهای فوق العاده فقط  در 20 یا 30% طول یک دوره بدست میاد و این یعنی باید صبر داشته باشید.

برای مثال : اگه شما یک معامله گر متوسط هستید، باید بدانید که برای شما در طول هر هفته 2 تا 3 موقعیت کاری پیش میاد و نیاز است که صبور باشید. در کل چون معامله گری میتواند خیلی هیجان برانگیز باشد تازه کارا دوست دارند تمام وقت کار کنند، که این یعنی شما میتوانید همیشه معامله کنید ولی در استاندارد پایینتری.

پس صبر کردن مهم است. صبر کردن برای زمان های طولانی هم مفید است. هر چقدر بیشتر در این کسب و کار باشید تجربه بیشتری نیز کسب میکنید و شانس های  بیشتری برای موفق شدن رو طی زمان بدست می آورید.

5- فقدان مدیریت مالی

آخرین و احتمالا مهمترین اشتباه درست مدیریت نکردن پولتان است. معامله گران حرفه ای سعی میکنند ریسک کارشان را در هر مرحله به 1 تا 5% کاهش دهند.

مقاله پیشنهادی:  اخبار فارکس: سایت فارسی اخبار فارکس (Forex)

اگر ما هم چنین قانونی رو برای خودمان داشته باشیم اونوقت برای هر 5000$ پولی که داریم فقط میتونیم 50 تا 250$ از اون رو به ریسک اختصاص بدیم. پس اگه پول کمی پس انداز کردید، خوب معامله کمتری انجام بدید. شما اینکارو میتوانید با معامله های کوچک (mini-lot) انجام بدین.

کلام آخر

امیدوارم که مطالبی که درباره این پنج اشتباه گفته شد برایتان مفید بوده باشد. اجازه بدید خلاصه شون کنیم:

  • اول توسعه یک روش معامله گری، دو با نظم باشید، سه واقع بین باشید، چهار صبور باشید، پنج پولتان را عاقلانه مدیریت کنید.
  • همانطور که در اول کار گفتم رویکرد ما آموزش و دادن اطلاعات هست، به یک بازیکن معروف ورزشی فکر کنید، آنها هرگز بدون تمرین و آمادگی کافی وارد رقابتی نمی شند.
  • اگر شما بدانید چکار میخواهید بکنید اون موقع میتوانید سود زیادی را در بازارهای مالی بدست بیاورید. اما اول وقتتان را روی یادگیری بگزارید و فقط زمانی که آماده هستید معامله کنید.

مقالات مرتبط

1 نظر در “اشتباه های متداول معامله گران از دیدگاه نیکلاس اسماتیک”

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا