فیلم آموزش معامله در گپ های قیمتی

ترید در گپ های قیمتی

آموزش معامله در گپ های قیمتی

به طور کلی ایجاد گپ هنگامی صورت گرفته که با توجه به عدم تعادل ناگهانی بازار، پرش قیمتی رخ دهد. از عوامل موثر در ایجاد گپ می توان به اخبار ترسناک اشاره نمود.

ترید در گپ های قیمتی
فیلم آموزش معامله در گپ های قیمتی

چارت ایران : در واقع از طریق گپ هاهای قیمتی می توان به ترس به وجود آمده در افراد درون بازار پی برد و متوجه ضرر و ناراحتی بازندگان شد و در این شرایط فردی که در این زمینه باتجربه بوده به راحتی می تواند حرکت بعدی این افراد متضرر را حدس بزند.

به طور کلی گپ ها به 4 گروه کلی دسته بندی خواهند شد:

  1. گپ مرسوم
  2. گپ جداشده
  3. گپ ادامه دار
  4. گپ از نفس افتاده

هر یک از این گپ های قیمتی تاکتیک مختص به خود را دارند.

فیلم آموزش معامله در گپ های قیمتی
فیلم آموزش معامله در گپ های قیمتی

گپ مرسوم

این گپ ها به طور معمول سریعا به وسیله قیمت پر خواهند شد و در بازارهای رنج و آرام به چشم می خورند. گپ های مرسوم دارای روند خاصی نبوده و در واقع به وجود آورنده قله جدید بعد از گپی صعودی نمی باشند. اگر چه احتمال داشته حجم در این گپ ها کمی بالا رود اما دوباره به شکل طبیعی خود باز خواهد گشت. این گپ ها به نسبت نمونه های دیگر از تعداد بیشتری برخوردار می باشند و البته گفتنی است در معامله چندان مهم نخواهند بود.

گپ جدا شده

هنگامی که بیرون آمدن قیمت از تمرکز با حجم بالا صورت گرفته و به صورت روند دار گردد این گپ به وجود خواهد آمد. این گپ ها قادر بوده زمان بیشتری باز بوده و پر نشوند. به طور معمول افرادی که در بازارهای مالی و معاملات تجربه بیشتری داشته از آن جایی که به خوبی دانسته که این نوع از گپ ها پر خواهند شد معاملات خود را برخلاف این گپ ها انجام خواهند داد.

مقاله پیشنهادی:  فیلم آموزش مفاهیم آربیتراژ در بازار بورس و سرمایه گذاری

گپ ادامه دار

ایجاد گپ ادامه دار درست در وسط یک روند پرقدرت که در جهت رسیدن به قلعه یا قعری جدید رخ خواهد داد. این گپ نیز دارای رفتاری مشابه گپ جدا شده بوده و تنها فرقی که داشته همین به وجود آمدن در وسط روند می باشد. به کمک این گپ می توان فهمید که برای رسیدن به پایان روند چقدر دیگر باقی مانده است.

فیلم آموزش معامله در گپ های قیمتی
فیلم آموزش معامله در گپ های قیمتی

گپ از نفس افتاده

پس از این گپ دیگر قله یا قعر جدیدی توسط قیمت به وجود نخواهد آمد و پس از بالا و پایین رفتن قیمت گپ بسته می شود. این گپ در واقع این موضوع را نشان داده که ترند مورد نظر به پایان رسیده است.

به منظور تایید این گپ قیمتی نیاز بوده روند، برگشت پیدا نموده و توسط قیمت بسته شود. بهترین فرصت جهت معامله زمان ایجاد گپ های از نفس افتاده می باشد. به طور معمول پس از این گپ بازار با شدت زیادی باز خواهد گشت. با رسیدن به گپ قیمتی از نفس افتاده صعودی نیاز به گرفتن حالت فروش و نیز قرار دادن استاپ در بالاترین نقطه قله می باشد. در واقع باید تا هنگامی که قیمت دیگر از عهده ایجاد قعرهای جدید برنیاید آن را دنبال نمایید. در رابطه با گپ نزولی اما کاملا باید عملکرد عکسی را از خود نشان داد.

آموزش معامله گری در گپ های قیمتی

در ویدئوهای زیر آقای علیرضا زارع به شما خواهد گفت که چگونه در گپ ها معاملات موفقی را داشته باشید. توصیه می کنیم حتما به تماشای این ویدئوها بپردازید. موفق باشید.

مقاله پیشنهادی:  آموزش فیلتر نویسی بورس کامل و حرفه ای با فیلم و PDF
شماره موضوعات دانلود حجم
1  GAPS دانلود 14MB
2 full gaps and partial gaps in real chart دانلود  15MB
3 Gaps trading strategies دانلود  19MB

بازنشر از فراچارت farachart.com

مقالات مرتبط

ارسال نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا